Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Податкова Донеччини інформаційно підтримує платників податків

, опубліковано 29 липня 2025 о 16:37

З початку введення воєнного стану працюють «гарячі лінії» Головного управління ДПС у Донецькій області. Щоденно надаються роз'яснення з питань сплати платежів, повернення помилково сплачених коштів, реєстрації та обліку РРО/ПРРО, питання блокування податкових накладних, тощо. 

Сеанси телефонного зв’язку «гаряча лінія» відбулися в Краматорській, Покровській та Волноваській державних податкових інспекціях Головного управління ДПС у Донецькій області. 

Під час «гарячих ліній» розглядались актуальні питання роз'яснення звітування ФОПом про підприємницьку діяльність, сервіси ДПС та розрахунки з бюджетом, зміни до форми податкової декларації про майновий стан і доходи, повернення помилково сплачених коштів, питання блокування податкових накладних, тощо. 

В Краматорській державній податковій інспекції Головного управління ДПС у Донецькій області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Оновлення юридичною особою інформації про відповідальних осіб». На запитання платників податків відповідала головний державний інспектор відділу обліку платників, об’єктів оподаткування та ведення реєстрівКраматорської ДПІ Олександра Щербак.

Надаємо відповіді на найбільш актуальні питання. 

Як ЮО виправити самостійно виявлену помилку в заяві за ф. № 1-ОПП?

У разі виявлення помилки у попередньо поданій заяві (для юридичних осіб та відокремлених підрозділів) за формою № 1-ОПП щодо відомостей про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського обліку, платник податків повинен подати заяву за формою № 1-ОПП з оновленою (виправленою) інформацією щодо такої особи та проставити позначку «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку».

При цьому, заповнюються розділи 1, 2, 4 та 10 заяви за ф. № 1-ОПП та інформація про засновників не подається.

При виявленні помилки (крім помилки щодо відомостей про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського обліку) у попередньо поданій заяві за ф. № 1-ОПП платником податків, для якого законом установлені особливості його державної реєстрації та який не включається до ЄДР, необхідно подати до контролюючого органу за основним місцем обліку оновлену (виправлену) заяву з позначкою «Зміни» та уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік. При цьому, платником податків заповнюються всі розділи заяви за ф. № 1-ОПП.

Заява за ф. № 1-ОПП може бути подана як в паперовій так і в електронній формі.

Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється відповідно до Податкового кодексу України та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557.

Чи необхідно новоствореній ЮО, яка не реєструвалась платником ПДВ, після проведення реєстрації в ЄДР подати до контролюючого органу заяву за ф. № 1-ОПП з інформацією про головного бухгалтера?

Так, до контролюючого органу подається заява за формою № 1-ОПП з позначкою «Зміна відповідальних осіб: особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» з інформацією про головного бухгалтера у 10-денний строк з дня взяття на облік.

До якого контролюючого органу ЮО, відомості щодо якої містяться в ЄДР, подає Заяву за формою № 1-ОПП, якщо під час процедури переведення на обслуговування з одного контролюючого органу до іншого, пов’язаного із зміною місцезнаходження, у неї виникає необхідність подання інформації про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського обліку?

Якщо у юридичної особи, відомості щодо якої містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, під час процедури переведення на обслуговування з одного контролюючого органу до іншого, пов’язаного із зміною місцезнаходження, виникає необхідність подання інформації про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського обліку, то такий платник податків подає заяву (для юридичних осіб та відокремлених підрозділів) за формою № 1-ОПП у 10-денний строк з дня виникнення змін у облікових даних платника податків до контролюючого органу, у якому він перебуває за основним місцем обліку платника податків на дату подання Заяви за формою № 1-ОПП.

Дані про взяття на облік платника податків передаються до ЄДР у день взяття на облік у контролюючому органі за новим місцезнаходженням із зазначенням: дати та номера запису про взяття на облік, назви та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платника податків взято на облік та оприлюднюються на порталі електронних сервісів Міністерства юстиції України та на вебпорталі ДПС України в інформаційно-комунікаційній системі «Електронний кабінет».

Чи обов’язкове заповнення поля «Особа, відповідальна за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» у реєстраційній заяві платника ПДВ за формою № 1-ПДВ?

Формою № 1-ПДВ «Реєстраційна заява платника податку на додану вартість» (далі – Реєстраційна заява) згідно з додатком 1 до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130зі змінами і доповненнями, передбачено, що у полях «Відомості про відповідальних осіб платника» вказується відомості про відповідальну особу платника, на яку покладено обов’язок ведення бухгалтерського обліку на підприємстві (головний бухгалтер, бухгалтер, керівник та власник підприємства).

Якщо ведення бухгалтерського обліку на договірних засадах здійснює інша юридична або фізична особа, поле «Особа, відповідальна за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» прокреслюється. У такому випадку до Реєстраційної заяви слід додати копію документу, який підтверджує зазначений факт.

Чи застосовуються штрафні (фінансові) санкції до ЮО, яка у 10-денний термін не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву з позначкою «зміни»?

Згідно з п. 117.1 ст. 117 ПКУ неподання у строки та у випадках, передбачених ПКУ, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених ПКУ, тягнуть за собою накладення штрафу, зокрема, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи, – 1020 гривень.

У разі неусунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу, зокрема, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи, – 2040 гривень. 

Під час заходу всі дозвонювачі отримали вичерпні відповіді на свої запитання.

Податківецьтакож нагадала, що за отриманням адміністративних послуг, усних консультацій та практичної допомоги з питань роботи електронних сервісів від ДПС платники податків можуть звернутися до фахівців Краматорської державної податкової інспекції за адресами:

- м. Краматорськ, бульв. Машинобудівників, буд. 22 

телефони: (066) 841-45-80 та (066) 318-91-47;

- м. Слов’янськ, пл. Соборна, буд. 3 

телефони: (06262) 2-31-89 та (095) 501-33-54

- сел. Олександрівка, площа Незалежності, буд.3 

телефони: (06269)2-12-54 та (095) 058-04-89. Також в Краматорській ДПІ відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Добровільна участь у системі пенсійного страхування». На запитання громадян відповідала головний державний інспектор Слов’янсько-Лиманського відділу обслуговування платників Ірина Мурашко.

Можливість добровільної участі у системі пенсійного страхування є надзвичайно важливим інструментом для громадян, які не мають офіційного працевлаштування або працюють за неформальними схемами. В умовах сучасної економіки, де частка самозайнятого населення та осіб, що працюють за гнучкими умовами, зростає, добровільна сплата ЄСВ дозволяє таким громадянам формувати власний страховий стаж та забезпечувати собі право на майбутню пенсію. Це значно знижує ризики соціальної незахищеності у пенсійному віці та сприяє фінансовій стабільності індивідуальних домогосподарств. Державна податкова служба активно інформує та підтримує платників у цьому процесі, зокрема через зручні електронні сервіси, що робить процедуру максимально доступною та прозорою.

Головною умовою для отримання гідної пенсії є набуття необхідного страхового стажу. Для коректного зарахування стажу критично важливо своєчасно сплачувати єдиний соціальний внесок (ЄСВ).

Посадовець наголосила, що особи, які не перебувають у трудових відносинах з роботодавцями та не належать до платників єдиного внеску, мають реальну можливість самостійно подбати про своє пенсійне майбутнє. Це можливо шляхом добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. Такий механізм дозволяє незастрахованим особам сплачувати страхові внески на добровільних засадах, гарантуючи стабільний дохід після досягнення пенсійного віку.

Процедура добровільної участі:

Для оформлення добровільної участі необхідно подати відповідну заяву до податкового органу. До заяви додаються копії трудової книжки, документа, що посвідчує особу, а також виписки із системи персоніфікованого обліку (форма ОК-5), де відображаються відомості про заробіток, дохід, внески та стаж застрахованої особи.

Договір про добровільну участь укладається не пізніше 30 календарних днів з дня отримання заяви за типовою формою та діє протягом одного року. Сплата єдиного соціального внеску здійснюється щомісяця до 20 числа.

Розмір єдиного внеску:

Згідно з частиною шостою статті 10 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (Закон № 2464), єдиний внесок для осіб, які мають право на добровільну сплату, встановлюється у розмірі 22% до визначеної бази нарахування ЄСВ. Базою нарахування є суми, що визначаються платниками самостійно, але не більше максимальної величини, встановленої Законом № 2464.

У випадку, якщо визначена база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати та ставки єдиного внеску. Звертаємо увагу, що з 01.04.2024 розмір мінімальної заробітної плати становить 8000 гривень.

Електронний кабінет – ваш надійний помічник:

Для зручності та спрощення взаємодії з податковою службою, посадовець нагадала про можливість подання звітності та отримання послуг через Електронний кабінет. Цей сервіс є найбільш популярним, захищеним, персоналізованим та безпечним інструментом для платників податків та громадян. Були надані роз’яснення щодо отримання Електронного цифрового підпису (ЕЦП), а також процесу формування, підписання та відправлення податкової звітності.

Консультаційна підтримка:

Під час сеансу «гарячої лінії» платники податків отримали вичерпні відповіді на свої питання. У разі виникнення додаткових питань щодо подання заяв, звітності, сплати податків громадяни можуть звернутися до фахівців Центрів обслуговування платників (ЦОП) Краматорської ДПІ за адресами: 

·       м. Краматорськ, бульвар Машинобудівників, 22 

·       м. Слов’янськ, площа Соборна, 3 

·       Краматорський р-н, с-ще Олександрівка, площа Незалежності, 3 

Контактні телефони: 

·       +38(66)841-45-80 ,+38(095)501-33-54 , (06262)2-31-89, (06262)2-43-97, (06269)2-12-54, +38(095)058-04-89. 

Також є можливість здійснити попередній запис до ЦОП та визначити зручні дату і час візиту через Контакт-центр ДПС за номером: 

0800501007.

Також, в Олександрівському центрі обслуговування платників Краматорської державної податкової інспекції відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Питання встановлення та використання РРО та ПРРО». Старший державний інспектор Олександрівського сектору обслуговування платників Вячеслав Громоклицький надав детальні роз’яснення щодо встановлення та використання РРО та ПРРО. 

Питання: Яка послідовність дій для реєстрації ПРРО?

Відповідь: Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати ПРРО, повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України. Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі заяви, що подається до ДПС у електронній формі. Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.

Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє шляхом подання повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованих/удосконалених сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО за формою № 5-ПРРО (J/F1391802). 

Питання:  Яким чином здійснюється реєстрація РРО/ПРРО контролюючим органом для СГ, податкова адреса яких тимчасово окупована територія або територія, на якій ведуться (велися) бойові дії, але фактично перебувають на підконтрольній території України або за її межами?

Відповідь: Суб’єкт господарювання, незалежно від свого фактичного місця перебування, може подати заяву в електронній формі для реєстрації реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмного РРО (далі – ПРРО) за умови, що інформація щодо господарської одиниці, на яку реєструється РРО/ПРРО, як про об’єкт оподаткування наявна в контролюючому органі і такий об’єкт оподаткування не закритий та експлуатується.

Питання: Чи можуть ФОП – платники ЄП другої – четвертої груп проводити розрахункові операції без застосування РРО та/або ПРРО при здійсненні роздрібної торгівлі на території села, селища?

Відповідь: Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року № 1336 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2021 року № 1359, яка набирає чинності з 01 січня 2022 року) (далі – Постанова № 1336) затверджений Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій (далі – Перелік).

Пунктом 1 Переліку встановлено, що суб’єкти підприємницької діяльності у тому числі фізичні особи – підприємці, які сплачують єдиний податок, мають право здійснювати розрахунки без застосування РРО та/або ПРРО з використанням РК та КОРО при здійсненні роздрібної торгівлі на території села, селища товарами (крім підакцизних товарів).

Пункт 1 Переліку не застосовується за наявності хоча б однієї з таких умов:

1)    така роздрібна торгівля здійснюється в торговельному об’єкті, в якому також здійснюється торгівля підакцизними товарами;

2)    такими фізичними особами – підприємцями також здійснюється дистанційна торгівля, зокрема, через Інтернет;

3)    сільськими, селищними, міськими радами прийнято рішення про обов’язкове застосування на території села РРО та/або ПРРО для форм і умов проведення діяльності, визначених у п. 1 Переліку.

Згідно з п. 2 Постанови № 1336 установлено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування РРО та/або ПРРО є обов’язковим, для форм та умов проведення діяльності, зокрема, визначених у:

п. 1 Переліку – 167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів).

Питання:  Як здійснюється програмування найменування товарів (послуг) при використанні програмного забезпечення «ПРРО ДПС»?

Відповідь: Найменування товарів (послуг) при використанні програмного забезпечення «ПРРО ДПС» здійснюється оператором (касиром) самостійно шляхом додавання таких товарів за допомогою самого програмного забезпечення або за допомогою імпорту раніше підготованого переліку номенклатури, який формується для кожного програмного забезпечення у окремому форматі згідно з інструкцією (Керівництво користувача ПРРО ДПС (WEB, Android, iOS, Windows)), що розміщена за посиланням: http://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/kerivnitstvo-koristuvacha.

У разі виникнення питань платники можуть звернутися до Центрів обслуговування платників (ЦОП), які нададуть консультації та практичну допомогу:

- Краматорськ: бульвар Машинобудівників, 22

- Слов’янськ: площа Соборна, 3

- Олександрівка: площа Незалежності, 3

Телефони для довідок: +38(66)841-45-80, +38(095)501-33-54  (06262)2-31-89, (06262)2-43-97, (06269)2-12-54, +38(095)058-04-89  

Також можна звернутися до Контакт-центру ДПС за номером 0800501007 для попереднього запису до ЦОП або консультацій.

На всі запитання платників були надані вичерпні відповіді.

У Покровській ДПІ проведено телефонну «гарячу лінію» на актуальну тему «Податкова знижка на навчання». З платниками податків спілкувалася головний державний інспектор відділу надання адміністративних послуг, організації роботи та документообігу Покровської ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій області Піхур Альона.

Під час діалогу податківиця проінформувала, що громадяни України, які у 2024 році понесли витрати, пов'язані з оплатою за навчання, мають право скористатися податковою знижкою. Відповідно до п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати та/або у вигляді дивідендів, у випадках, визначених ПКУ.

Акцентуємо увагу, щоб скористатися правом на податкову знижку, фізична особа-резидент (громадянин України, що проживає на території держави) повинна до 31 грудня 2025 року включно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи. 

Перелік необхідних документів для отримання податкової знижки за навчання:

- копія паспорта студента і одного з батьків, який подає декларацію;

- копія реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП) – студента та одного із батьків;

- копія договору з навчальним закладом;

- копія квитанції, чеків або платіжних доручень про сплату за навчання у 2024 році;

- копія свідоцтва про народження дитини (для підтвердження спорідненості між студентом та платником);

- оригінал довідки з місця роботи про: нараховану заробітну плату, утриманий податок на доходи фізичних осіб, суму податкової соціальної пільги (якщо вона застосовувалася);

- банківські реквізити для зарахування коштів (номер рахунку, назва банку та МФО).  

Податкова декларація подається за вибором платника податків в один із таких спосибів:

- особисто платником податків або уповноваженою особою в органах ДПС за місцем обліку;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладання;

- через Електронний кабінет платника.

Під час спілкування інспекторка звернула увагу, що за отриманням усних консультацій щодо подачі декларації в електронному вигляді та з питань роботи по використанню електронних сервісів від ДПС платники можуть звернутися до фахівців Покровської ДПІ за номером телефона: 066-173-32-13.

 

Днями за участі начальника Волноваської ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій області Геннадія Охрименка, відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Новації податкового законодавства». Пропонуємо переглянути добірку відповідей на запитання, що надійшли під час проведення телефонного зв’язку.

Питання: Як скористатися звільненням від сплати податків мобілізованим фізичні особи - підприємці на час служби?

Відповідь: Самозайняті фізичні особи, які були мобілізовані або підписали контракт на військову службу, звільняються від сплати податків і подання звітності на час служби відповідно Закону України від 18 червня 2025 року № 4505-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу  України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями».

Податки, які не сплачуватимуться:

·                   податок на доходи фізичних осіб;

·                   єдиний податок;

·                   військовий збір;

·                   єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - Єдиний внесок), якщо фізичні особи – підприємці (далі - ФОП) не мають найманих працівників. 

Звільнення застосовується автоматично на підставі даних з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (дати мобілізації, укладення контракту, демобілізації) з першого числа місяця мобілізації або укладення контракту, але не раніше 24 лютого 2022 року. 

Для самозайнятих захисників та їхніх родин працюють «гарячі лінії територіальних органів ДПС для вирішення питань мобілізованих ФОП та ветеранів» https://tax.gov.ua/others/kontakti/garyachi-linii-terorganiv-dps-dlya-virishennya-pitan-mobiliz/

Питання: Яка процедура зняття ФОП з обліку у контролюючих органах?

Відповідь: Підставою для зняття з обліку податків, зборів, платежів та Єдиного внеску у контролюючих органах є надходження відомостей про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

Після отримання таких відомостей ФОП знімається з обліку в контролюючих органах після проведення передбаченої законодавством перевірки, здійснення остаточного розрахунку зі сплати Єдиного внеску та закриття інтегрованих карток платника (далі — ІКП). 

Відповідно до пункту 3 глави 1 розділу ІІ «Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та Єдиного внеску», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 № 5, закриття ІКП в інформаційній системі здійснюється за таких умов:

·                   погашення сум податкового боргу, недоїмки зі сплати Єдиного внеску, штрафних санкцій та пені та/або списання сум податкового боргу, штрафних санкцій та пені; 

·                   повернення платнику помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та/або списання до бюджетів за заявою платника; 

·                   відсутності розстрочених (відстрочених) грошових зобов’язань, податкового боргу або іншої заборгованості, контроль за справлянням якої покладено на податкові органи, яка може бути розстрочена (відстрочена) згідно з чинним законодавством, не погашених на дату закриття ІКП; 

·                   повноти відображення в ІКП результатів контрольно-перевірочної роботи. 

Якщо у ФОП є нараховані та/або несплачені суми Єдиного внеску або боргу (недоїмки) з Єдиного внеску, податковий орган не здійснює подальші процедури щодо зняття платника Єдиного внеску з обліку до їх сплати (погашення) або списання такого боргу (недоїмки). 

Строки давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені по Єдиному внеску не застосовується. Така особа повинна забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності. 

Питання: В які терміни ФОПи – платники єдиного податку подають звітність по Єдиному внеску у складі декларації платника єдиного податку?

Відповідь: Податкова декларація платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця (І, ІІ, ІІІ та ІV групи) подаються за формами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 (із змінами та доповненнями):

·                   першої та другої групи подають за звітний рік додаток 1 «Відомості про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» (далі – Додаток 1) у складі Податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця (далі – Декларація) у термін, встановлений для річного звітного (податкового) періоду, – протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року; 

·                   третьої групи подають за звітний рік Додаток 1 у складі Декларації за IV квартал податкового (звітного року) у термін, встановлений для квартального податкового (звітного) періоду, – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу; 

·                   четвертої групи подають за звітний рік додаток 2 «Відомості про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» у складі Податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи – не пізніше 20 лютого поточного року.