Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» Електронні сервіси - якісне дистанційне спілкування з органами ДПС

, опубліковано 05 листопада 2020 о 15:33

Нещодавно старшим державним інспектором Ясинуватсько – Авдіївської ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій області Піхур Альоною проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Електронні сервіси – якісне дистанційне спілкування з органами ДПС,».

Основними питанням, з якими звернулись платники, були такі:

Питання: Як заповнюються реквізити «код ДПІ», «тип», «тематика», «короткий зміст» при формуванні запиту на отримання індивідуальної податкової консультації в меню «Листування з ДПС» Електронного кабінету?

Відповідь:     При формуванні звернення на отримання індивідуальної податкової консультації (далі – звернення) в меню «Листування з ДПС» Електронного кабінету, здійснюється вибір та заповнення наступних реквізитів:

     1) код ДПІ – із списку обирається орган ДПС;

     2) тип – із списку обирається значення «консультація»;

     3) тематика – зазначається тематика, яка відповідає змісту звернення платника;

     4) короткий зміст – зазначається «Про надання індивідуальної податкової консультації».

     5) завантажується скановане звернення у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 2 МБ.

     Зберегти проєкт звернення можна натиснувши кнопку «Зберегти».

     У вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи» платник має можливість підписати та направити звернення, використовуючи відповідні кнопки «Підписати» та «Відправити».

Питання: Які можливості є в Електронному кабінеті для громадян?

Для фізичних осіб в Електронному кабінеті об’єднано сервіси для громадян в окремий Е-кабінет для громадян, який надає можливість:

-  доступу до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);

-  доступу до сформованих податкових повідомлень – рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

-  подання декларації про майновий стан і доходи;

-  отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників.       

Питання: Які принципи функціонування Електронного кабінету?

Відповідь: Порядок функціонування Електронного кабінету затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 зі змінами та доповненнями, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01 серпня 2017 року за № 942/30810 (далі – Порядок).

     Порядком визначаються загальні засади функціонування інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі – Електронний кабінет), процедури ідентифікації користувачів, взаємодії з платниками податків та державними органами через Електронний кабінет (п. 2 розд. І Порядку).

     Відповідно до п. 42 прим. 1. 1 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) Електронний кабінет створюється та функціонує за такими принципами:

-  прозорості – обов’язкового оприлюднення методології реалізації положень ПКУ в роботі Електронного кабінету;

- контрольованості – забезпечення можливості незалежної перевірки коректності роботи Електронного кабінету через тестового платника (платників) на емуляторі, створеному на веб-сайті методолога Електронного кабінету на предмет відсутності помилок у програмному забезпеченні, унеможливлення несанкціонованого втручання у роботу програмного забезпечення Електронного кабінету, що означає порушення цілісності та автентичності вихідного програмного коду;

 - інтеграції із системами, що використовуються платниками податків, – у відкритому, вільному доступі розміщуються API програмного інтерфейсу для електронного обміну даними (EDI – Electronic data interchange);

- своєчасності усунення технічних та/або методологічних помилок – забезпечення оприлюднення на офіційному веб-сайті методолога Електронного кабінету реєстру технічних та/або методологічних помилок, виявлених платниками податків, технічним адміністратором та/або методологом Електронного кабінету, із визначенням рівня критичності таких помилок та встановленням строків для їх усунення, інформування всіх користувачів Електронного кабінету про факт виявлення технічної та/або методологічної помилки, а також про факт її усунення та відновлення роботи Електронного кабінету в повному обсязі;

- автоматизованості – максимальної автоматизації процесів створення, прийняття, оброблення, зберігання документів, оброблення та відображення даних (показників) документів та інших облікових даних платника податків;

-  повноти функціоналу – наявності такого інтерфейсу електронного сервісу, який забезпечує можливість реалізації прав та обов’язків платника податків, отримання документів, передбачених законодавством, та інформації, що стосується такого платника податків, онлайн (через Інтернет у режимі реального часу) або через програмний інтерфейс (АРІ), іншими засобами інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем;

- спрощення процедури взаємодії платників податків та контролюючого органу та прискорення електронного документообігу між ними;

- здійснення автоматизованого внесення до журналу всіх дій (подій), що відбуваються в електронному кабінеті, включаючи, зокрема, фіксацію дати і часу відправлення, отримання документів через електронний кабінет та будь-якої зміни даних, доступних в електронному кабінеті, за допомогою кваліфікованої електронної позначки часу. Інформація про дату і час надсилання та отримання документів, іншої кореспонденції з ідентифікацією відправника та отримувача зберігається безстроково і може бути отримана через електронний кабінет у вигляді електронного документа, в тому числі у вигляді квитанції у текстовому форматі;

- заборони втручання, створення обмежень у функціонуванні та/або можливостей у використанні платниками податків Електронного кабінету, що передбачені ПКУ;

     пріоритетності документів, що надходять від державних, у тому числі контролюючих, органів, початок роботи в електронному кабінеті з автоматичного відкриття повідомлень, що надходять від державних органів, та/або блокування можливості надіслання документів платником податків до отримання таким платником податків документів, що надійшли до його електронного кабінету від державних органів.