Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Протягом 2020 року на розгляд до Головного управління ДПС у Донецькій області надійшло 883 письмових звернення громадян

, опубліковано 06 січня 2021 о 08:58

Одним із пріоритетних напрямків в організації роботи Головного управління ДПС у Донецькій області (далі – ГУ ДПС) є своєчасне реагування на проблеми, порушені в зверненнях громадян, та оперативне вжиття заходів, які запобігатимуть надходженню скарг та створенню конфліктних ситуацій.

З метою удосконалення вказаного напрямку роботи систематично здійснюється ряд заходів щодо підвищення рівня якості процедур розгляду звернень громадян, в основі яких лежить, перш за все, уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються громадяни до ГУ ДПС, а також постійний аналіз, узагальнення таких звернень. Вживаються заходи щодо забезпечення реалізації конституційних прав громадян щодо отримання ними обґрунтованих, повних та своєчасних відповідей на звернення.

          Аналіз роботи зі зверненнями громадян засвідчив, що за минулий рік до ГУ ДПС надійшло 883 письмових звернення громадян (у тому числі 163 електронних), 870 з яких – заяви. Також у складі письмових звернень – 13 скарг, 12 з яких  – на неправомірні, на думку заявників, дії або бездіяльність посадових осіб ГУ ДПС та одна скарга на скоєння корупційних, на думку заявника, дій посадових осіб ГУ ДПС. За результатами розгляду 11-ти скарг на дії, бездіяльність посадових осіб ГУ ДПС та однієї скарги на корупційні діяння посадових осіб ГУ ДПС заявникам надано роз’яснення, оскільки інформація, викладена у зазначених скаргах, не підтвердилась: порушень чинного законодавства з боку працівників ГУ ДПС у Донецькій області не встановлено. Факти, викладені в одній скарзі щодо неправомірних дій посадових осіб ГУ ДПС, знайшли своє підтвердження: вказану скаргу вирішено позитивно (на користь скаржника), винну посадову особу притягнуто до відповідальності. Фактів ненадання відповідей на скарги громадян не зафіксовано.

  Щодо тематики письмових звернень, то найбільш актуальними за вказаний період були питання щодо адміністрування загальнодержавних та місцевих податків і зборів (300 звернень або 34%), проведення контрольно-перевірочної роботи (241 звернення або 27,3%), питання реєстраційних номерів облікових карток платників податків (76 звернень або 8,6%), інформування про ухилення від сплати податків (46 звернень або 5,2%) та ін. Відповіді на звернення надані своєчасно.

За соціальним станом заявників перше місце посідають звернення державних службовців (96 або 10%),  друге – пенсіонерів (60 або 6,2%), третє – підприємців (15 або 1,6%). У значній частині звернень неможливо визначити соціальний стан авторства заявників (777 звернень або 80,6%).

Серед звернень громадян – 12 колективних від 90 громадян. Питома вага колективних звернень становить 1,4%.

Від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та Героїв України до ГУ ДПС за звітний період письмових звернень не надходило.  

Від громадян, які потребують соціального захисту, надійшло 30 звернень або 3,1% всіх авторів звернень, зокрема від 19 осіб з інвалідністю ІІ групи, двох осіб з інвалідністю ІІІ групи, однієї особи з інвалідністю І групи, трьох осіб з інвалідністю внаслідок війни, двох учасників бойових дій, двох учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та одинокої матері. Зазначені категорії громадян звертались до ГУ ДПС з такими питаннями: неправомірне (на думку заявників) нарахування сум до сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, проведення контрольно-перевірочної роботи та ін. У значній частині звернень неможливо визначити категорію авторів (931 громадянин або 96,9%).

За результатами розгляду фахівцями ГУ ДПС із 883 письмових звернень громадян у законодавчо встановлені терміни розглянуто 858: на 601 звернення надано відповідні роз`яснення, вирішено позитивно 207 звернень, відмовлено у задоволенні 3-х звернень, направлено на розгляд за належністю до інших органів 14 звернень, не підлягало розгляду 17 звернень як анонімні та повторні, 16 звернень повернуто авторам як неналежним чином оформлені. Перебуває на розгляді 25 звернень у зв’язку з тим, що не настав термін їх виконання.

Через впровадження обмежувальних карантинних заходів, з середини березня п.р., тимчасово припинено проведення особистих прийомів громадян керівництвом та посадовими особами структурних підрозділів ГУ ДПС. Акцентуємо увагу громадян, що після припинення карантинних заходів у громадян знову з’явиться можливість викладати свої усні звернення на особистих прийомах посадовими особами ГУ ДПС.

ГУ ДПС  наголошує, що на сьогодні у зв’язку із погіршенням ситуації з поширення СOVID-19 у нашому регіоні питання використання дистанційного формату у спілкуванні податківців та платників податків залишається, як ніколи, актуальним. Крім письмових звернень, громадяни можуть надсилати електронні звернення (через мережу Інтернет) у вигляді сканокопій чи фотокопій з підписом заявника із зазначенням дати та місця проживання (реєстрації) на визначену електронну пошту dn.ezvernennya@tax.gov.ua та за допомогою сервісу «Електронний кабінет» з використанням кваліфікованого електронного підпису.

Разом з тим нагадуємо, що електронні звернення юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність, необхідно надсилати на офіційну електронну пошту ГУ ДПС  dn.official@tax.gov.ua.