Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У першому півріччі 2020 року на розгляд до Головного управління ДПС у Донецькій області надійшло понад 450 письмових звернень громадян

, опубліковано 15 липня 2020 о 08:47

Особливе місце в системі засобів захисту прав, свобод та законних інтересів громадян посідає реалізація їх права на звернення. Особисте право на звернення забезпечує громадянам можливість відстоювати свої права та законні інтереси, а також відновлювати їх у разі порушення. Головне управління ДПС у Донецькій області приділяє особливу увагу розгляду звернень громадян як одному з пріоритетних напрямів роботи.

У першому півріччі 2020 року до Головного управління ДПС у Донецькій області (далі – ГУ ДПС) надійшло 456 письмових звернень громадян (у тому числі 71 електронне), що на 32 звернення або 7,6% більше, ніж за відповідний період 2019 року.

У складі звернень – 450 заяв, 6 скарг. Порівняно з І півріччям минулого року кількість скарг зменшилась на 2 одиниці. За результатами розгляду 3-х скарг на неправомірні, на думку заявників, дії посадових осіб ГУ ДПС та однієї скарги на корупційні діяння посадових осіб ГУ ДПС жодна зі скарг не підтвердилась. На 3 скарги надано роз’яснення щодо правомірності дій працівників ГУ ДПС. Також надано роз’яснення на одну скаргу щодо допущення посадовими особами ГУ ДПС правопорушення, пов’язаного з корупцією, інформація щодо якого не підтвердилась. Дві скарги на дії, бездіяльність посадових осіб ГУ ДПС перебувають на розгляді, оскільки не настав термін їх виконання.

Серед звернень громадян – 4 колективних від 66 громадян. Питома вага колективних звернень становить 0,9%.

Основні питання, які порушено у письмових зверненнях, – проведення контрольно-перевірочної роботи (181 звернення або 39,7%), нарахування та сплата загальнодержавних і місцевих податків (120 звернень або 26,3%), порядок обліку платників за реєстраційними номерами облікових карток платників податків (45 звернень або 9,9%).

За соціальним станом заявників перше місце посідають звернення державних службовців (38 або 7,3%), друге – пенсіонерів (35 або 6,8%). У значній частині звернень неможливо визначити соціальний стан авторства заявників (430 звернень або 83%).

Від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та Героїв України до ГУ ДПС за звітний період письмових звернень не надходило.

Що стосується категорій авторів звернень, то у 97,1% авторів звернень або 503 громадян їх категорію неможливо визначити.

Від громадян, які потребують соціального захисту, надійшло 15 звернень або 2,9% всіх авторів звернень, зокрема від 11-ти осіб з інвалідністю ІІ групи, однієї особи з інвалідністю ІІІ групи, одного учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, однієї особи з інвалідністю внаслідок війни та однієї одинокої матері. Основними питаннями, з якими зазначені категорії громадян звертались до ГУ ДПС, було питання оподаткування доходів фізичних осіб.

Відповіді на всі звернення надані своєчасно. Із 456 письмових звернень громадян розглянуто 412 звернень: на 234 звернення надано відповідні роз`яснення, вирішено позитивно 158 звернень, повернуто авторам 6 звернень, 7 звернень не підлягали розгляду як анонімні або повторні, переслано за належністю 6 звернень, одному заявнику відмовлено у задоволенні його звернення. Інші звернення (44) залишаються на розгляді, оскільки не настав їх термін виконання.

З початку року посадовими особами ГУ ДПС прийоми громадян не проводились, переважно через тимчасове призупинення особистого прийому громадян керівництвом та посадовими особами структурних підрозділів ГУ ДПС через обмежувальні заходи у зв’язку з карантином.

На сьогодні громадяни користуються правом звертатись до органів податкової служби письмово, в електронному вигляді через мережу Інтернет у вигляді сканокопій, через сервіс «Електронний кабінет» з використанням кваліфікованого електронного підпису, а також за допомогою усних звернень, викладених на особистому прийомі, або засобів телефонного зв’язку.

Нагадуємо, що у громадян є можливість надсилати свої електронні звернення на створену для цих цілей електронну пошту dn.ezvernennya@tax.gov.ua у вигляді сканкопій чи фотокопій письмових звернень з підписом заявника із зазначенням дати та місця проживання (реєстрації).