Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У першому кварталі 2020 року на розгляд до Головного управління ДПС у Донецькій області надійшло 285 письмових звернень громадян

, опубліковано 14 квітня 2020 о 16:10

Особливе місце в системі засобів захисту прав, свобод та законних інтересів громадян посідає реалізація їх права на звернення. Особисте право на звернення забезпечує громадянам можливість відстоювати свої права та законні інтереси, а також відновлювати їх у разі порушення. Головне управління ДПС у Донецькій області приділяє особливу увагу розгляду звернень громадян як одному з пріоритетних напрямів роботи.

У першому кварталі 2020 року до Головного управління ДПС у Донецькій області (далі – ГУ ДПС) надійшло 285 письмових звернень громадян (у тому числі 31 електронне), що на 82 звернення або 40,4% більше, ніж за відповідний період 2019 року.

У складі звернень – 282 заяви, 3 скарги. За результатами розгляду двох скарг на дії, бездіяльність посадових осіб ГУ ДПС надано роз’яснення щодо правомірності дій працівників ГУ ДПС. Одна скарга, на думку заявника, на допущення посадовими особами ГУ ДПС правопорушення, пов’язаного з корупцією, перебуває на розгляді, оскільки термін її розгляду не настав.

Серед звернень громадян – 3 колективних від 64 громадян. Питома вага колективних звернень становить 1,1%.

Основні питання, які порушено у письмових зверненнях, – проведення контрольно-перевірочної роботи (153 звернення або 53,7%), нарахування та сплата загальнодержавних і місцевих податків (44 звернення або 15,4%), порядок обліку платників за реєстраційними номерами облікових карток платників податків (23 звернення або 8,1%).

За соціальним станом заявників перше місце посідають звернення пенсіонерів (25 або 7,2%), друге – державних службовців (19 або 5,5%). У значній частині звернень неможливо визначити соціальний стан авторства заявників (296 звернень або 85,5%).

Від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та Героїв України до ГУ ДПС за звітний період письмових звернень не надходило.

Що стосується категорій авторів звернень, то у 97,1% авторів звернень або 336 громадян їх категорію неможливо визначити.

Від громадян, які потребують соціального захисту надійшло 10 звернень або 2,9% всіх авторів звернень, зокрема від восьми осіб з інвалідністю ІІ групи, однієї особи з інвалідністю ІІІ групи та одного учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Основними питаннями, з якими зазначені категорії громадян звертались до ГУ ДПС, було питання оподаткування доходів фізичних осіб.

Відповіді на всі звернення надані своєчасно. Із 285 письмових звернень громадян розглянуто 263 звернення: на 128 звернень надано відповідні роз`яснення, вирішено позитивно 127 звернень, повернуто авторам чотири звернення, чотири звернення не підлягали розгляду як анонімні або повторні. Інші (22 звернення) залишаються на розгляді, оскільки не настав їх термін виконання.

У січні-березні 2020 року посадовими особами ГУ ДПС прийоми громадян не проводились.

На сьогодні громадяни користуються правом звертатись до органів податкової служби письмово, в електронному вигляді через мережу Інтернет, у тому числі через сервіс «Електронний кабінет» з використанням кваліфікованого електронного підпису, а також за допомогою усних звернень, викладених на особистому прийомі, або засобів телефонного зв’язку.

Нагадуємо, що у громадян є можливість надсилати свої електронні звернення на створену для цих цілей електронну пошту dn.ezvernennya@tax.gov.ua у вигляді сканкопій чи фотокопій письмових звернень з підписом заявника із зазначенням дати та місця проживання (реєстрації).