Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Податкова служба Донеччини надає інформаційну підтримку своїм платникам

, опубліковано 30 червня 2025 о 14:10

Для інформаційної підтримки платників з питань сплати податків з початку введення воєнного стану працюють «гарячі лінії» Головного управління ДПС у Донецькій області, за допомогою яких щоденно надаються роз'яснення з питань сплати платежів, повернення помилково сплачених коштів, реєстрації та обліку РРО/ПРРО, питання блокування податкових накладних, тощо. 

На цьому тижні відбулися сеанси телефонного зв’язку «гаряча лінія» в Покровській, Волноваській та Краматорській державних податкових інспекціях Головного управління ДПС у Донецькій області. 

Під час «гарячих ліній» розглядались актуальні питання новацій оподаткування платників на спрощеній системі, актуальні питання плати за землю, надання максимальної кількості електронних сервісів у різних форматах, зручних для платників, в умовах дії воєнного стану.

В Краматорській ДПІ відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Плата за землю для фізичних осіб». На запитання платників податків відповідала начальник Краматорської ДПІ Анжеліка Зуякова.

Додзвонювачів цікавило питання щодо сплати земельного податку фізичної особи, яка належить до пільгових категорій, але вчасно не подала до контролюючого органу заяву про застосування пільги та документ, що посвідчує її право на пільгу (посвідчення особи з інвалідністю першої або другої групи, пенсійне посвідчення (за віком) тощо).

Пільга по земельному податку почне застосовуватися з наступного податкового (звітного) року, якщо фізична особа, яка має підстави для отримання пільг щодо сплати земельного податку, подала контролюючому органу за місцем знаходження земельної ділянки або за місцем знаходження будь-якої з земельних ділянок, що знаходяться у власності такої особи (якщо має у власності декілька земельних ділянок) заяву довільної форми про застосування пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу (посвідчення особи з інвалідністю першої або другої групи, пенсійне посвідчення (за віком) тощо) невчасно:

після 01 травня поточного року – якщо станом на 01 січня поточного року фізична особа має у власності одну земельну ділянку або декілька;

після завершення 30 календарних днів з дня набуття права на пільгу та/або права власності – якщо право на пільгу у фізичної особи виникає протягом календарного року та/або фізична особа, набуває право власності на земельну ділянку/земельні ділянки.

Днями за участі начальника Волноваської ДПІ Геннадія Охрименка було проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Адміністративні послуги».

Надання якісних адміністративних послуг є одним з основних завдань центрів обслуговування платників (далі - ЦОП).

У ході діалогу Генадій Охрименко звернув увагу платників, що перелік послуг, які надаються ЦОП, розміщені на субсайті Головного управління ДПС у Донецькій області (https://dn.tax.gov.ua) у розділі «Головна»/«Діяльність»/«Адміністративні послуги».

На зазначеному інформаційному ресурсі розміщена 91 послуга для надання громадськості, представникам великого та малого бізнесу, державним та громадським організаціям.

Адміністративні послуги можна поділити на:

- реєстраційні послуги;

- послуги з ліцензування;

- послуги з адміністрування податків і зборів.

Крім того, до кожної послуги, зазначеної у переліку, прикріплені файли з інформаційною карткою, бланком заяви/запиту та зразком заповнення. Інформаційна картка послуги містить інформацію щодо найменування суб’єкта надання послуги, його місцезнаходження, режиму роботи, телефону та перелік документів, необхідних для отримання послуги. Також зазначається строк надання послуги, можливі способи отримання; акти законодавства, що регулюють порядок та умови надання адміністративної послуги.

Також під час сеансу керівник проінформував платників про роботу мобільного додатку «Моя податкова», який надає можливість отримувати потрібну інформацію в зручному форматі.

Головний державний інспектор відділу надання адміністративних послуг, організації роботи та документообігу Покровської ДПІ Альона Піхур провела телефонну «гарячу лінію» на тему: «Строки реєстрації фізичної особи-підприємця, як платника єдиного податку».

Під час діалогу податківиця проінформувала, що відповідно до пункту 299.1 статті 299 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) реєстрація суб'єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

Згідно з підпунктом 298.1.2 пункту 298.1 статті 298 ПКУ зареєстровані в установленому порядку фізичні особи – підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, втановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.

Зареєстровані в установленому законом порядку суб'єкти  господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Відповідно до підпункту 298.8.5 пункту 298.5 статті 298 ПКУ зареєстровані в установленному порядку фізичні особи – підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву про обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для четвертої групи, вважаються платниками єдиного податку з дня державної реєстрації.

Під час спілкування інспекторка нагадала, що за отриманням усних консультацій та практичної допомоги щодо користування «Електронним кабінетом платника» можна звернутися до фахівців Покровської державної податкової інспекції за номером телефона: 066-480-11-83.