Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

За роз’ясненням податкового законодавства звертайтесь до податкової Донеччини

, опубліковано 23 червня 2025 о 10:21

Протягом минулого тижня платники Донеччини мали змогу взяти участь у заходах в онлайн та офлайн форматах та отримати вичерпні відповіді на всі поставлені питання. Такі зустрічі є ефективним інструментом для підтримки бізнесу та підвищення довіри до податкової служби. Вони дозволяють інформувати платників податків про актуальні вимоги законодавства та роз’яснювати складні питання, індивідуально аналізувати діяльність платників і надавати практичні рекомендації, а також запобігати порушенням. 

Днями головний державний інспектор Краматорської державної податкової інспекції Вікторія Глушко, в рамках функціонування комунікаційної податкової платформи, взяла участь в онлайн - заході з Краматорською філією Донецького обласного центру зайнятості для майбутніх суб’єктів господарської діяльності на тему: «Переваги офіційної підприємницької діяльності. Вибір системи оподаткування. Гранти для бізнесу».

Під час зустрічі учасники обговорювали особливості систем оподаткування, умови перебування на спрощеній системі оподаткування, обов’язкові збори та платежі для успішної підприємницької діяльності. 

На актуальне запитання фахівчиня роз’яснила, що з 1 грудня 2024 року мобілізовані фізичні особи – підприємці та особи які провадять незалежну професійну діяльність на період військової служби звільняються від нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб, єдиного податку та військового збору у складі податкової звітності. Для уникнення нарахувань та штрафних санкцій за несплату податків такий підприємець має надати до податкової підтверджуючі документи про призив на військову службу. 

Доповідач ознайомила учасників з Переліком платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства згідно Закону України від 18 червня 2024 року № 3813-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства", вимогами до таких платників та перевагами, що надає держава сумлінним платникам податків.

Інспекторка акцентувала увагу слухачів на електронних сервісах ДПС, що надають змогу дистанційно взаємодіяти з податковою за умови наявності Інтернету та комп’ютера або смарт пристрою. Також рекомендувала для  підвищення обізнаності та інформованості у податковій сфері використовувати сайт Державної податкової служби України та Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс.

Також фахівчиня рекомендувала за отриманням адміністративних послуг, усних консультацій та практичної допомоги з питань роботи електронних сервісів від ДПС звертатися до фахівців Краматорської державної податкової інспекції за адресами:

- м. Краматорськ, бульв. Машинобудівників, буд. 22 

телефони: +38 (066) 841-45-80, +38 (066) 318-91-47;

- м. Слов’янськ, пл. Соборна, буд. 3 

телефони: (06262) 2-31-89, +38 (095) 501-33-54

- сел. Олександрівка, площа Незалежності, буд.3 

телефони: +38(06269)2-12-54, +38 095 058 04 89.

Також, 18 червня проведено чергову офлайн-зустріч начальника відділу адміністрування єдиного внеску управління оподаткування фізичних осіб Руслана Гаврюшенка з фізичними особами, які планують укласти договори про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

В ході зустрічі було доведено до присутніх статтю 10 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а саме; види договорів, перелік документів, причини відмови в укладанні договору, вартість та як укласти договір.

Ця офлайн-зустріч, з форматом: питання – відповідь, стала корисною для фізичних осіб, які досягли пенсійного віку, але їм не вистачає страхового стажу, та тим хто не працює, але піклується про свою майбутню пенсію і має можливість сплачувати страхові внески. 

Крім того, 19 червня було проведено зустріч з платниками податків у форматі Zoom- конференції за участю начальника відділу податків і зборів з юридичних осіб у галузі сільського господарства управління оподаткування юридичних осіб Олени Тішакової на тему: «Адміністрування місцевих податків і зборів в період воєнного стану».        

В ході проведення конференції увагу приділено адмініструванню місцевих податків і зборів в період воєнного стану: термінам подання сільгоспвиробниками річної звітності, а саме: податкових декларацій платника нерухомого майна відмінного від земельної ділянки, платника плати за землю, платника транспортного податку та строкам сплати податків. Окремо розглянуто тему застосування пільг. Увагу слухачів зосереджено, на особливостях нарахування та сплати податків стосовно об’єктів оподаткування які знаходяться на  територіях відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 28.02.2025 № 376, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 11.03.2025 № 380/43786.

Під час спілкування з платниками податків, окремо обговорено норми підпункту 69.14 та 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI.

В спілкуванні відбулося жваве обговорення нагальних питань які виникають в період воєнного стану. Платникам податків надано роз’яснення, стосовно застосування норм діючого законодавства при розрахунку земельного податку та співпраці з органами місцевого самоврядування. 

Під час конференції задано питання щодо підтвердження форс-мажорних обставин платником податків. У відповіді зазначено, що на теперішній час Торгово-промислова палата надає сертифікати підтвердження настання форс - мажорних обставин (обставини непереборної сили).