Податкова служба продовжує політику відкритості та прозорості у своїй діяльності та використовує результативні формати співпраці з платниками. ГУ ДПС у Донецькій області систематично взаємодіє з платниками податків, забезпечуючи відкритий діалог та підтримку. Протягом тижня на Донеччині були проведені зустрічі з платниками податків в онлайн форматі.
Так, 23 квітня цього року було проведено зустріч з платниками податків у форматі Zoom-конференції за участю начальника відділу податків і зборів з юридичних осіб у галузі сільського господарства Олени Тішакової на тему: «Особливості адміністрування місцевих податків і зборів в період воєнного стану».
В ході проведення конференції увагу приділено адмініструванню місцевих податків і зборів в період воєнного стану, а саме: термінам подання сільгоспвиробниками річної звітності з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, з плати за землю, з транспортного податку та строкам сплати цих податків. Окремо розглянуто тему застосування пільг. Увагу слухачів зосереджено на особливостях нарахування та сплати податків відповідно до Переліку територій на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 28.02.2025 № 376, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 11.03.2025 № 380/43786.
Під час спілкування з платниками податків, окремо обговорено норми підпункту 69.14 та 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI.
В спілкуванні відбулося жваве обговорення нагальних питань які виникають в період воєнного стану. Платникам податків надано роз’яснення стосовно застосування норм діючого законодавства при розрахунку земельного податку, податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки та співпраці з органами місцевого самоврядування.
Під час конференції у платників виникло питання щодо підтвердження форс-мажорних обставин платником податків. По результатам обговорення надана відповідь, що на теперішній час Торгово-промислова палата надає сертифікати підтвердження настання форс - мажорних обставин (обставини непереборної сили).
24 квітня відбувся вебінар у форматі відеоконференції на тему: «Механізм підтримки мобілізованих фізичних осіб-підприємців щодо уникнення негативних наслідків від несплати податків». До участі у відеоконференції приєднались члени родин мобілізованих фізичних осіб – підприємців та інші представники.
На питання, що надійшли під час відеоконференції відповідала головний державний інспектор відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб -підприємців, координації та інформаційно - аналітичного забезпечення управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС у Донецькій області Ірина Найда. Обговорювались, зокрема, питання щодо існуючого механізму упередження виникнення податкового боргу.
Податківиця наголосила, що мобілізовані ФОП звільняються від сплати та подання звітності з ПДФО, єдиного податку та військового збору на весь період служби. Для цього після демобілізації вони мають подати до податкової заяву та копію військового квитка або іншого документа про призов. На це відводиться 10 днів. Звернула увагу, що ДПС разом з Мінфіном опрацьовує ініціативи збільшити цей термін до 180 днів. Цього часу має бути достатньо, щоб наші захисники після демобілізації – особливо якщо потрібне лікування – змогли без зайвого стресу й поспіху зібрати та подати всі необхідні документи.
Надала для підтримання комунікації з ФОП, які призвані на військову службу за призовом під час мобілізації та у разі виникнення питань, контактні дані Головного управління ДПС у Донецькій області для зворотного зв’язку:
- електронна адреса dn.official@tax.gov.ua;
- поштова адреса Львівська площа, 8, м. Київ, 04053;
- телефон (044) 570-22-33 (напрямок єдиний податок та загальна система ФОП), (044) 570-22-77 (напрямок ПДФО, військовий збір, ЄСВ).
Особи, які прийняли участь у відеоконференції отримали вичерпні відповіді на всі запитання.
Продовжуємо комунікацію разом на спільний результат!