Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Податкова служба Донеччини надає інформаційну підтримку платникам податків

, опубліковано 28 квітня 2025 о 13:59

Основним пріоритетом податкової служби є підтримка зворотного зв’язку з платниками податків, запровадження постійного діалогу з бізнесом та оперативне надання потрібної та перевіреної інформації. Все це робиться для створення комфортних умов для платників податків.

Для забезпечення інформаційного наставництва платників з питань сплати податків з початку введення воєнного стану працюють «гарячі лінії» Головного управління ДПС у Донецькій області, за допомогою яких щоденно надаються роз'яснення з питань сплати платежів, повернення помилково сплачених коштів, реєстрації та обліку РРО/ПРРО, тощо. 

Так, на минулому тижні відбулися зустрічі з актуальних питань дотримання податкового законодавства в форматі телефонного зв’язку «гарячі лінії» з платниками податків Краматорської, Покровської та Волноваської державних податкових інспекцій Головного управління ДПС у Донецькій області

Під час «гарячих ліній» розглядались актуальні питання новацій податкового законодавства, порядок оформлення податкової знижки, надання адміністративних послуг за допомогою електронних сервісів у різних форматах, зручних для платників, переваги використання Електронного кабінету в умовах дії воєнного стану.

З платниками податків спілкувався начальник Волноваської ДПІ Геннадій Охрименко. Під час «гарячої лінії» громадяни мали можливість отримати фахові консультації з проблемних питань оформлення податкової знижки, дізнатися щодо обмежень на отримання податкової знижки.

Платників цікавило питання чи має право на податкову знижку приватний підприємець? Начальник ДПІ відповів, що платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 Податкового кодексу (далі – ПКУ), фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати, визначені пунктом 166.3 статті 166 ПКУ.

Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата (підпункт 166.4.2 статті 166 ПКУ).

Заробітна плата це – основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом (підпункт 14.1.48 статті14 ПКУ).

Отже, фізична особа – підприємець не має право на податкову знижку щодо доходів, одержаних від підприємницької діяльності.

Право на податкову знижку має тільки фізична особа-підприємець, яка є найманою особою, виключно до доходів, одержаних протягом року у вигляді заробітної плати.

В Краматорській державній податковій інспекції 22 квітня на запитання платників податків щодо надання адміністративних послуг та забезпечення дистанційного доступу до послуг, запроваджених електронними сервісами ДПС відповідав старший державний інспектор Вячеслав Громоклицький.

Під час «гарячої лінії» платників цікавили питання, що стосуються отримання адміністративних послуг за допомогою електронних сервісів. Зокрема, були запитання як подати заявку та отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків через Електронний кабінет платника. Посадовець поінформував, що фізична особа – платник податків може отримати Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, скориставшись Електронним кабінетом. Вкладка «Запит про суми виплачених доходів» режиму «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету надає можливість користувачу після проходження електронної ідентифікації сформувати, підписати та надіслати Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді.

Також платники податків запитували про переваги Електронного кабінету для платника податків. Податківець зазначив, що Електронний кабінет – інформаційно-телекомунікаційна система, яка створена для забезпечення реалізації платниками податків та державними органами своїх прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України, в електронному вигляді. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua/, а також через вебпортал ДПС (http://tax.gov.ua/). Він працює цілодобово в реальному часі і не вимагає використання жодного додаткового програмного забезпечення. Цей сервіс надає змогу створити та надіслати до ДПС електронні документи: податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків тощо.

Вячеслав Громоклицький також акцентував увагу платників податків на можливості отримання адміністративних послуг через безкоштовний мобільний застосунок «Моя податкова» від Державної податкової служби України, який можна завантажити на телефони як на платформі Android, так і iOS.

Цього ж дня у Покровській державній податковій інспекції Головного управління ДПС у Донецькій області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» за участі головного державного інспектора Селидово – Мар’їнського сектору обслуговування платників Тетяни Черняк, яка відповідала на питання про Порядок подання повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф.20-ОПП.

Фахівець нагадала, що усі суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи) зобов’язані повідомляти державну податкову службу про виникнення або зміну даних щодо об’єктів оподаткування за формою № 20-ОПП.

Відповідно до пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податків підлягають реєстрації або взятті на облік у контролюючих органах за місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність. Форму за № 20-ОПП необхідно подати протягом 10 робочих днів після реєстрації, створення чи відкриття об’єктів оподаткування або об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, до контролюючих органів за основним місцем обліку платника податків.

Головний державний інспектор відділу надання адміністративних послуг, організації роботи та документообігу і обліку платників, об`єктів оподаткування та ведення реєстрів Покровської ДПІ Альона Піхур 25 квітня провела телефонну «гарячу лінію» на тему «Кампанія декларування доходів громадян за 2024 рік».

Посадовець нагадала додзвонювачам, що кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2024 року добігає кінця.

Під час спілкування звернула увагу, що кампанія декларування доходів, отриманих протягом 2024 року, триватиме до 1 травня 2025 року. Також наголосила, що суми податку на доходи фізичних осіб та військового збору, визначені в декларації, необхідно сплатити до 1 серпня 2025 року.

Фахівець роз'яснила порядок подання податкової декларації про майновий стан і доходи та надала консультації щодо її заповнення, акцентуючи увагу на зручності використання електронних сервісів ДПС України «Електронний кабінет» та безкоштовного мобільного застосунку «Моя податкова».    

На завершення зустрічі Альона Піхур нагадала, що за отриманням консультацій з надання адміністративних послуг та практичної допомоги щодо користування «Електронним кабінетом платника» можна звернутися до фахівців Покровської державної податкової інспекції за номером телефона: +38 (066) 173 32 13.