Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Актуальні питання оновлення даних платників податків у ДРФО на «гарячій лінії» Дружківської ДПІ

опубліковано 24 липня 2024 о 13:29

Днями Дружківська державна податкова інспекція ГУ ДПС у Донецькій області провела сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань «Оновлення даних внутрішньо переміщених осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків». На питання, що надійшли під час заходу, відповідала старший державний інспектор Дружківської ДПІ Олена Новікова. 

Пропонуємо вашій увазі питання, які обговорювались під час спілкування з платниками податків.

Яким чином можна подати через Електронний кабінет Облікову картку фізичної особи або Заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб і які копії документів необхдно додавати до заяви в електронному вигляді?

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua. Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації з використанням кваліфікованого електронного підпису.

В електронній формі Облікова картка фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР подається через розділ «Облікова картка фізичної особи (1ДР)», Заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою № 5ДР через розділ «Заява про внесення змін до ДРФО (5ДР)» меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету.

До Облікової картки за ф. № 1ДР та Заяви за ф. № 5ДР додаються скановані копії документів, а саме – документ, що посвідчує особу:

 паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України;

документ, що посвідчує особу іноземця чи особу без громадянства, та засвідчений в установленому законодавством порядку його переклад українською мовою;

 посвідка на постійне проживання або посвідки на тимчасове проживання в Україні;

свідоцтво про народження дитини для малолітньої особи (до 14 років) та документ, що посвідчує особу одного із батьків (усиновитель, опікун, піклувальник).

Якщо в документах, що посвідчують особу, відсутня інформація про реєстрацію місця проживання , особа додає: 

довідку про внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру у формі витягу з Реєстру; 

довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи або довідку, що підтверджує місцеперебування громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території. 

Кожен документ має бути збережено окремо і формат файлу може бути pdf/jpg із обмеженням розміру до 5МБ. 

 

Яким чином громадянин може дізнатися про готовність РНОКПП, і у якому ЦОП можна отримати номер, якщо заява направлена через ЕК?

При заповненні Облікової картки за ф. № 1ДР та Заяви за ф. № 5ДР в електронному вигляді засобами інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі – ЕК), платник податків самостійно обирає Центр обслуговування платників, де бажає отримати документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО.

У відповідь на подані заяви у ЕК надходять квитанції, які можна переглянути в меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету.

Протягом одного робочого дня надходить квитанція № 1 «Повідомлення про прийняття/неприйняття Облікової картки за ф. № 1ДР (Заяви за ф. № 5ДР)»;

 в термін не пізніше трьох робочих днів – квитанція № 2 «Повідомлення про результати обробки». Після чого можна отримати документ у Центрі обслуговування платників, що був зазначений у заяві.

 

Як платнику податків відновити РНОКПП, у разі закриття його на підставі поданої державними органами помилкової інформації про смерть такої ФО?

Внесення до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків у зв’язку зі смертю проводиться у разі:

отримання ДПС із Державного реєстру актів цивільного стану громадян інформації про фізичних осіб, які померли, у порядку подання інформації Міністерством юстиції України відповідно до законодавства;

подання до будь-якого контролюючого органу державним органом, родичами, спадкоємцями, іншими особами заяви-повідомлення у довільній формі та копії свідоцтва про смерть чи витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

У разі якщо встановлено, що в актовому записі про смерть особи, який складено органом державної реєстрації актів цивільного стану, виникла помилка, то внесення змін до актового запису проводиться відповідним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Міністерства юстиції України. Таким чином, зміни, які були внесені до актових записів, будуть зафіксовані у відповіді Міністерства юстиції України на запит ДПС до Державного реєстру актів цивільного стану громадян. На підставі такої інформації вносяться відповідні зміни до ДРФО.

 

Чи може громадянин отримати РНОКПП у електронному вигляді, якщо заява направлена через ЕК?

На сьогодні відсутній механізм надання цієї послуги в електронному вигляді, оскільки при видачі документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, необхідно перевірити оригінал документа, що посвідчує особу, та встановити факт, що документ є дійсним, і не закінчено його термін тощо.

 

Чи може спадкоємець або інша ФО отримати РНОКПП, який був у померлої ФО для одержання соціальної допомоги членам сім’ї загиблого?

Відповідно до ст. 70 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, формує та веде Державний реєстр фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО), відомості з якого є інформацією з обмеженим доступом. 

Посадові особи контролюючих органів зобов’язані не допускати розголошення інформації з обмеженим доступом, що одержується, використовується, зберігається під час реалізації функцій, покладених на контролюючі органи (п.п. 21.1.6 п. 21.1 ст. 21 ПКУ).

Органи державної реєстрації актів цивільного стану подають контролюючим органам інформацію про фізичних осіб, які померли (для закриття реєстраційних номерів облікових карток платників податків  у ДРФО). 

Після закриття в ДРФО реєстраційних номерів у зв’язку зі смертю фізичних осіб такі номери не підлягають використанню надалі, крім випадків, передбачених законом.

Згідно з п. 2 розд. VIІ Порядку обробки персональних даних у базі персональних даних – Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.02.2015 № 210, без згоди фізичної особи – платника податків її персональні дані можуть передаватися за рішенням суду та коли передача персональних даних прямо передбачена законом України і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

Оскільки чинним законодавством України не передбачено надання інформації про померлу особу, запитувана інформація може бути надана на письмову вимогу суду, оформлену у вигляді ухвали суду про витребування зазначених відомостей.