Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Актуальні питання щодо застосування спрощеної системи оподаткування під час «гарячої лінії» Східної ДПІ

опубліковано 15 травня 2024 о 16:59

Східна ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій області активно проводить інформаційні заходи для платників податків Донеччини. Нещодавно начальником Східної ДПІ  проведено «гарячу лінію» з платниками податків щодо актуальних питань при застосуванні спрощеної системи оподаткування. Єдиний податок використовує основна частина  фізичних осіб - суб’єктів господарської діяльності, і тому виникає значна кількість питань.   

Під час «гарячої лінії» було розглянуто багато питань, найактуальніші з них:

Який порядок переходу на спрощену систему оподаткування, зміну групи платника  єдиного податку та відмови від спрощеної системи оподаткування? 

Відповідь: 

Фізичні особи підприємці, які є платниками інших податків і зборів відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ), можуть прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. 

Підприємець в цьому випадку повинен надати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування одночасно з розрахунком доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування (п.п.298.1.4 п.298.1 ст.298  ПКУ. 

Акцентовано увагу платників,  що такий суб'єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.  

Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано Заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів. 

 Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб'єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу Заяву. 

 

Чи можна  подати заяву на спрощену систему оподаткування в електронній формі та як це зробити? 

Відповідь: 

Заява подається за вибором платника податків, зокрема, засобами електронного зв’язку в електронній формі. 

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС. 

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. 

Для надання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування підприємцю потрібно: 

в меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету обирається рік та місяць, в якому створюється Заява, та з переліку електронних форм обирається Заява за формою F0102003; 

у запропонованій формі Заяви необхідно заповнити відповідні поля електронного документу, підписати та надіслати, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично; 

у разі переходу на єдиний податок (перша-третя група) додатково до Заяви подається розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему. Для цього у вкладці «Додатки» обирається опція «Додати» Розрахунок за формою F0102103 та заповнюються обов’язкові поля. 

У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції. 

Вкладка «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанції №2 щодо приймання та обробки Заяви, надісланої користувачу Електронного кабінету. 

 

До якого контролюючого органу подавати заяву про перехід на спрощену систему оподаткування у разі зміни податкової адреси з території, на якій ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованій збройними формуваннями російської федерації, на іншу територію України

Відповідь: 

Відповідно до ПКУ  порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої – третьої груп здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1 – 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ, в яких  визначено, що для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем податкової адреси заяву.
 Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі (абзац другий п. 45.1 ст. 45 ПКУ).
Таким чином, фізична особа – підприємець у разі зміни податкової адреси, пов’язаної зі зміною адміністративного району, або у разі зміни місцезнаходження (місця проживання) з території, на якій ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, на іншу територію України, подає заяву про перехід на спрощену систему оподаткування до контролюючого органу за основним місцем обліку, тобто за новим місцезнаходженням.

  

Чи можна  отримати витяг з реєстру платників єдиного податку в електронному вигляді? 

Відповідь: 

Відповідно до п. 299.9 ст. 299 ПКУ за бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно у контролюючому органі за місцем податкової адреси отримати (у тому числі в електронному вигляді) витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу для зареєстрованих платників єдиного податку не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту, а для суб’єктів господарювання, які подали заяву щодо переходу на спрощену систему оподаткування, – двох робочих днів з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру. 

Форми запиту про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку та Витягу затверджені наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2019 № 308. 

Форма Запиту передбачає проставляння платником податків відмітки у полі «Спосіб отримання витягу», а саме, безпосередньо в контролюючому органі або в електронному вигляді. 

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. 

Підприємець – платник єдиного податку першої – третьої групи може в меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету створити, підписати та надіслати до відповідного органу ДПС Запит за формою F1302101. 

У разі надсилання Запиту за формою F1302101 з відміткою «в електронному вигляді» у полі «Спосіб отримання витягу», платник єдиного податку отримує в електронній формі витяг за формою F1402101 у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету. 

Всі отримали вичерпні відповіді та роз’яснення на запитання, які їх цікавили. 

Також, за отриманням усних консультації з питань застосування податкового законодавства, законодавства з питань сплати ЄСВ, допомоги у користуванні сервісами Електронного кабінету платника та застосунку «Моя податкова» щодо отримання адміністративних послуг, подання податкової звітності до органів ДПС, сплати податків та отримання інших сервісів можна звернутись до працівника  Східної ДПІ за  телефоном  + 38 (032) 297-30-47