Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Тренінг з суб’єктами господарювання щодо застосування ПРРО від ДПС України

опубліковано 09 травня 2024 о 14:27

Слов’янська ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій  області вкотре зустрічається з платниками податків. Цього разу податківцями був проведений тренінг з суб’єктами господарювання щодо застосування програмного реєстратора розрахункових операцій Державної податкової служби України (далі – ПЗ «ПРРО WINDOWS ДПС»). 

З нюансами та перевагами застосування ПЗ «ПРРО WINDOWS ДПС  ознайомили підприємців, які перебувають на спрощеній системі оподаткування. 

Під час заходу фахівці інспекції звернули увагу платників на законодавчі норми, які регулюють питання застосування РРО/ПРРО та порядок реєстрації РРО/ПРРО, на поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». 

ПЗ «ПРРО WINDOWS ДПС» призначене для автоматизації процесу реєстрації розрахункових документів та надання їх покупцям (в електронному чи паперовому вигляді) в момент придбання товарів (послуг). ПЗ призначене для вирішення наступних задач:

·          забезпечити суб’єктів господарювання безкоштовним програмним рішенням для фіскалізації розрахункових документів, при реалізації товарів/послуг;

·          забезпечити взаємодію ПЗ ПРРО з КНЕДП для роботи з КЕП, шифрування та цілісності даних; отримувати та обробляти вихідні дані від Фіскального сервера контролюючого органу: фіскальні номери; номери змін; інформацію про розрахункові документи та фіскальні звітні чеки за окремими запитами, та інше. 

Короткий опис можливостей:

 ПЗ «ПРРО WINDOWS ДПС» забезпечує виконання таких процесів:

·          авторизація за допомогою особистого ключа КЕП;

·          відкриття та закриття касової зміни;

·          створення та реєстрація службових чеків: службове внесення, службова видача;

·          реєстрація розрахункових операцій при продажу товарів/наданні послуг;

·          формування чеку на підставі даних про товари/послуги з «Кошику»: чек продажу, чек повернення;

·          проведення оплати чека з вибором форми оплати: Готівкова / Безготівкова / Готівкова / Безготівкова;

·          формування розрахункового документа під час повернення (відмови) від товарів (послуг);

·          реєстрації розрахункових операцій в режимі офлайн;

·          формування контрольної стрічки в режимі офлайн та її збереження до моменту передачі до Фіскального сервера контролюючого органу після відновлення зв’язку;

·          формування та друк X-звіту за даними ПРРО;

·          формування та реєстрацію на ФСКО підсумків проведених розрахункових операцій протягом зміни (тобто Z-звіт);

·          перегляд номенклатури товарів/послуг;

·          отримання від Фіскального сервера розрахункових документів та фіскальних звітних чеків за окремим запитом;

·          автоматична зміна режиму: онлайн / офлайн;

·          перегляд ліміту часу перебування каси в режимі офлайн;

·          отримання від Фіскального сервера даних підсумків проведених розрахунків протягом останньої зміни, необхідних для формування Z звіту;

·          закриття зміни, формування та друк Z-звіту в режимі онлайн / офлайн.

Формування розрахункових документів здійснюється ПЗ «ПРРО WINDOWS ДПС» у вигляді XML файлів, які із присвоєними локальними номерами повинні надсилатися до Фіскального сервера для реєстрації (фіскалізації). Фіскальний сервер обробляє отримані розрахункові документи (XML файли), присвоює їм фіскальні номери і направляє до ПЗ «ПРРО WINDOWS ДПС».

Взаємодія ПЗ «ПРРО WINDOWS ДПС» з Фіскальним сервером відбувається за допомогою АРІ фіскального сервера контролюючого органу (Єдине вікно подання електронної звітності).

Документи в ПЗ «ПРРО WINDOWS ДПС» засвідчуються кваліфікованим електронним підписом (КЕП) фізичної особи або електронною печаткою суб’єкта господарювання, які зареєстровано на ФСКО, як касир або старший касир. Час засвідчення документа фіксується накладанням на КЕП позначки часу (за виключенням документів, створених в режимі офлайн).

Під час заходу присутні на практиці завантажили, встановили ПЗ «ПРРО WINDOWS ДПС та здійснили реєстрацію ПРРО. 

Також фахівці Слов’янської ДПІ звернули увагу платників податків на ефективність електронних сервісів ДПС. Сервіси запроваджено з метою забезпечення комфорту та зручності платників у спілкуванні з податковою службою. Використання електронних сервісів надає багато переваг, зокрема, це економія часу та витрат, відсутність черг, доступність, оперативність, актуальність, дистанційність. Тобто, не виходячи з дому чи перебуваючи в будь-якому іншому місці, платник податків має змогу вирішити переважну більшість питань з ДПС в режимі онлайн.

Також нагадуємо, що за отриманням консультацій та практичної допомоги з питань роботи електронних сервісів від ДПС платники податків можуть звернутися до фахівців ЦОП Слов’янської ДПІ за адресою: м. Слов’янськ, площа Соборна, 3, а також за телефоном: 095-501-33-54. 

Крім того, платники податків мають можливість звернутись до Контакт-центру ДПС (0800501007), щоб здійснити попередній запис до ЦОП, та визначити зручні дату і час візиту.