Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Надання якісних адміністративних послуг – на «гарячій лінії» з платниками Волноваської ДПІ

, опубліковано 21 листопада 2025 о 15:26

      Основним пріоритетом служби є підтримка зворотного зв’язку з платниками податків, запровадження постійного діалогу з бізнесом, сервісне обслуговування платників податків та надання якісних адміністративних послуг.

     Сьогодні за участі начальника Волноваської ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій області Геннадія Охрименка було проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Адміністративні послуги».

      Надання якісних адміністративних послуг (далі - послуга) - одне з основних завдань центрів обслуговування платників (далі - ЦОП).

      Керівник підрозділу під час заходу відповів на нагальні питання, які турбують платників.

    Фізична особа, яка через релігійні переконання бажає відмовитись від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (далі - РНОКПП), зобов’язана особисто подати до відповідного контролюючого органу Повідомлення фізичної особи, яка відмовляється від прийняття РНОКПП, за формою № 1П (пункт 1 розділу VIII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822), із змінами та доповненнями).

     При зверненні до контролюючого органу така особа пред’являє паспорт громадянина України або документ, на підставі якого оформлюється паспорт вперше (свідоцтво про народження) та надає Повідомлення фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків за формою № 1П (додаток 8 до Положення № 822), яке є водночас заявою для обліку в окремому реєстрі Державного реєстру фізичних осіб – платників за такими даними: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), серія та/або номер паспорта.

     До паспортів таких громадян вноситься відмітка, що підтверджує право здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта.

     У разі наявності у громадянина паспорта у формі ID-картки або якщо паспорт оформлюється вперше, посадова особа контролюючого органу видає Повідомлення про відмову від прийняття РНОКПП, яке необхідно подати до відповідного територіального органу Державної міграційної служби України.

    Як ФОП на спрощеній системі може отримати довідку про доходи онлайн?

    Фізична особа – підприємець (далі - ФОП), яка перебуває на спрощеній системі оподаткування, може легко подати заяву на отримання довідки про доходи в електронному вигляді через приватну частину Електронного кабінету за посиланням cabinet.tax.gov.ua. Для цього достатньо надіслати звернення у довільній формі з додаванням сканованого документа.

    Форма заяви про видачу довідки про доходи (далі – Заява) ФОП, яка застосовує спрощену систему оподаткування, нормативно-правовими актами не встановлена, тому з метою отримання довідки про доходи, отримані в період перебування ФОП на спрощеній системі оподаткування, Заява складається у довільній формі та повинна містити достатню інформацію про особу, яка звертається із Заявою, предмет такої Заяви, період за який необхідно отримати інформацію.

    ФОП, який застосовує спрощену систему оподаткування, скориставшись меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету, має можливість надіслати до контролюючого органу в електронному вигляді лист, який містить Заяву довільної форми. Форма підготовки такої кореспонденції передбачає заповнення або вибір із запропонованих наступних реквізитів: код ДПІ, до якого відправляється лист, тип документа, тематика звернення, короткий зміст листа, сканований документ, який необхідно завантажити (файл у форматі pdf загальним розміром до 5 МБ).

     Протягом одного робочого дня після надсилання відповідної заяви її автора буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації заяви в органі ДПС, до якого дана заява направлена. Інформацію щодо отримання та реєстрації заяви в органі ДПС платник може переглянути у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету.

     Довідка про доходи довільної форми протягом 10 календарних днів з дня отримання контролюючим органом Заяви надсилається поштою або отримується безпосередньо в контролюючому органі, до якого подано Заяву (у разі зазначення такого способу отримання).

     Геннадій Охрименко акцентував увагу, що питання надання послуг саме в електронному вигляді, за допомогою електронних сервісів ДПС, стає особливо актуальним.

     Під час сеансу «гарячої лінії» кожному додзвонювачу було запропоновано подати заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет за формою F/J1391602. 

     Платники отримали обґрунтовані відповіді на поставлені запитання.