На цьому тижні головний державний інспектор відділу надання адміністративних послуг, організації роботи та документообігу Покровської ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій області Альона Піхур провела телефону «гарячу лінію» на тему: «Заява про бажання отримувати документи через Електронний кабінет».
Під час телефонної розмови податківиця проінформувала, що листування контролюючих органів з платниками податків, визначеними абзацом першим пункту 42.4 статті 42 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), які подали заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів № 851 та № 2155 шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та його надіслання в електронний кабінет, інформаційні матеріали щодо порядку подання Заяви додаються.
Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цього Кодексу, зокрема отримання будь-якого документа, що стосується такого платника податків та має бути виданий йому контролюючим органом згідно із законодавством України, забезпечення взаємодії платників податків з контролюючими органами з інших питань, передбачених Кодексом, яка може бути реалізована в електронній формі засобами електронного зв’язку (пункт 42¹.2 статті 42¹ Кодексу).
Відповідно до пункту 18 Порядку функціонування Електронного кабінету листування контролюючих органів з платниками податків, які подають звітність в електронній формі у встановленому законодавством порядку та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, здійснюється в електронній формі за умови подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет за формою згідно з додатком 3 до Порядку.
Водночас направлення контролюючими органами таких листів платникам податків в електронній формі має ряд переваг, зокрема:
отримання документів від контролюючого органу в електронному вигляді через Електронний кабінет;
миттєве отримання повідомлень на електронну пошту про надходження документів в Електронний кабінет (інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет);
забезпечення своєчасного отримання повідомлень, вимог, рішень та іншої офіційної кореспонденції;
зменшення кількості особистих візитів до контролюючих органів;
постійний доступ до архіву листування в Електронному кабінеті.
Можливість здійснення листування в електронній формі створює умови для оперативної, надійної та зручної взаємодії платників податків із контролюючими органами.
На завершення заходу інспекторка наголосила, що для подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет необхідно здійснити вхід до приватної частини Електронного кабінету та скориставшись режимом «Введення звітності» обрати, заповнити форму заяви (F/J1391602 – Заява про бажання отримувати документ через Електронний кабінет), підписати та відправити заяву до контролюючого органу.