Днями Краматорська державна податкова інспекція ГУ ДПС у Донецькій області провела сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань «Адміністративних послуг, пов’язаних із реєстрацією фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платника податків».
Адміністративні послуги, щодо проведення процедур реєстрації, внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків та отримання інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку та військового збору на сьогодні є одними із найбільш затребуваних адміністративних послуг, які надають Центри обслуговування платників Краматорської ДПІ. На питання, що надійшли під час заходу, відповідала головний державний інспектор Краматорської державної податкової інспекції Олена П’янова.
Фахівець наголосила, що для отримання адміністративних послуг в частині реєстрації, внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) фізична особа має надати оригінал паспорта громадянина України, або тимчасове посвідчення громадянина України. Державною податковою службою України забезпечено підключення інформаційно – комунікаційних систем ДПС до порталу Дія та розроблено програмне забезпечення, за допомогою якого під час надання адміністративних послуг реєстрації, внесення змін до ДРФО, а також під час видачі документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, та відомостей з Державного реєстру у Центрі обслуговування платників здійснюється отримання електронних копій цифрових документів. Користувач Дії може поділитися лише копією біометричних паспортів.
Податківець підкреслила, що є-Документ не містить повної інформації щодо реквізитів паспортів у формі книжечки, тому через мобільний застосунок «Дія» відсутня технічна можливість передачі електронної копії паспорта-книжечки.
Податківець нагадала, що особам, які переселилися з тимчасово окупованої російською федерацією території України, а також внутрішньо переміщеним особам потрібно подавати оновлену інформацію щодо тимчасового місця проживання. Для цього необхідно пред’явити документ, що посвідчує особу, документ, що підтверджує зареєстроване місце проживання, та довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Фахівець попередила додзвонювачів, що на сьогодні відсутній механізм отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків у електронному вигляді, оскільки при видачі документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, необхідно перевірити оригінали документів та впевнитись, що документ є дійсним.
Дозвонювачі також дізналися, що отримати відомості з Державного реєстру про джерела/суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку та військового збору можна в один із таких способів:
в паперовому вигляді – шляхом звернення особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою або до будь-якого контролюючого органу;
в електронному вигляді – шляхом надсилання запиту щодо отримання відомостей з Державного реєстру про джерела/суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку та військового збору за допомогою інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет» (https://cabinet.tax.gov.ua).
Результатом опрацювання такого запиту є-електронний документ, засвідчений кваліфікованою електронною печаткою ДПС, який є аналогом паперового документа, виданого контролюючим органом.
Фахівець акцентувала увагу слухачів на електронних сервісах ДПС, щонадають змогу дистанційно взаємодіяти з податковою за умови наявності Інтернету та комп’ютера або смарт пристрою. Також рекомендувала для підвищення обізнаності та інформованості у податковій сфері використовувати сайт Державної податкової служби України та Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс.
В ході сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» платники отримали вичерпні відповіді та роз’яснення на актуальні питання в межах чинного законодавства.
Також інспекторка рекомендувала за отриманням адміністративних послуг, усних консультацій та практичної допомоги з питань роботи електронних сервісів від ДПС звертатися до фахівців Краматорської державної податкової інспекції за адресами:
- м. Краматорськ, бульв. Машинобудівників, буд. 22
телефони: +38 (066) 841-45-80 +38 (066) 318-91-47;
- м. Слов’янськ, пл. Соборна, буд. 3
телефони: (06262) 2-31-89 +38 (095) 501-33-54
- сел. Олександрівка, площа Незалежності, буд.3
телефони: +38(06269)2-12-54, +38 095 058 04 89.