Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Новації застосування РРО/ПРРО – на «гарячій лінії» Краматорської ДПІ

, опубліковано 17 квітня 2025 о 11:54

Реєстратор розрахункових операцій – це не просто технічне рішення, а важливий інструмент для ведення легального бізнесу в Україні. Правильне використання РРО допомагає підприємцям уникати штрафів та належно вести облік своїх операцій. 

Відповідно до статті 2 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосування РРО / ПРРО має бути обов’язковим при здійсненні розрахункових операцій.

На питання, що надійшли під час «гарячої лінії» відносно реєстрації та експлуатації РРО/ПРРО, відповідала головний державний інспектор Дружківсько-Костянтинівського відділу обслуговування платників Краматорської державної податкової інспекції Олександра Щербак. 

Інспекторка звернула увагу додзвонювачів, що РРО/ ПРРО для підприємців, які перебувають на спрощеній системі оподаткування 2, 3 і 4 групи є обов’язковим, якщо вони приймають оплату готівкою або карткою, незалежно від виду діяльності та обсягу доходів. Всі ФОП на загальній системі оподаткування також зобовʼязані використовувати РРО. Відповідно до Податкового кодексу підприємці - єдинники 1 групи можуть працювати без РРО та розрахункових книжок. Також РРО не потрібні, якщо підприємець отримує оплату на рахунок ФОП, адже це не є розрахунковою операцією. Це стосується переказів за IBAN, через термінал самообслуговування, касу банка або за допомогою систем електронного банкінгу.

Податківець ознайомила з перевагами використання програмних РРО (далі - ПРРО), які набувають популярності завдяки своїй простоті використання та низьким витратам на придбання та обслуговування. Правильне використання та обслуговування РРО — це не лише вимога законодавства, але й важливий елемент для успішної діяльності бізнесу. Вибір правильного РРО, організація обліку товарів і послуг, а також належне технічне обслуговування — все це сприяє ефективній роботі, знижує ризик виникнення штрафів і допомагає уникнути технічних збоїв.

В ході сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» платники отримали вичерпні відповіді та роз’яснення на актуальні питання в межах чинного законодавства.