Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Краматорські податківці обговорювали актуальні питання громадян та платників податків на черговому семінарі

, опубліковано 28 жовтня 2021 о 14:29

«Електронні сервіси для громадян. Відповіді на актуальні питання реєстрації та застосування РРО/ПРРО» - чергова тема семінару, проведеного для платників податків Краматорською державною податковою інспекцією.

 

Наводимо відповіді на деякі актуальні запитання.

 

Чи потрібно подавати інформацію до податкового органу у разі зміни даних громадянина, які вносяться до облікової картки ФО – платника податків?


            Так, потрібно. Відповідно до п. 70.7 ст. 70 Податкового кодексу України та п. 1 розд. IХ Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822) фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати до податкових органів відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання заяви про внесення змін до Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків за формою № 5ДР (далі – Заява за ф. № 5ДР) (додаток 12 до Положення № 822).

Заява за ф. № 5ДР фізичною особою подається особисто або через представника до податкового органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання – до податкового органу за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого податкового органу.
У разі подання Заяви за ф. № 5ДР через представника, необхідно пред’явити документ, що посвідчує особу такого представника, та документ, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопію (з чітким зображенням), а також довіреність, засвідчену у нотаріальному порядку, на проведення процедури зміни даних щодо фізичної особи у Державному реєстрі (після пред’явлення повертається) та її копії.

Для заповнення Заяви за ф. № 5ДР використовуються дані паспорта та інших документів, які підтверджують зміни таких даних. Якщо в паспорті відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена до безконтактного електронного носія - необхідно пред’явити документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування.

Термін внесення змін до облікових даних платника податків та виготовлення реєстраційного номеру облікової картки платника податків:

– до 3-х робочих днів – у разі звернення до податкового органу за місцем проживання;

– до 5-ти робочих днів – у разі звернення до будь-якого податкового органу.

Картка платника податків, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, видається за умови пред’явлення податковому органу, до якого подавалась Заява за ф. № 5ДР, паспорта з відміткою про місце реєстрації та, у разі необхідності, документа (довідки) про реєстрацію місця проживання/перебування.

Чи може фізична особа, яка має кваліфікований електронний підпис, направити запит про отримання відомостей з ДРФО – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді. Який алгоритм дій при цьому?

 

Так, може. Фізична особа, яка має кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП), може направити запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді (далі – Запит) через меню «ЕК для громадян» Електронного кабінету. Для цього необхідно:

1.Увійти до Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

     При цьому доступ до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).

2. Обрати меню «ЕК для громадян», розділ «Запит про суми виплачених доходів» та натиснути кнопку «Створити».

3. У запропонованій формі Запиту персональні дані підтягуються автоматично, але їх потрібно перевірити, та у разі наявності в таких даних помилок – виправити їх.

4. Вказати реквізити паспортного документа та зазначити період, за який необхідна інформація.

5. Після того, як всі дані внесено, зберігаємо Запит.

6. Виділити створений Запит, натиснути кнопку «Підписати» та підписати за допомогою КЕП.

7. Ще раз виділити Запит та натиснути кнопку «Відправити».

Середня тривалість обробки Запиту складає близько 30 хвилин.

Переглянути відправлений Запит можливо у вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи». Відповідь надійде у другій квитанції до Запиту () в форматі pdf, яку можна зберегти в файл та роздрукувати.

 

Чи зобов’язані СГ щоденно створювати (друкувати) на РРО та/або ПРРО фіскальні звітні чеки та забезпечувати їх зберігання?

 

Так, зобов’язані. Відповідно до п. 9 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі реєстраторами розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) або програмними реєстраторами розрахункових операцій фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.

 

У період карантину платників закликали максимально користуватися онлайн-сервісами вебпорталу ДПС (https://tax.gov.ua) - це оперативність, зручність, економія часу та безпека.

 

Запропонували підписатись на офіційну сторінку Facebook ДПС України fb.com/TaxUkraine, Телеграм – канал t.me/tax_gov_ua та YouTube-канал youtube.com/TaxUkraine, Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (http://zir.tax.gov.ua/).

 

Учасникам семінару повідомлено, що кожен має можливість отримати практичну допомогу з питань податкової тематики та електронного заповнення звітності за телефонами Центру обслуговування платників: (06264)54293, (06264)59586. У випадку крайньої необхідності особистого відвідування Центру обслуговування платників Краматорської державної податкової інспекції, необхідно здійснити попередній запис на прийом за телефоном: (06264) 7-33-52.