Центральна державна податкова інспекція Головного управління ДПС у Донецькій області повідомляє 12.08.2021 року з 10.00 до 11.00 було проведено «гарячу лінію» на тему «Електронні сервіси податкової». «Гарячу лінію» було проведено старшим державним інспектором Центральної ДПІ Кобзар Вікторією.
У ході «гарячої лінії» громадянами Центрального району м.Маріуполя були задані питання, що стосувались електронних сервісів податкової служби.
На всі поставлені питання у ході «гарячої лінії» були надані вичерпні відповіді та роз’яснення, в межах чинного законодавства України.
Однією із стратегічних цілей розвитку інформаційного суспільства є використання інтернет - технологій для вдосконалення відносин між державою і громадянами шляхом становлення сучасних електронних форм взаємодії між органами державної влади та фізичними і юридичними особами.
В роботі податкової служби впроваджуються нові інтернет технології, сучасні методи роз’яснювальної роботи. Стратегія податкової служби України перш за все пов’язана з розвитком сервісу та впровадженням максимальної кількості сервісів в онлайн.
Серед них впроваджено та функціонує на даний час такі нові сервіси, як Е-кабінет, Е-ПДВ, Програмні РРО, Е-Повернення, Е-Субсидія, Е-прозорро, ID14, Е-малятко, Спрощений Е-докуметообіг.
Так, на сьогодні вже 90% послуг можливо отримати онлайн та майже 3,0 млн платників, на сьогодні активно користуються електронними сервісами ДПС, найбільшу частину з яких складають фізичні особи – підприємці та громадяни (80%).
Центральна ДПІ також, звертає увагу, що державна податкова служба України запустила свій Телеграм – канал та з 6 листопада 2020 року - новий електронний сервіс «Інфо-ТАХ».
«Інфо-ТАХ» - це продовження розпочатого курсу на максимально дистанційне спілкування з платниками податків та якісно новий рівень послуг, який надає приблизно 20 сервісів.
За допомогою електронного сервісу «InfoTAX» платники через месенджери Telegram та Viber мають можливість отримувати інформацію про:
- стан розрахунків з бюджетом,
- реєстраційні та облікові дані,
- про результати обробки документів,
- про строки подання звітності та сплати податків.
Для доступу до сервісу необхідно у відповідному месенджері (наприклад, Telegram) знайти InfoTAX, в якому перейти за посиланням до Електронного кабінету для ідентифікації та завершення налаштування нового сервісу.
Електронний сервіс «InfoTAX» продовжує знаходити нових прихильників серед користувачів. Так, у 2021 році більше ніж у 3 рази зросла кількість користувачів InfoTAX та наразі становить більше 36 тис. осіб. Як свідчить аналіз, кількість користувачів зростає в середньому щомісяця на 6 тис. осіб, які обирають такий мобільний вид спілкування з податковою службою.
Найпопулярнішим електронним сервісом є Електронний кабінет, за допомогою якого здійснюється взаємодія органів ДПС і платників у режимі реального часу та який на сьогодні забезпечує повний спектр послуг для платників податків, це:
- персоніфікований податковий календар
- стан розрахунків з бюджетом
- подання податкової звітності
- подання запитів та отримання довідок
- листування з податковими органами
- сплата податків (для фізичних осіб) .
Крім того, на сайті ДПС України розміщено відеоуроки для користувачів сервісу «Електронний кабінет».
З 1 січня 2021 року також ДПС України запроваджено Єдиний рахунок, через який можна сплатити всі поточні платежі, податковий борг за такими платежами та недоїмку з єдиного внеску, грошові зобов’язання, які визначено на підставі податкових повідомлень-рішень. Такий спосіб сплати податків є комфортним, оскільки скорочує платникам фінансові витрати і час на формування розрахункових документів.
Щоб перейти на єдиний рахунок, необхідно здійснити три простих кроки.
Перший – через Електронний кабінет подати «Повідомлення про використання єдиного рахунку» за формою J/F 1307001.
Другий – отримати квитанцію про включення до Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок.
Третій – надати до обслуговуючого банку розрахункові документи із зазначенням реквізитів єдиного рахунку на загальну суму без визначення одержувачів або з визначенням одержувачів.
Також, Центральна ДПІ повідомляє, що підписавшись на офіційній сторінці Facebook ДПС України fb.com/TaxUkraine, Телеграм – канал t.me/tax_gov_ua та YouTube-канал youtube.com/TaxUkraine, платники податків та громадяни можуть оперативно отримувати всі актуальні новини, роз’яснення у сфері податкового законодавства України.
Багато корисної інформації для платників податків є в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (http://zir.tax.gov.ua/). Це сервіс, в якому у форматі питань – відповідей представлена офіційна позиція ДПС України по всіх напрямах чинного податкового та митного законодавства.
Центральна ДПІ звертає увагу, що максимальне використання можливості електронних сервісів ДПС та Електронного кабінету дозволяє суб’єктам господарювання зручно вести бізнес, заощаджувати свій час не відвідуючи Центри обслуговування платників ДПІ та упереджує розповсюдження коронавірусної хвороби.