Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Користування електронними сервісами ДПС

, опубліковано 15 жовтня 2020 о 10:19

На сьогодні все актуальнішим та популярним серед платників податків є використання електронних сервісів, тобто послуг, які надаються з використанням Інтернету. Це дає змогу зекономити час та уникнути необхідності відвідування Центрів обслуговування платників в умовах карантину.

 «Користування електронними сервісами ДПС» і стало темою чергового сеансу skype-зв’язку, проведеного очільником Мирноградської ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій області Кононіхіною Наталією 08 жовтня 2020 року.

Під час сеансу зв’язку громадянка запитала, чи може фізична особа користуватись Електронним кабінетом та які можливості надає Електронний кабінет громадянам, які не є приватними підприємцями.

Наталія Миколаївна відповіла, що для того, щоб скористатися електронними послугами та сервісами податкової пересічному громадянину перш за все потрібен доступ до Інтернету. Якщо мова йде про захищену інформацію, тобто ту, яка надається через Електронний кабінет, то необхідні електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує.

Вхід до інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua Робота у приватній частині ІТС «Електронний кабінет» здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації он-лайн з використанням електронного цифрового підпису 

Для фізичних осіб в Електронному кабінеті об’єднано сервіси для   громадян в окремий Е-кабінет для громадян, який надає можливість:

-    доступу до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);

-    доступу до сформованих податкових повідомлень – рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

-    подання декларації про майновий стан і доходи;

-    отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

Крім того, громадянка зацікавилась, як можна не звертаючись у податкову повідомити громадянину про зміну місця проживання, тобто податкової адреси?

Платник податків має право реалізовувати через електронний кабінет права та обов’язки, передбачені Податковим кодексом України та які можуть бути реалізовані в електронній формі засобами електронного зв’язку.

В електронному вигляді Облікова картка за ф. №1ДР та Заява за ф. №5ДР подаються через меню «ЕК для громадян»/«Облікова картка фізичної особи – платника податків. Форма 1ДР/Заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. Форма 5ДР» приватної частини ІТС «Електронний кабінет».

Для приєднання до Облікової картки за ф. №1ДР та Заяви за ф. №5ДР сканованих копій документів, що посвідчують особу та інших документів, які підтверджують зміни облікових даних, платнику податків необхідно використати закладку «Додатки» та обрати «Документ довільної форми», який заповнюється наступним чином:

-поля «Назва документа», «Номер документа», «Дата документа» заповнюються згідно з даними документа, що посвідчує особу або документа, який підтверджує зміни облікових даних;

-у графі 2 «Найменування файлу документа» табличної частини за допомогою кнопки «Обзор» обирається відповідна сканована копія документа.

При цьому кожен документ має бути збережено в окремому додатку (формат файлу може бути pdf/jpg із обмеженням розміру не більше 2МБ).

Платник податків підписує сформовані Облікову картку за ф. №1ДР або Заяву за ф. №5ДР електронним цифровим підписом та направляє протягом операційного дня до контролюючого органу.