Основні принципи сучасної податкової служби — рівність платників податків та сервісність. Теперішній час вимагає сучасних підходів, які активно впроваджує в свою роботу ДПС України. Насамперед, це діджиталізація податкових процедур (використання сучасних цифрових технологій), розширення переліку електронних сервісних функцій, відкритість і прозорість адміністрування.
Згідно з порядком, діючим на всій території України, для зручності платників податків у всіх податкових органах створені Центри обслуговування платників, де кожен відвідувач має можливість безперешкодно зайти та отримати адміністративні, консультаційні та інформаційні послуги, надати до податкового органу звітність, кореспонденцію, тощо.
Протягом восьми місяців поточного року послугами краматорських податківців скористалось більше 83 тисяч представників бізнесу та громадян, яким було надано весь комплекс адміністративних, консультативних та інформаційних послуг. За вказаний період у Центрі обслуговування платників Краматорського управління Головного управління ДПС у Донецькій області надано майже 17 тисяч адміністративних послуг, прийнято більше 7 тисяч листів, майже 25 тисяч податкових звітів, майже 3 тисячі документів з питань ліцензування, надано більше 30 тисяч консультативних послуг з питань оподаткування, заповнення та подання податкової звітності.
Слід зазначити, що кількість запитувачів, які отримали адміністративні послуги в електронному вигляді, останнім часом значно збільшилась. Використання платниками податків сучасних електронних сервісів податкової служби не тільки мінімізує втрати часу платника, а й виключає необхідність відвідування податкової інспекції та особистого спілкування з податківцями. Кожен фахівець — податківець за відповідним напрямком роботи виконує функції, визначені чинним законодавством України. Кожен платник податків через «Електронний кабінет платника» (www.cabinet.sfs.gov.ua або www.cabinet.taxs.gov.ua) має можливість в режимі онлайн подати звітність, надіслати лист, переглянути стан розрахунків з бюджетом, отримати нагадування про строки надання звітності та сплати податків і зборів. Саме тому у сучасного платника податків необхідність у записі на особистий прийом до керівництва податкового органу відпадає.
Водночас краматорські податківці нагадують, що відповідно до статті 40 Конституції України, Закону України "Про звернення громадян" кожен громадянин має право викласти свої питання безпосередньо на особистому прийомі. Вимоги до організації особистого прийому громадян в контролюючих органах визначені розділом VI Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній фіскальній службі України та її територіальних органах (затверджений наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2015 №271, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 квітня 2015 року за N484/26929, далі — Порядок №271). Особистий прийом громадян посадовими особами структурних підрозділів Головного управління ДПС у Донецькій області здійснюється за попереднім записом за телефоном (0629) 47-00-37 з понеділка по п`ятницю з 9 год. 00 хв. до 13 год. 00 хв. та з 13 год. 45 хв. до 18 год. 00 хв. (у п`ятницю до 16 год. 45 хв.). Графік особистого прийому громадян розміщено за адресою: dn.sfs.gov.ua та на інформаційних стендах Краматорського управління Головного управління ДПС у Донецькій області. Слід зазначити, що згідно Порядку №271 під час запису на особистий прийом у громадянина або його законного представника (за наявності) з'ясовується така інформація: прізвище, ім'я, по батькові громадянина, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків, контактний номер телефону, прізвище, ім'я, по батькові представника громадянина, місце проживання, контактний номер телефону, чим підтверджуються повноваження на представлення інтересів громадянина, зміст питання, яке потребує вирішення, історія виникнення питання, чи звертався громадянин з цього питання раніше і куди, чи приймалися рішення за зверненням з цього питання, реквізити документів, якими надавались відповіді на звернення, тощо. У разі не надання зазначеної інформації, запис визнається таким, що не відбувся за ініціативою заявника.
Краматорські податківці нагадують, що встановлений Порядок №271 дозволяє кожному платнику в рівних умовах скористатися правами, визначеними статтею 40 Конституції України. Поряд з цим, статтею 67 Конституції України визначено, що кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Діяльність податкової служби направлена, насамперед, на допомогу платнику виконати свій конституційний обов’язок зі сплати податків і зборів.
Податкова служба з повагою ставиться до кожного платника податків. Але на жаль, в місті існує група громадян, які намагаються нахабством та зі скандалом обійти існуючий порядок, чим не тільки позбавляють інших сумлінних платників можливості своєчасно отримати адміністративні послуги, а й намагаються використати особистий прийом з метою тиску для вирішення своїх особистих проблем, всупереч діючим нормам закону — що є неприпустимим!
Краматорські податківці пропонують платникам податків користуватись електронними сервісами податкової служби України. У разі виникнення питань, телефони для довідок: (06264)54293, (06264)59586.
Та головне для платника податків — пам'ятати, що кожен і без відвідування податкового органу, через «Електронний кабінет платника» має можливість з власного робочого місця або власної оселі надіслати звітність, запити, отримати адміністративні послуги, переглянути стан розрахунків зі сплати податків та зборів. Для цього потрібно лише бажання платника, електронний цифровий підпис та комп'ютер, підключений до мережі Інтернет.