Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

За січень-грудень 2021 року на розгляд до Головного управління ДПС у Донецькій області надійшло 1174 письмових звернення громадян

, опубліковано 25 січня 2022 о 10:28

Розгляд звернень громадян є одним з пріоритетних напрямків діяльності ГУ ДПС у Донецькій області (далі – ГУ ДПС).

З метою всебічного розгляду питань, які порушують громадяни у своїх зверненнях, ГУ ДПС систематично вживає низку заходів щодо підвищення рівня роботи зі зверненнями громадян, в основі якої лежить, перш за все, уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються громадяни до ГУ ДПС, проводиться робота щодо покращення якості їх розгляду, узагальнення та здійснюється постійний аналіз питань, порушених у зверненнях.

Вживаються заходи щодо забезпечення реалізації конституційних прав громадян щодо отримання ними обґрунтованих, повних та своєчасних відповідей на звернення.

Аналіз роботи зі зверненнями громадян засвідчив, що у січні-грудні 2021 року до ГУ ДПС надійшло 1174 письмових звернення громадян від 1241 громадян (у тому числі 286 електронних), що на 291 звернення або на 33% більше, ніж за відповідний період 2020 року (883).

У складі звернень, які надійшли протягом 2021 року, – 53 скарги, що на 40 скарг або у чотири рази більше, ніж за аналогічний період 2020 року (13). Серед скарг – 23 скарги на неправомірні, на думку заявників, дії або бездіяльність посадових осіб ГУ ДПС, одна скарга на скоєння корупційних, на думку заявника, дій посадових осіб ГУ ДПС. В інших 29 скаргах заявниками порушувались питання щодо ухилення від оподаткування деякими суб’єктами господарювання, надання власниками житла в оренду без сплати податку на доходи фізичних осіб, неправомірних, на думку заявників, дій роботодавців, які не виконують обов’язок зі сплати обов’язкових податків і зборів, зокрема єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що негативно впливає на нарахування пенсійного стажу заявників та ін. та ін.

За результатами розгляду 22-х скарг на дії, бездіяльність посадових осіб ГУ ДПС, однієї скарги на корупційні діяння посадових осіб ГУ ДПС та 29 інших скарг заявникам надано роз’яснення, оскільки інформація, викладена у зазначених скаргах, не підтвердилась: порушень чинного законодавства з боку працівників ГУ ДПС не встановлено. Одну скаргу на дії посадових осіб ГУ ДПС вирішено позитивно – на користь скаржника. У зв’язку з зазначеним працівнику зменшено розмір премії за місяць, в якому допущено порушення. Фактів ненадання відповідей на скарги громадян не зафіксовано.

За територіальною належністю звернення переважно надходили від мешканців Донецької області (1012 звернення або 86,2% від загальної кількості звернень). Крім того, звернення громадян надійшли від мешканців м. Києва (72 звернення або 6,1%), Харківської області (17 звернень або 1,5%), Дніпропетровської області (9 звернень або 0,8%), Одеської області (7 звернень або 0,6%), від громадян інших держав (8 звернень або 0,7%).

У письмових зверненнях, що надійшли до ГУ ДПС протягом січня-грудня 2021 року, найчастіше заявниками порушувались такі питання: нарахування та сплати загальнодержавних та місцевих податків і зборів (403 звернення або 34,3%), надання роз’яснень щодо наявності податкового боргу та боргу з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та їх списання (144 звернення або 12,3%), нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (129 звернень або 11%), проведення контрольно-перевірочної роботи (112 звернень або 9,5%), питання обліку за реєстраційними номерами облікових карток платників податків (102 звернення або 8,7%), реєстрації та обліку платників податків (97 звернень або 8,3%)  та ін.

За соціальним станом заявників перше місце посідають звернення пенсіонерів (57 або 4,6% від загальної кількості заявників). Від підприємців надійшло 24 звернення (або 1,9% від загальної кількості заявників), державних службовців – 13 звернень (1,1%), робітників – 8 звернень (0,6%), військовослужбовців та безробітних – по 3 звернення (0,2%). У значній частині звернень неможливо визначити соціальний стан авторства заявників (1127 випадків або 90,8% від загальної кількості заявників).

Серед звернень громадян – 11 колективних від 78 громадян. Питома вага колективних звернень становить 0,9%. У колективних зверненнях найчастіше порушувались питання проведення контрольно-перевірочної роботи (5 звернень), ухилення від сплати податків (2 звернення), неправомірного (на думку заявників) нарахування сум до сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (1) та ін.

Від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та Героїв України за звітний період до ГУ ДПС письмових звернень не надходило.  

Що стосується категорій авторів звернень, то у 96,7% авторів звернень або 1200 громадян їх категорію неможливо визначити. Від громадян, які потребують соціального захисту, надійшло 41 звернення або 3,3% всіх авторів звернень, з них: 21 звернення від осіб з інвалідністю І-ІІІ групи,  8 – від учасників бойових дій, по три звернення – від інвалідів війни та членів багатодітної сім’ї, по два звернення – від одиноких матерів та дітей-інвалідів, по одному зверненню – від учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та ветерана праці.

За результатами розгляду фахівцями ГУ ДПС з 1174 письмових звернень громадян розглянуто 1092 звернення: на 1039 звернень надано відповідні роз`яснення, переслано за належністю 18 звернень, 26 звернень відповідно до статті 5 Закону повернуто авторам, 6 звернень не підлягали розгляду як анонімні, вирішено позитивно три звернення.

Разом з тим два звернення громадян розглянуто з порушенням термінів підготовки надання відповідей, встановлених статтею 20 Закону України «Про звернення громадян». За несвоєчасну підготовку проєктів листів-відповідей на вказані звернення відповідальну особу притягнуто до відповідальності у вигляді зменшення розміру надбавки за місяць, в якому допущено зазначені порушення.

Інші звернення (82) залишаються на розгляді, оскільки не настав їх термін виконання.

Через впровадження обмежувальних карантинних заходів, з середини березня 2020 року, тимчасово припинено проведення особистих прийомів громадян керівництвом та посадовими особами структурних підрозділів ГУ ДПС. Акцентуємо увагу громадян, що після припинення карантинних заходів у громадян знову з’явиться можливість викладати свої усні звернення на особистих прийомах посадовими особами ГУ ДПС.

ГУ ДПС нагадує, що громадяни можуть надсилати електронні звернення (через мережу Інтернет) у вигляді сканокопій чи фотокопій з підписом заявника із зазначенням дати та місця проживання (реєстрації) на визначену електронну пошту dn.ezvernennya@tax.gov.ua та за допомогою сервісу «Електронний кабінет» з використанням кваліфікованого електронного підпису.

Разом з тим звертаємо увагу, що електронні звернення юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність, необхідно надсилати на офіційну електронну пошту ГУ ДПС  dn.official@tax.gov.ua у форматі pdf (обмеження 2 МБ).