Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

За січень-вересень 2021 року на розгляд до Головного управління ДПС у Донецькій області надійшло 795 письмових звернення громадян

, опубліковано 11 жовтня 2021 о 14:04

Розгляд звернень громадян є одним з пріоритетних напрямків діяльності ГУ ДПС у Донецькій області (далі – ГУ ДПС).

З метою всебічного розгляду питань, які порушують громадяни у своїх зверненнях, ГУ ДПС систематично вживає низку заходів щодо підвищення рівня роботи зі зверненнями громадян, в основі якої лежить, перш за все, уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються громадяни до ГУ ДПС, проводиться робота щодо покращення якості їх розгляду, узагальнення та здійснюється постійний аналіз питань, порушених у зверненнях.

Вживаються заходи щодо забезпечення реалізації конституційних прав громадян щодо отримання ними обґрунтованих, повних та своєчасних відповідей на звернення.

   Аналіз роботи зі зверненнями громадян засвідчив, що у січні-вересні поточного року до ГУ ДПС надійшло 795 письмових звернень громадян від 820 громадян (у тому числі 173 електронних), що на 135 звернень або 20,5% більше, ніж за відповідний період 2020 року (660).

У складі звернень, які надійшли протягом 9 місяців п.р., – 39 скарг, що на 28 скарг або у 3,5 рази більше, ніж за аналогічний період 2020 року (11). Серед скарг майже половина (18) – на неправомірні, на думку заявників, дії посадових осіб ГУ ДПС. Жодна із розглянутих скарг громадян, на здійснення посадовими особами ГУ ДПС неправомірних, на думку заявників, дій не підтвердилась.

В інших скаргах (21) заявниками порушувались питання щодо ухилення від оподаткування деякими суб’єктами господарювання, здавання власниками житла без сплати податку на доходи фізичних осіб, неправомірних, на думку заявників, дій роботодавців, які не виконують обов’язок зі сплати обов’язкових податків і зборів, зокрема єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що негативно впливає на нарахування пенсійного стажу заявників та ін.

За результатом розгляду скарг на 33 надано відповідні роз’яснення, одну скаргу переслано за належністю до іншого органу державної влади відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян» (далі – Закон), одну – повернуто авторові відповідно до статті 5 Закону України «Про звернення громадян». Перебуває на розгляді 4 скарги у зв’язку з тим, що не настав термін їх виконання.

За територіальною належністю звернення переважно надходили від мешканців Донецької області (702 звернення або 88,3% від загальної кількості звернень). Крім того, звернення громадян надійшли від мешканців м. Києва (36 звернення або 4,5%), Харківської області (8 звернень або 1%), Київської та Дніпропетровської областей (по 7 звернень або 0,9%), Одеської та Черкаської областей (по 4 звернення або 0,5%), Львівської, Запорізької, Полтавської, Сумської областей (по 3 звернення або 0,4%), Чернігівської області (2 звернення або 0,3%), від громадян інших держав (6 звернень або 0,8%).

У письмових зверненнях, що надійшли до ГУ ДПС протягом січня-вересня п.р., найчастіше заявниками порушувались такі питання: нарахування та сплата загальнодержавних і місцевих податків (293 звернення або 36,9%), щодо наявності/відсутності податкового боргу, його списання (88 звернень або 11,1%), проведення контрольно-перевірочної роботи (81 звернення або 10,2%), порядок обліку платників за реєстраційними номерами облікових карток платників податків (76 звернень або 9,6%). Також протягом звітного періоду актуальними були питання щодо нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (75 звернень або 9,4%). Небайдужі громадяни у 27 зверненнях (3,4%) інформували ГУ ДПС про ухилення від сплати податків та ін.

За соціальним станом заявників перше місце посідають звернення пенсіонерів (43 або 5,2% від загальної кількості заявників). Від підприємців надійшло 19 звернень (або 2,3% від загальної кількості заявників), державних службовців – 12 звернень (1,5%), робітників – 7 звернень (0,9%), військовослужбовців та безробітних – по 3 звернення (0,4%), пенсіонерів з числа військовослужбовців та працівників бюджетної сфери – по 2 звернення (0,2%), одне звернення (0,1%) отримано від особи, що позбавлена волі. У значній частині звернень неможливо визначити соціальний стан авторства заявників (728 випадків або 88,8% від загальної кількості заявників).

Серед звернень громадян – 9 колективних від 34 громадян. Питома вага колективних звернень становить 1,3%. 

Від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та Героїв України за звітний період до ГУ ДПС письмових звернень не надходило.  

Що стосується категорій авторів звернень, то у 96,5% авторів звернень або 791 громадян їх категорію неможливо визначити. Від громадян, які потребують соціального захисту, надійшло 29 звернень або 3,5% всіх авторів звернень, з них: 11 звернень від осіб з інвалідністю ІІ групи, 4 звернення – від учасників бойових дій, по 3 звернення від осіб з інвалідністю внаслідок війни, осіб з інвалідністю І групи та членів багатодітних сімей, 2 – від одиноких матерів, по одному зверненню – від ветерана праці, особи з інвалідністю ІІІ групи та учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.

За результатами розгляду фахівцями ГУ ДПС з 795 письмових звернень громадян розглянуто 724 звернення: на 697 звернень надано відповідні роз`яснення, 13 звернень переслано за належністю, 8 звернень відповідно до статті 5 Закону повернуто авторам, 4 звернення не підлягали розгляду як анонімні, два звернення вирішено позитивно. Інші звернення (71) залишаються на розгляді, оскільки не настав їх термін виконання.

Через впровадження обмежувальних карантинних заходів, з середини березня минулого року, тимчасово припинено проведення особистих прийомів громадян керівництвом та посадовими особами структурних підрозділів ГУ ДПС. Акцентуємо увагу громадян, що після припинення карантинних заходів у громадян знову з’явиться можливість викладати свої усні звернення на особистих прийомах посадовими особами ГУ ДПС.

ГУ ДПС нагадує, що громадяни можуть надсилати електронні звернення (через мережу Інтернет) у вигляді сканокопій чи фотокопій з підписом заявника із зазначенням дати та місця проживання (реєстрації) на визначену електронну пошту dn.ezvernennya@tax.gov.ua та за допомогою сервісу «Електронний кабінет» з використанням кваліфікованого електронного підпису.

Разом з тим звертаємо увагу, що електронні звернення юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність, необхідно надсилати на офіційну електронну пошту ГУ ДПС  dn.official@tax.gov.ua у форматі pdf (обмеження 2 МБ).