Фахівці Головного управління ДПС у Донецькій області проводять інформаційно-роз’яснювальну роботу у різних форматах — від індивідуальних консультацій і телефонних розмов до онлайн-заходів та офлайн-зустрічей. Основна мета — надати платникам чіткі та зрозумілі відповіді на їхні запитання, допомогти розібратися у законодавчих змінах, попередити можливі помилки у звітності та сплаті податків.
На цьому тижні Волноваська державна податкова інспекція ГУ ДПС у Донецькій області спільно з Покровською філією Донецького обласного центру зайнятості провела онлайн-зустріч із платниками податків на тему «Взаємодія органів ДПС з платниками». Під час заходу обговорили роль податкової служби як сервісного органу, що забезпечує надходження до бюджетів, адмініструє податки та розвиває партнерські відносини з бізнесом, дотримуючись принципів прозорості та технологічності.
Лектором виступив заступник начальника Маріупольсько–Донецького, Бахмутсько–Горлівсько–Кальміуського відділу обслуговування платників Волноваської ДПІ Андрій Манько.
Учасникам розповіли про роль Державної податкової служби у сфері адміністрування податків і зборів, а також про сучасний підхід до роботи з платниками — сервісний, відкритий і технологічний. Окрему увагу приділили тому, що ДПС не лише контролює сплату податків, але й активно допомагає бізнесу працювати у правовому полі, надає роз’яснення та підтримку у складних ситуаціях.
Було детально пояснено, якими законами і нормативними актами регулюється взаємодія між податковою службою та платниками, які обов’язки і права має кожна сторона. Зокрема, учасникам нагадали, що Податковий кодекс України визначає чіткі правила подання звітності, сплати податків, проведення перевірок та оскарження рішень контролюючих органів.
Також увага була приділена взаємодії ДПС і платників. Для комунікації податкова служба пропонує кілька каналів: поштові та електронні звернення, цілодобовий контакт-центр, чат-боти та месенджери. Важливе місце займають електронні сервіси, зокрема Електронний кабінет платника, який дозволяє подавати звітність, отримувати витяги та листуватися з ДПС онлайн. Також діє портал ЗІР із відповідями на типові запитання та нормативними довідниками.
Податківець також розповів про програму «Територія податкової довіри», спрямовану на підтримку сумлінних платників. Ця ініціатива передбачає мінімум перевірок, швидке реагування на запити та персональну підтримку від податкових консультантів. Такий підхід створює сприятливе середовище для чесного бізнесу та зменшує адміністративне навантаження.
Наприкінці зустрічі учасники мали змогу поставити запитання та отримати індивідуальні консультації з конкретних ситуацій.
Також на цьому тижні начальником Краматорської державної податкової інспекції ГУ ДПС у Донецькій області Анжелікою Зуяковою в режимі онлайн проведений інформаційний захід на тему «Електронні сервіси ДПС. Допомога роботодавцям. Довідка-розрахунок».
Питання із заповнення та подання довідки-розрахунку залишається актуальним - з початку року до Краматорської ДПІ через електронні сервіси ДПС роботодавцями надано 725 довідок-розрахунків на виплату заробітної плати, з яких 137 (майже 19 відсотків від загальної кількості) довідок-розрахунків заповнені з помилками.
Помилка бухгалтера при заповненні довідки-розрахунку може привести до несвоєчасної виплати заробітної плати працівникам. Найбільша кількість помилок при заповненні довідок-розрахунків – це невірне зазначення поточної дати документа та/або невірне зазначення суми наявної переплати по єдиному соціальному внеску.
Під час заходу фахівчиня нагадала, що сформувати довідку-розрахунок легко через «Електронний кабінет платника податків» – режим «введення звітності» (код форми J (F) 1330001), отримати інформацію про суму переплати з єдиного соціального внеску можна через режим «Стан розрахунків з бюджетом».
Фахівці Краматорської державної податкової інспекції завжди відкриті до діалогу з платниками, традиційно продовжують закликати платників активно користуватись електронними сервісами ДПС України та нагадують, що відвідати податкову інспекцію, отримати безкоштовний кваліфікований електронний підпис (КЕП) можливо в Центрі обслуговування платників (м. Краматорськ, бульвар Машинобудівників, 22 (вхід зі зворотної сторони будівлі). Також, за отриманням адміністративних послуг, консультацій та практичної допомоги з питань роботи електронних сервісів від ДПС платники податків можуть звернутися до фахівців Краматорської державної податкової інспекції за адресами: м. Слов’янськ, площа Соборна, 3 та Краматорський р-н, с-ще Олександрівка, площа Незалежності, 3 (з понеділка по п’ятницю з 8.30 до 17.00, перерва з 12.30 до 13.00). Отримати усні консультації з питань отримання електронного підпису кожен може за телефоном (066) 4746491, з питань податкової тематики та питань електронних сервісів: (066) 8414580, (095) 5013354, (066) 3189147 та (095) 0580489.
Головне управління ДПС у Донецькій області продовжує системну роботу з інформування та підтримки платників податків.