Комунікація триває - минулого тижня відбулися чергові зустрічі податківців з платниками податків Донеччини.
Нещодавно, 16 квітня було проведено зустріч з платниками податків у форматі Zoom-конференції за участю начальника відділу податків і зборів з юридичних осіб у галузі роздрібної торгівлі та ремонту автотранспортних засобів і мотоциклів управління оподаткування юридичних осіб Тетяни Трофимової за темою: «Порядок заповнення податкової звітності з податку на прибуток».
В ході проведення конференції увагу приділено заповненню податкової звітності з податку на прибуток підприємств, а саме: декларацій та фінансової звітності підприємств. Було наголошено, що складання декларації з податку на прибуток базується на даних фінансової звітності, яка є невід’ємною частиною декларації. Окремим питанням розглянуто порядок заповнення податкової декларації по рядкам з визначенням як заповнити кожен рядок. Також акцентовано увагу на правових засадах регулювання організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні згідно з Законом № 996-XIV від 16.07.1999 «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (зі змінами).
Спілкуючись з платниками, було надано роз’яснення, що складання декларації базується на даних фінансової звітності, яка підлягає ретельному аналізу. Особлива увага приділяється рядку 2180 «інші операційні витрати».
Розглянули питання відповідності рядків декларації та фінансової звітності. Було роз’яснено, що дані рядка 01 декларації з податку на прибуток повинні відповідати сумі рядків 2000, 2120, 2200, 2220, 2240 Звіту про фінансові результати (форми № 2); дані рядка 02 декларації мають відповідати даним рядка 2290 (у разі отримання прибутку) або 2295 (у разі отримання збитку). При цьому, декларація заповнюється у гривнях, а фінансовий звіт – у тисячах гривень.
17 квітня Волноваська ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій області, спільно з Центром підтримки внутрішньо переміщених осіб (ВПО) Волноваського району «Пліч-о-пліч» провела зустріч з платниками податків офлайн» на тему: «Відновлення РНОКПП», «Електронні сервіси». На запитання платників податків відповідав головний державний інспектор відділу надання адміністративних послуг, організації роботи та документообігу і обліку платників, об’єктів оподаткування та ведення реєстрів Волноваської державної податкової інспекції Владислав Нікольський.
Під час зустрічі платників цікавили питання електронних сервісів та відновлення реєстраційного номера облікової картки платника податків. Було акцентовано увагу на перевагах користування електронними сервісами - можливістю не виходячи з дому чи перебуваючи в будь-якому іншому місці, мати змогу вирішити переважну більшість питань з ДПС в режимі онлайн. Ознайомитись з переліком електронних сервісів можна на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням http://tax.gov.ua/diyalnist-/elektronnyi-servisi/.
Також було роз’яснено, що робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, який можна отримати, звернувшись до будь-якого відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України. При цьому ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності. З інформацією щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів КНЕДП ДПС можна ознайомитись на вебсайті КНЕДП ДПС (https://ca.tax.gov.ua) за посиланням Головна/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Пункти обслуговування».
18 квітня відбулась online - зустріч заступника начальника відділу адміністрування податку на доходи з фізичних осіб та розгляду звернень платників податків управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС у Донецькій області Марії Шаповалової з платниками податків.
Під час заходу були роз’яснені питання щодо виправлення помилок у додатку 4ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за найманих працівників.
Також, фахівцем було зазначено, що одним із основних моментів на який необхідно звернути увагу при заповненні додатку 4 ДФ є правильність відображення ознак доходу, у відповідності до характеру нарахованого доходу відповідно до Довідника ознак доходів для заповнення додатку 4 ДФ, а також обов’язкове заповнення всіх граф додатку, зокрема в частині нарахованого/виплаченого доходу та нарахованих та перерахованих податків.
Сьогодні, у час економічних викликів та нових можливостей, все більше людей прагнуть розпочати власну справу або розширити існуючий бізнес. Аби допомогти підприємцям реалізувати свої ідеї, 17 квітня фахівці Покровської ДПІ взяли участь в онлайн-заході Добропільсько-Мирноградського управління Покровської філії Донецького обласного центру зайнятості на тему «Бізнес - планування. Умови відкриття власної справи. Зміни в законодавстві. Декларування 2025» для підприємців та громадян, які прагнуть втілити свої бізнес – ідеї та проєкти у життя.
На початку заходу фахівець зазначила, що діяльність податкової служби спрямована на забезпечення ефективної організації роботи з надання адміністративних послуг, підвищення якості обслуговування громадян та бізнесу. Учасники зустрічі зосередились на першочергових питаннях для підприємництва і громадськості – як працювати, масштабувати власну справу, розвивати бізнес-культуру в умовах війни, в безпосередній близькості до лінії фронту.
Під час спілкування учасники дізналися про особливості нарахування та сплати податків фізичними особами – підприємцями (далі – ФОП) на загальній та спрощеній системах оподаткування, про терміни подання звітності, про пільги, якими можуть користуватися платники податків, зокрема, з податку на нерухоме майно та земельного податку, про електронні сервіси ДПС та багато іншого. Також було приділено увагу кампанії декларування, яка стартувала з 1 січня 2025 року.
Після доповідей спілкування перейшло у формат діалогу. Спікери відповіли на запитання присутніх, надали фахові консультації з окремих питань, наприкінці побажали присутнім миру, наснаги, успіхів в опануванні власної справи та зростання у майбутньому.
Продовжуємо комунікацію разом на спільний результат!