Нещодавно у Волноваській державній податковій інспекції Головного управління ДПС у Донецькій області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Податкові сервіси: нові можливості та актуальні запитання». На запитання платників податків відповідала начальник відділу надання адміністративних послуг, організації роботи та документообігу і обліку платників, об’єктів оподаткування та ведення реєстрів Волноваської ДПІ Оксана Сіденко.
Під час «гарячої лінії» податківиця проінформувала платників про Електронний кабінет – інформаційно-телекомунікаційну систему, яка створена для забезпечення реалізації платниками податків та державними органами своїх прав та обов’язків, визначених Податковим Кодексом України, в електронному вигляді. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua/login , а також через вебпортал ДПС (http://tax.gov.ua/ ), які працюють цілодобово в реальному часі і не вимагають використання жодного додаткового програмного забезпечення. Сервіс надає змогу створити та надіслати до ДПС електронні документи: податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків.
Звернула увагу, що користуватись Електронним кабінетом можуть не лише юридичні особи та фізичні особи-підприємці, а й громадяни, які бажають отримати адміністративні послуги, здійснити розрахунки з бюджетом.
Питання: Як працює новий сервіс від ДПС – «Е-повідомлення»?
Відповідь: Користувачі Електронного кабінету завдяки сервісу «Е-повідомлення», мають можливість отримувати електронні інформаційні повідомлення про помилкову сплату податкових платежів та єдиного внеску.
В розділі Вхідні/вихідні документи/Вхідні/Повідомлення «Е-повідомлення» за формою J/F14900, міститься інформація про:
- код територіального органу ДПС, в якому обліковується помилково сплачена сума;
- код територіальної громади;
- код та назву платежу;
- дату, номер та суму платіжної інструкції;
- бюджетний або небюджетний рахунок IBAN.
Отримавши «Е-повідомлення» про помилкову сплату платежів, платник може миттєво здійснити направлення заяви про перерахування коштів в електронному форматі (за формою J/F1302002) до територіального органу ДПС, в якому обліковуються такі суми.
Питання: Які можливості загальнодоступного інформаційного ресурсу (ЗІР)?
Відповідь: Робота загальнодоступного інформаційного ресурсу (ЗІР) направлена на забезпечення суспільства своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією:
• актуальні ставки податків;
• глосарії та довідники;
• відповіді на запитання з понад 37 напрямів податкового законодавства;
• щоденна добірка відповідей на двадцять актуальних запитань;
• податковий календар, який містить систематизовану інформацію про терміни сплати податків і зборів, платежів, подання звітності до органів ДПС;
• зміни в податковому законодавстві.
ЗІР дозволяє отримувати відповіді у будь який час та зручний для користувача спосіб. Постійно вдосконалюється орієнтуючись на інформаційні потреби платників податків.
Якщо платник податків бажає підписатись на розсилку і своєчасно отримувати інформацію про останні зміни у законодавстві, йому необхідно:
• скористатися офіційним вебпорталом Державної податкової служби України за посиланням https://www.tax.gov.ua/;
• перейти на «Загальнодоступний інформаційно довідковий ресурс»;
• потім за посиланням https://zir.tax.gov.ua/ знайти «Інформування платників податків»;
• натиснути «Приєднатися» та зареєструватися на отримання інформації про останні зміни в законодавстві на електронну адресу, заповнивши Форму зворотного зв’язку (заповнити та відправити);
• після реєстрації на електронну адресу будуть систематично надходити новини законодавства.
Питання: Як отримати інформацію про стан розрахунків з бюджетом та сплати єдиного внеску?
Відповідь: Отримати інформацію про стан розрахунків з бюджетом в режимі онлайн засобами електронного сервісу «Електронний кабінет», вхід до якого здійснюється за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/ , а також через вебпортал ДПС України .
Для цього в приватній частині Електронного кабінету необхідно:
• натиснути на меню «Заяви, запити для отримання інформації»;
• обрати вкладку «Витяг з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та сплати єдиного внеску» (F1300207)»;
• підписати заяву та надіслати її до органу ДПС за своїм основним місцем обліку;
Витяг за результатами обробки запиту отримаєте за формою (F1400207).
Питання: Чи змінились реквізити рахунків для сплати платежів?
Відповідь: З 01 січня 2025 року реквізити рахунків для сплати податків, зборів, платежів та сум єдиного внеску не змінювалися.
Разом з тим, у 2025 році перелік бюджетних рахунків доповнено новими рахунками, відкритими Казначейством з метою реалізації положень Закону України від 04.12.2024 № 4113-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні розміщені на вебпорталі Державної податкової служби України.
Щоб дізнатися реквізити рахунків для сплати платежів, платникам необхідно виконати такі дії:
1) зайти на вебпортал ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv ;
2) вибрати регіон та вид платежу, який потрібно сплатити.
Питання: Де можна отримати форму заяви про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа для скасування, блокування або поновлення кваліфікованого сертифіката відкритого ключа?
Відповідь: Отримати форму заяви про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа для блокування, скасування або поновлення кваліфікованого сертифіката відкритого ключа можна на вебсайті Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України за посиланням: Головна/«Скасування, блокування та поновлення сертифікатів» (https://ca.tax.gov.ua/blokuvannya ).
Для завантаження заяви про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа необхідно обрати вкладку з відповідною дією: «Скасування», «Блокування» або «Поновлення».
Питання: Як повернути (перерахувати) помилково та/або надміру сплачені суми грошових зобов'язань та пені?
Відповідь: Заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені можна подати через приватну частину Електронного кабінету за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua , а також через вебпортал ДПС.
У розділі «Заяви, запити для отримання інформації» заповнюється відповідна форма:
• J1302002 – для юридичних осіб;
• F1302002 – для фізичних осіб.
Заява подається до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені
Додатково до заяви платник може подати копію платіжного документа, який підтверджує помилкову сплату.
Повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені можливе лише протягом 1095 днів від дати їх сплати.
Заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені також можна подати на паперовому носії до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) таких сумм.
На всі поставлені питання в ході «гарячої лінії» були надані кваліфіковані роз’яснення в межах чинного податкового законодавства.