Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Про електронні сервіси ДПС під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія»

опубліковано 25 листопада 2024 о 11:30

Днями за участі заступника начальника Волноваської ДПІ Головного управляння ДПС у Донецькій області Оксани Сіденко, відбулася «гаряча лінія» на тему «Електронні сервіси». Пропонуємо переглянути добірку відповідей на запитання, що надійшли під час проведення сеанс телефонного зв’язку.

 

Питання: Як подати заяву про списання помилково сплачених коштів в «Електронному кабінеті»?

Відповідь: Повідомила, що приватній частині ІКС «Електронний кабінет» запроваджено електронний сервіс з використанням якого платники мають можливість списати кошти які обліковуються в інтегрованих картках.

Для цього, в меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини електронного кабінету, необхідно обмежити перелік документів за типом «J(F)13 Запити та довідки» та обрати електронний документ «Заява про списання помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань до бюджетів та єдиного внеску до фондів загальнообов’язкового державного соціального та пенсійного страхування та/або відомостей з ЄДР щодо платників, за якими розпочата спрощена процедура припинення» (Ідентифікатор форми «J/F 1307601»).

За допомогою кнопок «Підписати» та «Відправити» збережений документ підписується та відправляється до органу ДПС.

 

Питання: Що таке Платформа довіри?

Відповідь: Акцентувала увагу, що для  об’єднання зусиль бізнесу та держави у боротьбі з тіньовою економікою було ухвалено Закон України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства», який передбачає щоквартальне формування Державною податковою службою України Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства та оприлюднення цього переліку на вебпорталі ДПС.

Платники, які відповідатимуть низці вимог та критеріїв, пов’язаних з оподаткуванням, та потраплять до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства отримають певні податкові переваги. Це ще один крок на шляху впровадження ризик-орієнтованої системи в роботі ДПС.

З метою покращення сервісів для платників податків ДПС створено окремий субсайт «Територія високого рівня податкової довіри».

Користуючись цим субсайтом, платники мають можливість отримати зручний доступ до актуальної інформації, зокрема, Переліків платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства та розрахованих середніх показників критеріїв у розрізі регіонів, видів економічної діяльності, груп платників податків та періодів.

Так, інтерактивне головне меню субсайту «Територія високого рівня податкової довіри» містить такі сервіси:

- Кількість платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства станом на поточну актуальну (поточну) дату.

- Перевірити, чи входить суб’єкт господарювання до Переліку.

- Перехід до меню «Платники з Переліку».

- Перехід до приватної частини Електронного кабінету.

- Мапа платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (Територія податкової довіри).

- Питання – відповіді.

- Контактна інформація та зворотній звʼязок.

 

Питання: Як надати заяву про повернення коштів платникам податків, які використовують єдиний рахунок?

Відповідь: Платником податків, який включений до реєстру платників, які використовують єдиний рахунок, відповідно до абзацу другого п. 1 розд. ІІ Порядку інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі проведення (перерахування) платником податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженого наказом Мінфіну від 11.02.2019 № 60, Заява про повернення коштів подається до територіального органу ДПС за основним місцем обліку такого платника виключно в електронній формі через сервіс «Електронний кабінет», за ідентифікатором форми J/F13020 де зазначається один з таких напрямів перерахування:

- на єдиний рахунок;

- на рахунок платника податків у банку.

 

Питання: Як отримати витяг з реєстру платників ПДВ?

Відповідь: Порядок подання запиту та отримання витягу з реєстру платників ПДВ визначено розділом VІІ Положення про реєстрацію платників ПДВ, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130.

Якщо запит про отримання витягу було подано в електронному вигляді через Електронний кабінет, то витяг протягом 2 робочих днів від дати надходження запиту надсилається до Електронного кабінету, де розміщується у режимі «Перегляд звітності». Відкриття та перегляд витягу здійснюється шляхом натискання на запис із запитом про отримання витягу у цьому режимі та подальшим переходом за вкладкою «J(F)1401704».

Також витяг можна отримати у контролюючому органі або поштою (за рахунок одержувача) у разі зазначення у запиті відповідного способу отримання витягу.

 

Питання: Які послуги для платника податків доступні в сервісі е-Підприємець?

Відповідь: е-Підприємець – це комплексна послуга, яку можна отримати на порталі Дія. Підприємці мають можливість замовити необхідні послуги для ведення власного бізнесу, змінити або розширити сферу діяльності за пів години без походів до установ.

Наразі доступні послуги:

  1. Державна реєстрація фізичної особи – підприємця;
  2. Державна реєстрація змін до відомостей про фізичної особи – підприємця, що містяться в єдиному державному реєстрі;
  3. Реєстрація декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки;
  4. Державна реєстрація потужностей операторів ринку харчових продуктів;

5.Державна реєстрація створення товариства з обмеженою відповідальністю на підставі модельного статуту;

6.Державна реєстрація переходу товариства з обмеженою відповідальністю на діяльність на підставі модельного статуту.

  1. Подання вакансій;
  2. Реєстрація/перехід на спрощену систему оподаткування;
  3. Реєстрація платником податку на додану вартість;
  4. Відкриття банківського рахунку.

е-Підприємець – цифрове рішення для бізнесу, яке залишає в минулому папери, черги, очікування.

Звернула увагу, що користувачі електронного кабінету можуть швидко отримати повідомлення про помилкову сплату  платежів та подати заяву на їх повернення в електронному форматі завдяки новому сервісу «Е-повідомлення» від ДПС.

У розділі «Вхідні документи» електронного кабінету платники податків мають можливість отримувати повідомлення про помилкову сплату платежів та миттєво здійснювати направлення до територіального органу ДПС, в якому обліковуються такі суми, заяву про перерахування коштів в електронному форматі.

В інформаційному повідомленні про помилкову сплату платежів за формою J/F14900 (додається) зазначаються реквізити платіжної інструкції, а саме код територіального органу ДПС, код територіальної громади, код та назва платежу, дата, номер та сума платіжної інструкції, бюджетний або небюджетний рахунок IBAN.

Разом з тим, посадова особа, яка за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань є керівником підприємства, установи, організації, чи самозайнятою особою, чи фізичною особою – платником податків, також має можливість отримувати додаткове повідомлення шляхом приєднання до сервісу «Info TAX».

Зробила акцент на те, що з усіма електронними сервісами, які розміщені на офіційному веб-порталі ДПС, можна ознайомитися за посиланням: https://tax.gov.ua.

В ході телефонної розмови додзвонювачі отримали вичерпні відповіді на свої запитання.