Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Про електронні сервіси ДПС - в ході «гарячої лінії»

опубліковано 15 жовтня 2024 о 15:00

В Cелидівській державній податковій інспекції Головного управління ДПС у Донецькій області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» за участі заступника начальника інспекції Тетяни Черняк. Додзвонювачі цікавилися сервісами, розробленими податковою службою, і, особливо, можливостями, які надає «Електронний кабінет платника» – найбільш зручний та ефективний спосіб сформувати й подати звіти до ДПС, отримати корисну інформацію чи необхідну довідку.

До Вашої уваги окремі питання та відповіді до них, що обговорювались під час «гарячої лінії». 

Питання: Як користуватися сервісом «Дані про взяття на облік платників», розміщеним на офіційному вебпорталі ДПС?

Відповідь: У відкритій та приватній частинах Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС (https://cabinet.tax.gov.ua), платники податків мають доступ, зокрема до сервісу «Дані про взяття на облік платників».

Робота у приватній частині здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, що сертифікований у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Для перевірки даних про взяття на облік платників податків достатньо здійснити пошук за податковим номером (серією та номером паспорта) або найменуванням/ПІБ платника податків.

Слід зазначити, що на період дії воєнного стану обмежено доступ до публічних електронних реєстрів.

Питання: Яким чином ФО (громадянин України, іноземець, особа без громадянства), яка має КЕП може направити через Електронний кабінет запит щодо отримання відомостей з ДРФО – платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору (в електронному вигляді) та отримати відповідь на нього?

Відповідь:  Відповідно до п. 1 розд. X Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 зі змінами та доповненнями, фізична особа, яка зареєстрована у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) чи в окремому реєстрі Державного реєстру, може отримати відомості про себе, наявні у Державному  рєстрі.

Фізичній особі (громадянину України, іноземцю, особі без громадянства), яка має кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП), для направлення запиту щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору в електронному вигляді (F1319103) (далі – Запит) через Електронний кабінет необхідно:

  1. Увійти до Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС. При цьому доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням КЕП, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія. Підпис або «хмарного» підпису.
  2. У меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету обрати розділ «Запит про суми виплачених доходів» та натиснути «Створити».
  3. Вказати період, за який необхідно отримати відомості, натиснути «Зберегти».
  4. Підписати за допомогою КЕП або «хмарного» КЕП, після чого Запит буде автоматично відправлений.

Отриману відповідь на запит за формою F1419103 «Вiдомостi з Державного реєстру фiзичних осiб – платникiв податкiв про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору вiдповiдь на запит в електронному виглядi» можна переглянути та завантажити в pdf у режимі «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» або у розділі «Запит про суми виплачених доходів» меню «ЕК для громадян».

Відомості про джерела/суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку та військового збору в електронному вигляді надаються, починаючи з 1 кварталу 1998 року за будь-які п’ять років (поквартально), з 1 кварталу 2021 року поквартально в розрізі місяців із зазначенням номера кварталу та місяця, відомості за останній звітний період (квартал) надаються  через 50 днів після його закінчення.

Питання: Який алгоритм дій для подання заяв про бажання/відмову отримувати документ через Електронний кабінет та за якими ідентифікаторами форм подаються такі заяви?

Відповідь: Для подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або Заяви про відмову отримувати документ через Електронний кабінет необхідно здійснити вхід до приватної частини Електронного кабінету та скориставшись режимом «Введення звітності» обрати, заповнити форму заяви (F/J 1391602 – Заява про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або F/J 1391702 – Заява про відмову отримувати документ через Електронний кабінет), підписати та відправити заяву до контролюючого органу.

Спілкуючись з платниками, податківиця також наголосила на основних аспектах Національної стратегії  доходів до 2030 року та заходів ДПС із її впровадження, спрямованих на підвищення рівня добровільної сплати та податкової культури в суспільстві.