Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У Добропільській ДПІ відбувся сеанс телефонного зв`язку «гаряча лінія»

опубліковано 23 вересня 2024 о 14:46

Фахівець Добропільської ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій області Олеся Куровська провела телефонну «гарячу лінію» на тему: «Як повернути помилково сплачений податок?».

Умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені визначено статтею 43 Податкового кодексу України        (далі  – Кодекс) та Порядком інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 року № 60 зі змінами та доповненнями.

Для спрощення процедури повернення помилково та/або надміру сплачених платежів діє сервіс «Е-повернення».

Пропонуємо Вашій увазі відповіді на деякі із питань, які були обговорені під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія».

Як повернути податки, сплачені на помилковий рахунок?

Якщо Ви сплатили податки за помилковими реквізитами або в більшому розмірі платники податку мають змогу у режимі 24/7, дистанційно подати заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені  (далі – заява) через Електронний кабінет. Для цього у головному меню Електронного кабінету необхідно в розділі «Заяви, запити для отримання інформації» із запропонованого переліку вибрати форму заяви.

Яка форма заяви про повернення помилково перерахованих коштів?

Для повернення коштів, що були сплачені до бюджету помилково або надміру, платнику податків необхідно подати заяву з ідентифікатором форми:

  • J1302001 – для юридичних осіб;
  • F1302001 – для фізичних осіб.

У такій заяві зазначаються наступні дані:

  • назва податку, збору, платежу, що був сплачений помилково або в більшому розмірі;
  • сума такого податку/збору;
  • дата сплати;
  • реквізити для перерахування коштів, які будуть повернені платнику.

Дані, необхідні для заповнення заяви, можна знайти у квитанції про перерахування, або в Електронному кабінеті платника.

До заяви, необхідно подати документи, що підтверджують перерахування коштів до державного або місцевого бюджетів.

Який алгоритм повернення сум надміру або помилково сплаченого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок)?

Повернення сум єдиного внеску здійснюється на підставі заяви платника про таке повернення. Заява про повернення коштів з рахунків 3556 подається до територіального органу ДПС за місцем обліку надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України        від 23.07.2021 № 417.

Заява може бути подана платником до територіального органу ДПС в електронній формі через електронний кабінет та з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.

До заяви платник обов’язково додає копію розрахункового документа (квитанції, платіжного доручення тощо), що підтверджує сплату коштів на рахунок 3556. Копія цього документа завіряється платником особисто. При поданні заяви в електронному вигляді копія також повинна бути електронною.

Слід зауважити, що:

  • на кожну платіжну інструкцію оформлюється зокрема заява, до якої додається копія платіжної інструкції про сплату;
  • на платіжній інструкції необхідно написати «згідно з оригіналом», дата, підпис, ПІБ керівника або підприємця, печатка за наявності (для юридичних осіб);
  • в заяві заповнюються всі пункти.

Заяву можна подати за основним місцем обліку надміру та/або помилково сплачених сум єдиного внеску особисто платником чи уповноваженою на це особою, надіслати поштою або в електронній формі з дотримання вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг в електронному кабінеті платника через «Листування ДПС» (заява та платіжний документ сканується одним файлом в форматі pdf та направляється 0599 Донецька область) або через E-mail: dn.official@tax.gov.ua.

У яких випадках можуть відмовити у поверненні коштів?

Відмовити у поверненні коштів можуть у наступних випадках:

  • якщо заява не відповідає встановленій формі;
  • якщо заява про повернення коштів містить неправильні або неправдиві дані;
  • у випадку подання заяви не за основним місцем помилкової сплати коштів;
  • при наявності у платника податкового боргу.

Скільки чекати на повернення податку, сплаченого на помилковий рахунок?

Повернення помилково та/або надміру сплачених коштів можливо лише протягом 1095 днів від дати їх сплати та за умови відсутності у такого платника податкового боргу.

Контролюючий орган не пізніше ніж 5 робочих днів до закінчення 20 терміну від дати подання заяви готує висновок про повернення коштів та подає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. Протягом 5 робочих днів на підставі висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, повертає надміру сплачені грошові зобов’язання чи пеню.

Також звернула увагу, що за отриманням усних консультацій з надання адміністративних послуг, практичної допомоги щодо подачі декларації в електронному вигляді та з питань роботи по використанню електронних сервісів від ДПС платники можуть звернутись до фахівців ЦОП Добропільської ДПІ за адресою: м. Добропілля,   пров. Європейський, б.4.

Контактний телефон: +380627728874, +380627728869.

Проінформувала, що запроваджено дистанційний запис для отримання послуг в Добропільській ДПІ – Електронну чергу. Щоб здійснити попередній запис необхідно звернутись до Контакт – центру ДПС за тел.: 0-800-501-00-7(підменю 6 - записатись в електронну чергу).

Під час гарячої лінії платники податків отримали вичерпні відповіді на всі питання.