Нещодавно за участі начальника Волноваської ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій області Геннадія Охрименка було проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Адміністративні послуги».
Надання якісних адміністративних послуг (далі - послуга) - одне з основних завдань центрів обслуговування платників (далі - ЦОП).
Особливістю надання послуг являється те, що вони надаються і центральним органом - ДПС України, і територіальними підрозділами: як головними управліннями в областях, так і державними податковими інспекціями.
Надаємо увазі читачів найактуальніші запитання та відповіді на них.
Питання: Де можна ознайомитись з переліком адміністративних послуг, що надаються центрами обслуговування платників?
Відповідь: Перелік послуг, що надаються ЦОП розміщені на субсайті Головного управління ДПС у Донецькій області (https://dn.tax.gov.ua) у розділі «Головна»/«Діяльність»/«Адміністративні послуги».
На зазначеному інформаційному ресурсі 81 послуга для громадськості, представникам великого та малого бізнесу, державним та громадським організаціям.
Зазначені послуги можна поділити на:
- реєстраційні послуги;
- послуги з ліцензування;
- послуги з адміністрування податків і зборів.
Крім того, до кожної послуги, згідно переліку, прикріплені файли з інформаційною карткою, бланком заяви/запиту та зразком заповнення. Інформаційна картка послуги містить інформацію щодо найменування, місцезнаходження, режиму роботи, телефонів центрів обслуговування; перелік документів, необхідних для отримання послуги; строк надання послуги; можливі способи отримання; акти законодавства, що регулюють порядок та умови надання адміністративної послуги.
Питання: Чи може фізична особа – підприємець надати запит на отримання довідки про доходи користуючись електронними сервісами ДПС України?
Відповідь: Сервіс Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України (далі - Кодекс) та іншими нормативно-правовими актами. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС. Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Фізична особа – підприємець (далі – ФОП) може надати лист (запит) на отримання довідки про доходи в електронному вигляді за допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету до відповідного органу ДПС.
Форма такого листа має містити наступні реквізити:
- регіон в якому знаходиться орган ДПС;
- орган ДПС, до якого відправляється лист;
- тип документа;
- тематика звернення;
- короткий зміст листа;
- сканований документ, який необхідно завантажити (файл повинен бути у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 5 МБ).
Запит на отримання довідки про доходи (далі – Запит) складається у довільній формі та повинен містити достатню інформацію про особу, яка звертається із Запитом, а також предмет Запиту.
Датою подання Запиту є дата його реєстрації в органі ДПС. Протягом одного робочого дня після надсилання такого Запиту до органу ДПС його автора буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації. Інформацію щодо отримання та реєстрації Запиту в органі ДПС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».
Питання: Як отримати довідку про відсутність заборгованості в електронному вигляді?
Відповідь: Для отримання Довідки про відсутність заборгованості (далі - Довідка) платникові необхідно подати заяву про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів (далі – Заява) за формою згідно з додатком 2 затверджений наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 (далі – Порядок № 733), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи Відповідно до п.7 Порядку №733.
Довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві:
у паперовій формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі – уповноважений орган);
в електронній формі – з використанням кваліфікованого електронного підпису в електронній формі на адресу уповноваженого органу через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua. Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням кваліфікованого електронного підпису.
Меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету дозволяє платнику створити та надіслати Заяву за формою J1300306 (для юридичних осіб) або F1300306 (для фізичних осіб).
Заява повинна містити, серед іншого:
- обов’язкове посилання на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;
- найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано;
- позначку про отримання довідки в електронній формі або паперовій.
Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.
Довідку у паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано Заяву.
Довідку або відмову у наданні Довідки в електронній формі платник отримує у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету. Довідка надається платнику безоплатно (абзац другий п.3 Порядку № 733). Строк дії Довідки становить 10 календарних днів з дати її формування. У Довідці обов’язково зазначається термін її дії. Роздрукований електронний примірник документа в паперовому вигляді не вважається оригіналом.
Акцентував увагу, що питання надання послуг саме в електронному вигляді, за допомогою електронних сервісів ДПС, стає особливо актуальним. Кожному платнику податків, який зателефонував на «гарячу лінію», було надано повну та вичерпну відповідь.