Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Про облік платників податків під час «гарячої лінії» в Волноваській ДПІ

опубліковано 28 серпня 2024 о 09:38

Нещодавно за участі начальника Волноваської ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій області Геннадія Охрименка було проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань щодо обліку платників.

Пропонуємо переглянути добірку відповідей на запитання, що надійшли під час проведення сеансу телефонного зв’язку.

 

Питання: Як отримати податковий номер малолітній дитині (до 14 років)?

Відповідь: Отримати реєстраційний номер облікової картки платників податків (далі - РНОКПП) для дитини можна наступним чином:

  1. Шляхом подання документів до контролюючого органу.

Згідно з п.70.5 ст.70 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та п.1 розділу VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від 29.09.2017 №822 (далі – Положення №822), фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО), зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою №1ДР (далі – Облікова картка №1ДР), яка є водночас заявою для реєстрації у ДРФО, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство).

Документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО малолітньої особи, видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника) протягом трьох робочих днів з дня звернення одного із батьків до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу.

  1. Шляхом подання документів в електронній формі.

Облікова картка №1ДР та копії документів необхідних для реєстрації у ДРФО можна подати в електронному вигляді за допомогою інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (cabinet.tax.gov.ua) (далі – Електронний кабінет).

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

 

Питання: Як отримати РНОКПП фізичні особі, яка моє паспорт у формі книжечки де внесено відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією і номером паспорта?

Відповідь: Згідно з п.12 розд. VIII Положення №822 фізична особа, яка перебуває на обліку в окремому реєстрі ДРФО та через деякий час змінила свої переконання і бажає отримати РНОКПП, подає до відповідного контролюючого органу облікову картку ф. №1ДР, заяву в довільній формі з викладенням свого прохання анулювати попередньо внесену відмітку з метою отримання РНОКПП та пред’являє паспорт громадянина України. При цьому фізична особа в заяві зазначає, чи перебувала раніше на обліку у ДРФО за РНОКПП.

Реєстрація таких осіб у ДРФО здійснюється в порядку, визначеному Положенням № 822. Підставою для зняття з обліку фізичної особи в окремому реєстрі ДРФО є реєстрація її у ДРФО.

Після подання такою особою Облікової картки за ф. №1ДР для взяття її на облік у ДРФО посадова особа контролюючого органу у разі, якщо відмітку внесено до паспорта у формі книжечки, анулює попередньо внесену відмітку про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта.

Анулювання відмітки проводиться шляхом погашення відмітки по діагоналі штампом «Анульовано» або шляхом перекреслення вручну відмітки по діагоналі лінією, над якою здійснюється напис «Анульовано». Таке анулювання засвідчується під штампом погашення або лінією перекреслення підписом посадової особи із зазначенням дати і відбитком печатки контролюючого органу, якою засвідчуються картки платників податків.

 

Питання: Яким чином можна отримати витяг з реєстру платників податку на додану вартість (далі – ПДВ)?

Відповідь: Для отримання витягу з реєстру платників ПДВ однією із умов для отримання такої адміністративної послуги є те, що суб’єкт господарювання повинен бути зареєстрованим у реєстрі платників ПДВ та має подати Запит про отримання витягу з реєстру платників ПДВ за формою №1-ЗВР згідно з додатком 8 до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130.

Запит подається до контролюючого органу за основним місцем обліку платника в один із таких способів:

  • особисто платником ПДВ або через представника платника;
  • поштою (рекомендованим листом);
  • засобами інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет», вхід до якої здійснюється за адресою: cabinet.tax.gov.ua.

Запит подається через Електронний кабінет за формою.

  • F 1301704– для фізичних осіб;
  • J 1301704- для юридичних осіб.

Усі розділи запиту підлягають заповненню. Запит обов’язково повинен бути підписаний заявником із зазначенням дати.

Також важливо вказати обраний спосіб отримання витягу з реєстру платників ПДВ в запиті. Витяг з реєстру надається безкоштовно протягом двох робочих днів, які слідують за днем отримання витягу.

Способи отримання витягу з реєстру платників ПДВ:

  • поштою або безпосередньо в контролюючому органі, до якого було подано запит, у разі зазначення такого способу отримання у запиті;
  • на адресу електронної пошти платника, з якої надійшов запит в електронному вигляді.

 

В ході телефонної розмови платники податків, які телефонували на «гарячу лінію», отримали вичерпні відповіді на свої запитання.