Днями за участі начальника Волноваської ДПІ Головного управляння ДПС у Донецькій області Геннадія Охрименка, відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Електронні сервіси». Пропонуємо переглянути добірку відповідей на запитання, що надійшли під час проведення сеанс телефонного зв’язку.
Питання: Які послуги за допомогою шерингу документів можливо отримати в територіальних центрах ДПС?
Відповідь: Державною податковою службою України було забезпечено підключення інформаційно-комунікаційних систем ДПС до Порталу Дія та розроблено програмне забезпечення, за допомогою якого посадовими особами ДПС під час надання адміністративних послуг у Центрах обслуговування платників здійснюється перевірка достовірності (валідація) та отримання (шеринг) електронних копій цифрових документів. Це може бути використано під час проведення процедур реєстрації, внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, а також під час видачі документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, та відомостей з Державного реєстру. А в разі оформлення кваліфікованого електронного підпису дані з цифрової копії автоматично заповнять поля в заяві. Тож вам не потрібно чекати, поки інспектор вручну введе дані в систему.
Для отримання послуг достатньо мати документ у Дії, цифрову копію якого потрібно надіслати зі смартфона, та підтвердити передачу копій Дія.Підписом.
Станом на поточний момент для шерингу доступні такі види документів:
• Паспорт громадянина України у формі ID-картки (е-паспорт);
• Біометричний закордонний паспорт громадянина України (е-паспорт для виїзду за кордон);
• Свідоцтво про народження (е-свідоцтво);
• Довідка внутрішньо переміщеної особи (ВПО);
• РНОКПП (є-РНОКПП).
Паспорти - книжечки зразка 1994 року та небіометричні закордонні паспорти, видані до 2015 року, не відображаються в Дії.
Фізична особа – користувач Дії при особистому відвідуванні центру обслуговування платників ДПС, де отримується адміністративна послуга, може поділитися цифровою копією документа зі смартфона:
- Тисне на цифровий документ у застосунку Дія, щоб згенерувати штрихкод на зворотному боці картки документа.
- Співробітник територіального органу ДПС вносить в інформаційну систему ДПС 13-значний код, указаний під штрихкодом.
- Користувачу у застосунок Дія надходить запит на надання копій цифрових документів.
- Користувач підтверджує передачу копій Дія.Підписом.
- У разі успішного накладення підпису копії документів будуть надіслані в систему ДПС.
- Система ДПС отримує цифрові копії у форматі підписаного pdf та метаданих (json).
Питання: Де розміщено інформацію щодо адрес, контактних телефонів, режиму роботи центрів обслуговування платників та територіальних органів ДПС?
Відповідь: Інформацію щодо адрес, контактних телефонів та режиму роботи центрів обслуговування платників розміщено:
• у відкритій частині Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua) у розділі «Прес-центр»/Контакти (обрати відповідний регіон);
• на офіційному вебпорталі ДПС (https://www.tax.gov.ua) у банері «Центри обслуговування» (обрати відповідний регіон).
Контактна інформація головних управлінь ДПС в областях, м. Києві розміщена на офіційному вебпорталі ДПС (https://www.tax.gov.ua) у банері «Територіальні органи» (обрати відповідний регіон)/Контакти.
Питання: Чи може неповнолітня особа отримати електронні довірчі послуги у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС України та який порядок отримання?
Відповідь: Неповна цивільна дієздатність фізичної особи у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років (неповнолітня особа) визначена ст.32 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV (далі – ЦКУ).
Відповідно до частини п’ятої ст.32 ЦКУ неповнолітня особа має право самостійно укладати договір про отримання електронних довірчих послуг (далі – ЕДП).
Отже, для отримання ЕДП неповнолітній особі віком від 14 до 18 років (у тому числі фізичній особі у віці від 16 років, зареєстрованій як фізична особа – підприємець) необхідно надати перелік документів для отримання ЕДП фізичній особі.
З переліком документів необхідних для отримання ЕДП фізичній особі, можна ознайомитись у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» вебсайту Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (https://ca.tax.gov.ua/), обравши відповідну категорію (також можливо надати документи за допомогою функції «Шеринг» застосунку «Дія»).
Питання: Як можна повернути помилково сплачений податок?
Відповідь: У разі, якщо Ви помилково та/або надміру сплатили податки та збори (крім єдиного внеску), Ви маєте змогу їх повернути шляхом подання заяви, в тому числі через Електронний кабінет.
Помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику, зокрема, відповідно до ст. 43 Податкового кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.
Для повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошового зобов’язання та пені (крім єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) платник податків має подати протягом 1095 днів від дня їх виникнення до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені (далі – заява) у довільній формі з зазначенням напряму перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.
Додатково до заяви платник може подати копію платіжного документа, на виконання якого помилково та/або надміру сплачений платіж перераховано до бюджету.
При цьому платник податків має змогу подати заяву в електронній формі через приватну частину Електронного кабінету за ідентифікатором форми J/F1302001, або у довільній формі через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету.
Питання: Яким чином можливо розрахувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?
Відповідь: Відповідно до п.п.266.7.2 п.266.7 ст.266 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, обчисленого згідно з п.п.266.7.1 п.266.7 ст. 266 Кодексу, разом з детальним розрахунком суми/сум податку, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються фізичній особі – платнику податку контролюючим органом у порядку, визначеному ст.42 Кодексу, до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
Згідно до п.п.266.10.1. п. 266.10 ст. 266 Кодексу податкове зобов’язання за звітний рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Звернув увагу, що для зручності платників на вебпорталі Державної податкової служби (далі – ДПС) за посиланням https://tax.gov.ua/calculator/realty розміщено калькулятор обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з фізичних осіб. Та надає можливість громадянам самостійно здійснювати розрахунок сум податку.
Звернув увагу кожного додзвонювача, що в умовах дії воєнного стану платникам податків безпечно та зручно використовувати електронні сервіси ДПС, які забезпечують спілкування з податковими органами дистанційно. Платники можуть отримати всю необхідну інформацію, довідки, консультації, а також подати звітність до податкових органів без особистого візиту. Додав, що з усіма електронними сервісами, які розміщені на офіційному веб-порталі ДПС, можна ознайомитися за посиланням: https://tax.gov.ua.
В ході телефонної розмови платники податків, які зателефонували на «гарячу лінію», отримали вичерпні відповіді на свої запитання.