Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Добропільська ДПІ на зв’язку з платниками податків

опубліковано 22 липня 2024 о 10:54

Головний державний інспектор Добропільської ДПІ ГУ ДПС у Донецькій  області Щетініна Олена провела телефонну «гарячу лінію» для платників податків на тему: «Подайте форму №1ДР та №5ДР через Електронний кабінет для громадян». 

Під час спілкування з платниками податків податківець акцентувала увагу на можливість подання заяв на отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків (далі – РНОКПП) через «Електронний кабінет для громадян».

Відповідно до пункту 70.5 статті 70 Податкового кодексу України та пункту 1 розділу VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822, із змінами і доповненнями (далі – Положення № 822) фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру, зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи - платника податків за формою № 1ДР (далі - Заява за ф. № 1ДР), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання (за наявності), громадянство).

У разі зміни даних, згідно пункту 1 розділу IX Положення № 822, які вносяться до Заяви за ф. № 1ДР, фізичні особи повідомляють податкові органи  шляхом подання заяви про внесення змін до ДРФО за формою № 5ДР (далі - Заява за ф. № 5ДР). 

В електронному вигляді Заява за ф. № 1ДР та Заява за ф.№ 5ДР подаються через меню «Електронний кабінет для громадян»/«Облікова картка фізичної особи - платника податків. Форма 1ДР/Заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (далі - ДРФО). Форма 5ДР» приватної частини Електронного кабінету.

Наводимо найпоширеніші питання, що цікавили платників податків: 

Як увійти до Електронного кабінету для громадян?

        Вхід до Електронного кабінету для громадян здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, також через офіційний вебпортал ДПС. 

При цьому доступ до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – idd.gov.ua   (MobileID та BankID). Формування фізичними особами – платниками податків заяв за ф. № 1ДР та ф. № 5ДР здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) фізичної особи, отриманого у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Як створити та подати Заяву за ф. № 1ДР та Заяву за ф. № 5ДР?

1. Обрати меню «ЕК для громадян», Запропоновані форми «Облікова картка фізичної особи – платника податків. Форма 1ДР/Заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. Форма 5ДР» заповнюються шляхом вибору потрібної назви із запропонованого списку та натиснути кнопку «Створити».

       Запропоновані форми заяв за ф. № 1ДР та № 5ДР заповнюються з використанням кнопки «Вибір з довідника». 

      Для приєднання до заяв за ф. № 1ДР та ф. № 5ДР сканованих копій документів, що посвідчують особу та інших документів, які підтверджують зміни облікових даних, платнику податків необхідно використати закладку «4. Додати копії документів». В полі «Назва документу» вибирається із переліку документ, який необхідно приєднати в полі «Файл документу». 
       Кожен документ має бути збережений в окремому додатку (формат файлу може бути pdf/jpg із обмеженням розміру не більше 5МБ). 

2. Для збереження Заяви за ф. № 1ДР або Заяви за ф. № 5ДР необхідно натиснути кнопку «Зберегти», підписується сформований документ кваліфікованим електронним підписом та направляється до контролюючого органу. 

      При цьому платник податків самостійно обирає Центр обслуговування платників, де бажає отримати документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, в електронному вигляді.  

3. Натиснути кнопку «Підписати» та підписати за допомогою КЕП. 

4. Натиснути кнопку «Відправити». 

Протягом якого часу надається РНОКПП?

      Реєстраційний номер облікової картки платника податків надається протягом трьох робочих днів з дня подання фізичною особою заяви за ф. № 1ДР та ф. № 5ДР до контролюючого органу. 

Як отримати РНОКПП?    

     Для отримання РНОКПП необхідно особисто звернутися до податкового органу, який був самостійно обраний під час заповнення заяв за ф. № 1ДР або ф. № 5ДР та пред’явити паспорт з відміткою про місце реєстрації та, у разі необхідності, документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування. 

Де можна переглянути інформацію щодо надходження заяв?

     Інформацію щодо надходження до ДРФО заяв за ф. №1ДР, ф. №5ДР, сканованих копій документів, що посвідчують особу та інших документів, які підтверджують зміни облікових даних можна переглянути в меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини ІТС «Електронний кабінет» у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи». 

     Протягом одного робочого дня після надсилання заяв за ф. №1ДР, ф. №5ДР та сканованих копій документів, фізична особа отримує повідомлення про прийняття/неприйняття таких заяв у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи». 

     В ході телефонної розмови платники податків, які зателефонували на «гарячу лінію», отримали вичерпні відповіді на свої запитання.