Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У Добропільській ДПІ відбувся сеанс телефонного зв`язку «гаряча лінія»

опубліковано 16 липня 2024 о 12:55

Головний державний інспектор Добропільської ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій області Олена Сузіна провела телефонну «гарячу лінію» на тему: «Переваги електронних сервісів».

Під час телефонної розмови проінформувала, що за допомогою електронних сервісів ДПС можна сформувати та надіслати до органів ДПС податкову звітність, електронні документи, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків, отримати адміністративні послуги. Також, платник, у режимі реального часу має можливість отримати доступ до особистої інформації, а саме отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, стан поданої звітності тощо. 

Пропонуємо Вашій увазі відповіді на деякі із питань, які були обговорені під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія», а саме:

1.        Чи можуть платники податків, які подають податкові декларації (розрахунки) засобами електронного зв’язку, надіслати до них копії інших документів через Електронний кабінет як Додаток довільного формату?

Для поліпшення електронного документообігу платники податків, які подають податкові декларації (розрахунки) засобами електронного зв’язку, мають можливість надіслати разом з ними копії інших документів як Додаток довільного формату за ідентифікатором форми J/F1360102 з прикріпленою до нього копією сканованого документа (файл повинен бути у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 2 МБ). При створенні в Електронному кабінеті електронного документа податкової декларації (розрахунку) в режимі «Введення звітності» платник податків з переліку додатків, передбачених для подання з такою податковою декларацією (розрахунком), визначає склад додатків, які йому необхідно подати, зокрема Додаток довільного формату. 

2.        Який порядок листування через Електронний кабінет?

Згідно з п. 421.2 ст. 421 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання Кодексу та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, подання звернень, запитів, тощо.

Меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабiнету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДПС.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

        При цьому, відповідь на лист (запит тощо) надається контролюючим органом поштою або на електронну адресу, зазначену у листі у строки, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами.

3.        Як  фізична особа може отримати інформацію про відомості з ДРФО про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків?

Порядок отримання відомостей з ДРФО про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків (далі – відомості з ДРФО) встановлений Положенням про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 зі змінами та доповненнями (далі – Положення № 822).

Для отримання відомостей про себе з ДРФО фізична особа звертається особисто або через представника до будь-якого контролюючого органу подає документ, що посвідчує особу, та Заяву щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору за формою № 10ДР (далі – Заява за ф. № 10ДР), наведену у додатку 14 до Положення № 822.

Фізична особа відомості з ДРФО може отримати за допомогою електронних сервісів Державної податкової служби України (далі – ДПС) в один із таких способів:

·        подання запиту щодо отримання відомостей з ДРФО в електронному вигляді засобами інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет», вхід до якої здійснюється за адресою: cabinet.tax.gov.ua та через вебпортал ДПС, інформація надається засобами цієї системи;

·        подання запиту до «Єдиного вікна подання електронної  звітності», програмне забезпечення якого розміщено на вебпорталі ДПС у розд. «Електронна звітність», інформація направляється на електронну адресу фізичної особи – платника податків.

При цьому, запит може бути сформований починаючи з I кварталу 1998 року за будь-які п’ять років (по квартально), з І кварталу 2021 року поквартально в розрізі місяців із зазначенням номера кварталу та місяця, відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 50 днів після його закінчення.

4.        Чи потрібно платнику податків укладати з контролюючим органом договір для здійснення електронного документообігу?

Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється без укладення відповідного договору. Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі. 

Повноваження та перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків визначає та змінює керівник платника. 

Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється виключно у випадках: 

·        отримання інформації від кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг про завершення строку чинності (або скасування) кваліфікованого сертифіката відкритого ключа керівника платника податків; 

·        отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про зміну керівника платника податків; 

·        отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення юридичної особи; 

·        наявності в ДРФО інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків у зв’язку зі смертю. 

Також звернула увагу, що за отриманням усних консультацій з надання адміністративних послуг та практичної допомоги щодо подачі запитів в електронному вигляді та з питань роботи по використанню електронних сервісів від ДПС платники можуть звернутись до фахівців ЦОП Добропільської ДПІ за адресою: м. Добропілля, пров. Європейський, б.4.

Контактний телефон: 0627728869.

Проінформувала, що запроваджено дистанційний запис для отримання послуг в Добропільській ДПІ – Електронну чергу. Щоб здійснити попередній запис необхідно звернутись до Контакт – центру ДПС за тел.: 0-800-501-00-7 (підменю 6 - записатись в електронну чергу).

Під час гарячої лінії платники податків отримали вичерпні відповіді на всі питання.