Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Відбувся сеанс телефонного зв’язку “гаряча лінія” з питань використання електронних сервісів ДПС

опубліковано 10 червня 2024 о 14:33

Днями за участі начальника Волноваської ДПІ Головного управляння ДПС у Донецькій області Геннадія Охрименко, відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Електронні сервіси ДПС України та їх використання платниками податків». Електронні сервіси ДПС запроваджено з метою забезпечення комфорту та зручності платників у спілкуванні з податковою службою. Використання електронних сервісів надає багато переваг, зокрема це економія часу та витрат, відсутність черг, доступність, оперативність, актуальність, дистанційність. Тобто, не виходячи з дому чи перебуваючи в будь-якому іншому місці, платник податків має змогу вирішити переважну більшість питань з ДПС в режимі онлайн.

Питання: Як дізнатись по наявність податкового боргу?

Відповідь: Про наявність податкового боргу можна дізнатись самостійно скориставшись Електронним кабінетом. Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через інтегровану систему електронної ідентифікації. У приватній частині Електронного кабінету режим «Стан розрахунків з бюджетом» надає користувачу Електронного кабінету доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів (дані інтегрованої картки платника). При цьому, суми заборгованості перед бюджетом позначено червоним кольором.

Питання: Які доступні сервіси для фізичної особи – підприємця (далі – ФОП) у мобільному застосунку «Моя податкова».

Відповідь: Відтепер у мобільному застосунку «Моя податкова» доступні нові сервіси для ФОП:

·        Мій ФОП у розділі «Мої дані» застосунку: інформація про реєстрацію ФОП та обрання спрощеної системи оподаткування;

·        подання податкових декларацій платника єдиного податку: для ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування 1-3 груп, у розділі «Послуги»;

·        сплата податків: доступна у «Стані розрахунків з бюджетом» розділу «Послуги».

Питання: Як здійснити сплату податків за допомоги Електронного кабінету платника?

Відповідь: В Електронному кабінеті запроваджено електронний сервіс з використанням якого платники мають можливість доступу у режимі реального часу до даних інтегрованих карток із сплати податків, зборів та інших платежів. 

При зверненні до пункту меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету, після ідентифікації відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату та надається можливість платникам податків сплатити збори, податки, платежі за допомогою платіжної карти або за допомогою QR-коду. 

Для того щоб здійснити сплату, необхідно: 

·        увійти до приватної частини Електронного кабінету;

·        обрати режим «Стан розрахунків з бюджетом»;

·        обрати податок, який необхідно сплатити, та одну з платіжних систем;

·        завершити заповнення платіжного документа;

·        сплатити податок.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.

Питання: Який порядок отримання неповнолітньою особою електронних довірчих послуг (далі – ЕДП) у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України ДПС.

Відповідь: Неповна цивільна дієздатність фізичної особи у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років (неповнолітня особа) визначена ст. 32 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV (далі – ЦКУ). 

Відповідно до частини п’ятої ст. 32 ЦКУ неповнолітня особа має право самостійно укладати договір про отримання ЕДП. 

Отже, для отримання ЕДП неповнолітній особі віком від 14 до 18 років (у тому числі фізичній особі у віці від 16 років, зареєстрованій як фізична особа – підприємець) необхідно надати перелік документів для отримання ЕДП фізичній особі. 

З переліком документів необхідних для отримання ЕДП фізичній особі, можна ознайомитись у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» вебсайту Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (https://ca.tax.gov.ua/), обравши відповідну категорію (також можливо надати документи за допомогою функції «Шеринг» застосунку «Дія»). 

Питання: Як зрозуміти що електронний документообіг з контролюючим органом розпочато?

Відповідь: Відповідно до п. 42.6 ст. 42 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до Кодексу, законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 851), від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2155) без укладення відповідного договору. 

Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження. 

Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог Закону № 851 та Закону № 2155. 

Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється виключно у випадках: 

- отримання інформації від кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг про завершення строку чинності (або скасування) кваліфікованого сертифіката відкритого ключа керівника платника податків; 

- отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про зміну керівника платника податків; 

- отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення юридичної особи; 

- наявності в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків інформації про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи; 

- наявності в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків у зв’язку зі смертю. 

Порядок обміну електронними документами платника податків та контролюючого органу затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Звернув увагу додзвонювачів на можливість користування найпопулярнішим із сервісів податкової служби – «Електронний кабінет платника податків». Зазначений сервіс задовольняє більшість потреб платників, адже має широкий функціонал. Вхід до сервісу здійснюється за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua, або безпосередньо через вебпортал ДПС (https://tax.gov.ua).

Акцентував, що за допомогою Електронного кабінету громадяни можуть переглянути стан розрахунків та звітність, надіслати запит про суми виплачених доходів, подати заяву про внесення змін до ДРФО (5ДР) та податкову декларацію, а також зареєструватися волонтером та виконати ще багато інших функцій. 

Нагадав, що платники мають змогу скористатися інформацією з реєстрів, які доступні в Електронному кабінеті:

-         Реєстр платників єдиного податку;

-         Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій;

-         Реєстр неприбуткових установ та організацій;

-         Дані реєстру платників ПДВ.

-         Електронний кабінет надає доступ до сервісів з пошуку фіскального чека та марки акцизного податку.

В ході телефонної розмови платники податків, які зателефонували на «гарячу лінію», отримали вичерпні відповіді на свої запитання.