Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Особливості включення до Реєстру волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО

, опубліковано 25 квітня 2024 о 13:40

У Слов’янській ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій  області нещодавно відбувся черговий сеанс телефонного спілкування з платниками податків за участі в. о. завідувача сектору з надання адміністративних та інших послуг Слов’янської ДПІ Ольги Лоіш. 

Цього разу були надані відповіді на актуальні питання щодо особливостей включення до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (далі – Реєстр волонтерів).

Під час телефонного спілкування платники отримали відповіді на наступні питання: 

 

Питання: Як подається заява про включення/внесення змін до Реєстру волонтерів за формою № 1-РВ та де на вебпорталі ДПС можна ознайомитися з Реєстром волонтерів?

 Відповідь: Заява подається до територіального органу ДПС у електронній формі через Електронний кабінет або засобами комунікацій за ідентифікатором F1308302 (в тому числі через Портал Дія) або паперовій формі. При цьому, фізична особа – благодійник особисто подає Заяву за ф. № 1-РВ у паперовій формі до будь-якого територіального органу ДПС, поштою або через представника – до територіального органу ДПС за основним місцем обліку фізичної особи благодійника. У разі відсутності підстав для відмови у включенні фізичної особи – благодійника до Реєстру волонтерів територіальний орган ДПС протягом одного робочого дня з дня отримання Заяви за ф. № 1-РВ включає таку фізичну особу – благодійника до Реєстру волонтерів. ДПС створює та адмініструє Реєстр волонтерів в електронній формі та щодекади оприлюднює на вебпорталі ДПС (www.tax.gov.ua) відомості з Реєстру волонтерів. Водночас, в період дії воєнного стану обмежено доступ до публічних електронних реєстрів, розміщених на вебпорталі ДПС.

 

Питання: Який документ у період обмеження доступу до Реєстру волонтерів підтверджує статус благодійника-фізичної особи - волонтера (який надає волонтерську допомогу індивідуально) та чи може повідомлення про включення до Реєстру волонтерів підтверджувати такий статус ?

Відповідь: Підтвердженням включення фізичної особи – благодійника до Реєстру в залежності від обраної форми подання заяви є квитанція, в якій повідомляється про включення фізичної особи – благодійника до Реєстру або лист із даними про включення такої особи до Реєстру.

 

Питання: Яку податкову звітність подає до контролюючого органу благодійник – ФО, яка внесена до Реєстру волонтерів?

Відповідь: Волонтер подає декларацію про майновий стан і доходи у разі, якщо на його банківський рахунок, призначений для здійснення благодійної діяльності, надходять кошти не від податкових агентів.

 

Питання: Чи повинен благодійник – ФО, який внесений до Реєстру волонтерів, отримувати  та зберігати документи, які підтверджують надання благодійної допомоги особам, визначеним п.п. «а» та «в» п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 ПКУ?

Відповідь: Так. Вимоги до підтвердження даних, визначених у податковій звітності, а також документального підтвердження виконання вимог податкового та іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, встановлені ст. 44 ПКУ. Згідно з абзацом першим п. 44.1 ст. 44 ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 ПКУ (абзац другий п. 44.1 ст. 44 ПКУ). При цьому, первинним документом вважається документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Також нагадуємо, що з 1 січня 2024 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, отриманих впродовж 2023 року. За отриманням консультацій та практичної допомоги з питань роботи електронних сервісів від ДПС платники податків можуть звернутися до фахівців ЦОП Слов’янської ДПІ за адресою: м. Слов’янськ, площа Соборна, 3, а також за телефоном: 095-501-33-54.

Крім того, платники податків мають можливість звернутись до Контакт-центру ДПС (0800501007) щоб здійснити попередній запис до ЦОП, та визначити зручні дату і час візиту.