Волноваська ДПІ Головного управляння ДПС у Донецькій області інформує. Днями за участі начальника Волноваської ДПІ Головного управляння ДПС у Донецькій області Геннадія Охрименко, відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Електронні сервіси ДПС – швидко та зручно».
Під час сеансу фахівець надав роз’яснення щодо переваг використання Електронних сервісів платників з податківцями – оскільки це зручний, швидкий, а головне – безпечний механізм спілкування.
Питання №1: Як подати заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет?
Відповідь: Заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет за формою згідно з додатком 3 до Порядку функціонування Електронного кабінету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.0712017 № 637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 01.08.2017 за № 942/30810, можна подати через Електронний кабінет за формою F/J 1391602 в режимі «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету.
- Для цього необхідно увійти до приватної частини Електронного кабінету (cabinet.tax.gov.ua).
Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
- Обрати режим «Введення звітності».
У панелі інструментів режиму «Введення звітності» натиснути Створити.
Обрати рік, місяць у якому формується та подається заява та тип звітності (F(J) 13 Запити). Зі списку документів обрати форму заяви (F/J 1391602);
Поля регіон та район заповнюються автоматично.
- Заповнити форму документа.
У формі заяви вказати електронну адресу, реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.
Перевірити наявність та правильність заповнення полів заяви натиснувши Перевірити.
Після успішного заповнення Зберегти заяву.
- Підписати документ за допомогою кваліфікованого електронного підпису та відправити до контролюючого органу.
Через певний час користувач отримує: Квитанцію № 1, яка засвідчує факт і час отримання електронного документа, Квитанцію № 2, яка засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації електронного документа.
Отриману Квитанцію № 2 можна переглянути та завантажити у підрежимі «Вхідні» режиму «Вхідні/вихідні документи».
Питання 2: Як повернути помилково/зайво сплачені кошти єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування засобами електронних сервісів?
Відповідь: Повернення або перекид помилково/зайво сплачених коштів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування здійснюється на підставі заяви платника та здійснюється тільки в межах рахунків ЕСВ.
Зразок заяви знаходиться у додатку 1 наказу Міністерства фінансів України від 23.07.2021 № 417 «Про затвердження Порядку зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів» (зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.09.2021 р. за № 1185/36807).
Слід зауважити, що:
- на кожну платіжну інструкцію оформлюється окрема заява, до якої додається копія платіжної інструкції про сплату;
- на платіжній інструкції необхідно написати «згідно з оригіналом», дата, підпис, ПІБ керівника або підприємця, печатка за наявності (для юридичних осіб);
- на заяві обов’язково зазначається: підпис, ПІБ та печатка за наявності (для юридичних осіб);
- в заяві заповнюються всі пункти.
Заяву можна подати в електронному кабінеті платника через «Листування з ДПС», (заява та платіжний документ сканується одним файлом в форматі pdf та направляється на 0599 Донецька область).
Питання 3: Яким чином платник податку може ознайомитись з останніми змінами в законодавстві, діючими ставками податків та зборів.
Відповідь: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР) – це інформаційний сервіс, який надає можливість платникам податків:
- отримати відповіді на запитання щодо оподаткування, єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДПС;
- ознайомитись з нормативно-правовими документами, останніми змінами в законодавстві, діючими ставками податків та зборів, податковим календарем та роз’ясненнями щодо отримання електронних довірчих послуг тощо.
Скористатись ЗІР можна через офіційний вебпортал ДПС (https://tax.gov.ua/) (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс») або безпосередньо в Інтернет мережі за адресою: http://zir.tax.gov.ua/.
Звертаємо увагу на функціонування нової послуги в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі та його мобільних додатках, а саме форми «Зворотній зв'язок», за допомогою якої можливо оперативно отримати від Контакт-центру ДПС відповіді на запитання, що належать до компетенції ДПС.
Мобільні додатки можна безкоштовно завантажити на власні мобільні пристрої скориставшись інтернет-магазинами: App Store та Google Play.
В ході телефонної розмови платники податків, які телефонували на «гарячу лінію», отримали вичерпні відповіді на свої запитання.