Волноваська ДПІ Головного управляння ДПС у Донецькій області інформує. Днями за участі начальника Волноваської ДПІ Головного управляння ДПС у Донецькій області Геннадія Охрименко, відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Електронні сервіси ДПС – швидко та зручно». 
    Під час сеансу фахівець надав роз’яснення щодо переваг використання Електронних сервісів платників з податківцями – оскільки це зручний, швидкий, а головне – безпечний механізм спілкування. 
      
    Питання №1: Як подати заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет? 
    Відповідь: Заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет за формою згідно з додатком 3 до Порядку функціонування Електронного кабінету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.0712017 № 637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 01.08.2017 за № 942/30810, можна подати через Електронний кабінет за формою F/J 1391602 в режимі «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету. 
    - Для цього необхідно увійти до приватної частини Електронного кабінету (cabinet.tax.gov.ua).   
  
    Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису. 
    - Обрати режим «Введення звітності».   
  
    У панелі інструментів режиму «Введення звітності» натиснути Створити. 
    Обрати рік, місяць у якому формується та подається заява та тип звітності (F(J) 13 Запити). Зі списку документів обрати форму заяви (F/J 1391602); 
    Поля регіон та район заповнюються автоматично. 
    - Заповнити форму документа.   
  
    У формі заяви вказати електронну адресу, реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично. 
    Перевірити наявність та правильність заповнення полів заяви натиснувши Перевірити. 
    Після успішного заповнення Зберегти заяву. 
    - Підписати документ за допомогою кваліфікованого електронного підпису та відправити до контролюючого органу.   
  
    Через певний час користувач отримує: Квитанцію № 1, яка засвідчує факт і час отримання електронного документа, Квитанцію № 2, яка засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації електронного документа. 
    Отриману Квитанцію № 2 можна переглянути та завантажити у підрежимі «Вхідні» режиму «Вхідні/вихідні документи». 
      
    Питання 2: Як повернути помилково/зайво сплачені кошти єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування засобами електронних сервісів? 
    Відповідь: Повернення або перекид помилково/зайво сплачених коштів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування здійснюється на підставі заяви платника та здійснюється тільки в межах рахунків ЕСВ. 
    Зразок заяви знаходиться у додатку 1 наказу Міністерства фінансів України від 23.07.2021 № 417 «Про затвердження Порядку зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів» (зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.09.2021 р. за № 1185/36807). 
    Слід зауважити, що: 
    - на кожну платіжну інструкцію оформлюється окрема заява, до якої додається копія платіжної інструкції про сплату; 
    - на платіжній інструкції необхідно написати «згідно з оригіналом», дата, підпис, ПІБ керівника або підприємця, печатка за наявності (для юридичних осіб); 
    - на заяві обов’язково зазначається: підпис, ПІБ та печатка за наявності (для юридичних осіб); 
    - в заяві заповнюються всі пункти. 
    Заяву можна подати в електронному кабінеті платника через «Листування з ДПС», (заява та платіжний документ сканується одним файлом в форматі pdf та направляється на 0599 Донецька область). 
    Питання 3: Яким чином платник податку може ознайомитись з останніми змінами в законодавстві, діючими ставками податків та зборів. 
    Відповідь: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР) – це інформаційний сервіс, який надає можливість платникам податків: 
    - отримати відповіді на запитання щодо оподаткування, єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДПС; 
    - ознайомитись з нормативно-правовими документами, останніми змінами в законодавстві, діючими ставками податків та зборів, податковим календарем та роз’ясненнями щодо отримання електронних довірчих послуг тощо. 
    Скористатись ЗІР можна через офіційний вебпортал ДПС (https://tax.gov.ua/) (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс») або безпосередньо в Інтернет мережі за адресою: http://zir.tax.gov.ua/. 
    Звертаємо увагу на функціонування нової послуги в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі та його мобільних додатках, а саме форми «Зворотній зв'язок», за допомогою якої можливо оперативно отримати від Контакт-центру ДПС відповіді на запитання, що належать до компетенції ДПС. 
      
    Мобільні додатки можна безкоштовно завантажити на власні мобільні пристрої скориставшись інтернет-магазинами: App Store та Google Play. 
    В ході телефонної розмови платники податків, які телефонували на «гарячу лінію», отримали вичерпні відповіді на свої запитання.