Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Максимально зручно та швидко – електронні сервіси ДПС

, опубліковано 22 квітня 2024 о 13:18

Волноваська ДПІ Головного управляння ДПС у Донецькій області інформує. Днями за участі начальника Волноваської ДПІ Головного управляння ДПС у Донецькій області Геннадія Охрименко, відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Електронні сервіси ДПС – швидко та зручно».

Під час сеансу фахівець надав роз’яснення щодо переваг використання Електронних сервісів платників з податківцями – оскільки це зручний, швидкий, а головне – безпечний механізм спілкування.

 

Питання №1: Як подати заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет?

Відповідь: Заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет за формою згідно з додатком 3 до Порядку функціонування Електронного кабінету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.0712017 № 637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 01.08.2017 за № 942/30810, можна подати через Електронний кабінет за формою F/J 1391602 в режимі «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету.

  1. Для цього необхідно увійти до приватної частини Електронного кабінету (cabinet.tax.gov.ua).

Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.

  1. Обрати режим «Введення звітності».

У панелі інструментів режиму «Введення звітності» натиснути Створити.

Обрати рік, місяць у якому формується та подається заява та тип звітності (F(J) 13 Запити). Зі списку документів обрати форму заяви (F/J 1391602);

Поля регіон та район заповнюються автоматично.

  1. Заповнити форму документа.

У формі заяви вказати електронну адресу, реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.

Перевірити наявність та правильність заповнення полів заяви натиснувши Перевірити.

Після успішного заповнення Зберегти заяву.

  1. Підписати документ за допомогою кваліфікованого електронного підпису та відправити до контролюючого органу.

Через певний час користувач отримує: Квитанцію № 1, яка засвідчує факт і час отримання електронного документа, Квитанцію № 2, яка засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації електронного документа.

Отриману Квитанцію № 2 можна переглянути та завантажити у підрежимі «Вхідні» режиму «Вхідні/вихідні документи».

 

Питання 2: Як повернути помилково/зайво сплачені кошти єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування засобами електронних сервісів?

Відповідь: Повернення або перекид помилково/зайво сплачених коштів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування здійснюється на підставі заяви платника та здійснюється тільки в межах рахунків ЕСВ.

Зразок заяви знаходиться у додатку 1 наказу Міністерства фінансів України від 23.07.2021 № 417 «Про затвердження Порядку зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів» (зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.09.2021 р. за № 1185/36807).

Слід зауважити, що:

- на кожну платіжну інструкцію оформлюється окрема заява, до якої додається копія платіжної інструкції про сплату;

- на платіжній інструкції необхідно написати «згідно з оригіналом», дата, підпис, ПІБ керівника або підприємця, печатка за наявності (для юридичних осіб);

- на заяві обов’язково зазначається: підпис, ПІБ та печатка за наявності (для юридичних осіб);

- в заяві заповнюються всі пункти.

Заяву можна подати в електронному кабінеті платника через «Листування з ДПС», (заява та платіжний документ сканується одним файлом в форматі pdf та направляється на 0599 Донецька область).

Питання 3: Яким чином платник податку може ознайомитись з останніми змінами в законодавстві, діючими ставками податків та зборів.

Відповідь: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР) – це інформаційний сервіс, який надає можливість платникам податків:

- отримати відповіді на запитання щодо оподаткування, єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДПС;

- ознайомитись з нормативно-правовими документами, останніми змінами в законодавстві, діючими ставками податків та зборів, податковим календарем та роз’ясненнями щодо отримання електронних довірчих послуг тощо.

Скористатись ЗІР можна через офіційний вебпортал ДПС (https://tax.gov.ua/) (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс») або безпосередньо в Інтернет мережі за адресою: http://zir.tax.gov.ua/.

Звертаємо увагу на функціонування нової послуги в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі та його мобільних додатках, а саме форми «Зворотній зв'язок», за допомогою якої можливо оперативно отримати від Контакт-центру ДПС відповіді на запитання, що належать до компетенції ДПС.

 

Мобільні додатки можна безкоштовно завантажити на власні мобільні пристрої скориставшись інтернет-магазинами: App Store та Google Play.

В ході телефонної розмови платники податків, які телефонували на «гарячу лінію», отримали вичерпні відповіді на свої запитання.