Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Термін використання РРО та їх заміна

, опубліковано 13 березня 2024 о 10:48

Днями Мирноградська державна податкова інспекція ГУ ДПС у Донецькій області провела чергову «гарячу лінію» на тему: «Термін використання РРО та їх заміна».

Під час спілкування з суб`єктами підприємницької діяльності, які при розрахунках за готівку використовують реєстратори розрахункових операцій, було наголошено, що термін використання РРО становить не більше 7 років з моменту введення в експлуатацію, або не повинен перевищувати 9 років з дати випуску. У порядку технічного обслуговування та ремонту реєстратора розрахункових операцій визначено, що строк служби – це строк, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність реєстратора розрахункових операцій, у тому числі комплектувальних виробів та його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів.

Також акцентовано, що жоден виробник не передбачає продовження такого строку залежно від того, більше чи менше днів на тиждень працював апарат. Фактично після закінчення строку служби апарата виробник не гарантує подальшу працездатність РРО в цілому, а також  не гарантує збереження інформації у фіскальній пам’яті такого апарата, тобто реалізації фіскальних функцій, які є обов’язковими для РРО .

Отже, при використанні суб’єктом господарювання РРО, який вичерпав свій строк експлуатації, такий технологічний пристрій не може вважатися РРО відповідно до вимог Закону №265.

Окрім того, реєстрація РРО діє до дати її скасування, що відповідно до наказу Мінфіну «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» від 14.06.2016 р. № 547, проводять, коли:

  • вичерпано строк служби РРО, вказаний у реєстрі екземплярів РРО або у паспорті (формулярі) РРО, який не включений до реєстру, бо був зареєстрований у ДПС до створення його реєстру;
  • закінчилися визначені законодавством строки експлуатації РРО.

Згідно з Порядком № 547 скасувати реєстрацію РРО можна:

  • за заявою суб'єкта господарювання (якщо викрадено РРО, змінено власника РРО, вирішили застосовувати ПРРО замість РРО, строк служби якого не закінчився);
  • за заявою суб'єкта господарювання або примусово за рішенням податківців за місцем реєстрації РРО (на підставах, визначених у пп. 2 - 10, 13 п.1 гл. 4 Порядку № 547).

Заяву про скасування реєстрації РРО варто подавати за місцем його реєстрації. Попередньо РРО слід розпломбувати в центрі сервісного обслуговування, з яким укладено договір про технічне обслуговування та ремонт РРО. Разом із заявою про скасування реєстрації РРО податківцям потрібно надати і реєстраційне посвідчення.