Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Щодо переваг використання електронних сервісів

, опубліковано 07 березня 2024 о 15:52

Про можливості та переваги електронних онлайн - сервісів ДПС під час спілкування з платниками податків роз’яснювала начальник Мирноградської ДПІ Оксана Карпова.

Найбільш функціональним електронним сервісом ДПС є Електронний кабінет платника податків (https://cabinet.tax.gov.ua/) який надає можливість платникам податків без візиту до податкової сформувати та надіслати до органів ДПС електронні документи, у тому числі податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків, тощо. Також платник може у режимі реального часу отримати доступ до особистої інформації, ознайомитися з  актуальною інформацією з питань податкового законодавства.

Це - безкоштовний сервіс, який функціонує цілодобово в режимі реального часу за допомогою персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв з використанням електронного цифрового підпису будь якого акредитованого центру сертифікації ключів, шляхом отримання особистого електронного ключа у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Наразі, у м. Покровськ функціонує пункт видачі електронних ключів, який розташований у приміщенні Покровської ДПІ.

Так, базовий функціонал Електронного кабінету дає можливість у режимі онлайн:

- підготувати, заповнити та надіслати податкову звітність;

- переглядати дані картки особового рахунка про стан розрахунків з бюджетом (нараховано, сплачено, переплата, податковий борг, штрафні (фінансові) санкції, пеня);

- формувати та заповнювати платіжні документи щодо сплати податків, зборів та інших платежів до бюджету;

- здійснювати офіційне листування з органами ДПС України з питань оподаткування, отримувати консультаційні послуги (у режимі реального часу або за попередньо надісланими питаннями), замовляти та отримувати адміністративні послуги;

- переглядати актуальні, а також архівні відомості, які надано платником податків або сформовано на підставі наданих ним до ДПС документів (дані обліку, дані щодо об’єктів оподаткування, інформацію про результати перевірок, інформацію про доходи фізичної особи тощо).

Окрім цього, для платників доступний безкоштовний Е-сервіс від ДПС мобільний застосунок «Моя податкова», який функціонує для отримання електронних сервісів податкової служби, а також для сплати податків з використанням запропонованих платіжних систем.

Сервіс містить чотири розділи: «Мої дані», «Реєстри», «Послуги» та «Повідомлення». Застосунок можна завантажити на телефон як на платформі Android, так i iOS.

Розділ «Moï дані» мобільного застосунку містить інформацію про:

  • наявність податкового боргу;
  • адресу реєстрації та фактичне місце проживання;
  • об’єкти оподаткування;
  • обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППP).

Розділ «Реєстри» надає можливість здійснити:

  • пошук фіскального чека;
  • пошук марки акцизного податку;
  • переглянути дані реєстру платників ПДВ;
  • переглянути дані реєстру страхувальників;
  • переглянути дані реєстру платників єдиного податку;
  • переглянути дані реєстру неприбуткових установ та організацій.

У розділі «Послуги» мобільного застосунку можна здійснити:

  • направлення запиту на отримання відомостей про суми виплачених доходів;
  • подання Податкової декларації про майновий стан i доходи (податкова знижка);
  • подання заяви на внесення змін до ДРФО (5ДР);
  • подання облікової картки фізичної особи – платника податків (1ДР);
  • подання заяви на включення до реєстру волонтерів;
  • переглянути інформацію про стан розрахунків з бюджетом та сплатити податки.

У розділі «Повідомлення» користувач може переглянути:

  • квитанції; 
  • відомості з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків;
  • інформація з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку та військового збору;
  • листи контролюючого органу;
  • інші повідомлення контролюючого органу.

Суб’єкти господарювання та громадяни також мають можливість скористатися Базою знань – автоматизованою базою уніфікованих відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Її розміщено на вебпорталі ДПС у розділі «Запитання-відповіді з Бази знань» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР).  

Відвідувачі порталу можуть у будь-який зручний час самостійно знайти відповіді на питання, які їх цікавлять. База знань постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані. Робота ЗІР направлена на забезпечення своєчасною, достовірною і повною інформацією у вигляді відповідей на запитання із 37 напрямів; нормативними та інформаційними документами; актуальними ставками податків; інформацією щодо останніх змін в податковому законодавстві; податковим календарем, тощо.

Приєднатися до чатів ДПС можна:

- з вебпорталу Державної податкової служби України, розділ «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» https://tax.gov.ua/;

- з сайту Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (скорочено ЗІР) https://zir.tax.gov.ua/, або його мобільної версії.