У Головному управлінні ДПС у Донецькій області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» за участю начальника відділу ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків управління податкових сервісів Ірини Приймачової на тему «Отримання документу, що засвідчує реєстрацію в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (далі – ДРФО) (в тому числі у разі втрати/зіпсування), якщо фізична особа – громадянин України знаходиться за кордоном».
Надаємо добірку актуальних питань та відповідей на них, що прозвучали під час гарячої лінії.
Питання: Яким чином фізична особа – громадянин України, який проживає або перебуває за кордоном, може зареєструватись або внести зміни в ДРФО?
Ірина Приймачова: Громадяни України, які проживають або перебувають за кордоном та не можуть прибути до контролюючого органу в Україні, у разі необхідності реєстрації/внесення змін до ДРФО та/або отримання документа, що засвідчує реєстрацію фізичних осіб у ДРФО, можуть надіслати поштою на адресу Державної податкової служби України (м. Київ, Львівська площа, 8) облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР (далі – Облікова картка за ф. № 1ДР), заяву про внесення змін до Державного реєстру за формою № 5ДР (далі – Заява за ф. № 5ДР) та ксерокопію з чітким зображенням документа, що посвідчує особу. Підпис фізичної особи на Обліковій картці за ф. № 1ДР, Заяві за ф. 5ДР повинен бути засвідчений у встановленому законодавством порядку. При цьому документи, видані компетентними органами іноземної держави та складені іноземною мовою, повинні бути засвідчені у встановленому законодавством України порядку та перекладені українською мовою, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.
Питання: Яким чином громадянин України, який проживає або перебуває за кордоном, може внести зміни до ДРФО засобами інформаційно - комунікаційних систем?
Ірина Приймачова: Фізичні особи – платники податків можуть подати заяву за ф. № 5ДР та скановані копії документів засобами інформаційно - комунікаційної системи ДПС України «Електронний кабінет», вхід до якої здійснюється за адресою: cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
Питання: Як отримати документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, громадянину України, який знаходиться за кордоном?
Ірина Приймачова: Картка платника податків, що належить громадянину України, який перебуває за кордоном, може бути видана у будь-якому контролюючому органі його представнику за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на видачу такого документа (після пред’явлення повертається) та її копії.
Документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО фізичної особи, яка проживає або перебуває за кордоном та не може прибути до відповідного контролюючого органу в Україні, може бути надісланий до закордонної дипломатичної установи України за місцезнаходженням особи за кордоном або за письмовим клопотанням особи на вказану нею адресу за кордоном.