Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Особливості ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб - підприємців, у тому числі платників єдиного податку

, опубліковано 25 січня 2022 о 16:51

Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області повідомляє, що Порядок ведення обліку товарних запасів та Форма такого обліку для фізичних осіб - підприємців, у тому числі платників єдиного податку, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2021 №496, який набрав чинності 26 листопада 2021 року (далі – Порядок №496).

         Порядок №496 не поширює свою дію на:

- платників єдиного податку І групи;

- платників єдиного податку ІІ-IV груп, які не здійснюють:

         - реалізацію технічно-складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;

         - реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення;

         - реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

Порядок №496 поширюється на фізичних осіб - підприємців, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування та на ІІІ групі єдиного податку з реєстрацією платниками ПДВ.

Зобов’язані вести облік товарних запасів за місцем їх реалізації фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

За наявності обов’язку ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації, фізичні особи – підприємці мають здійснювати облік всіх товарів, які знаходяться в реалізації, а не лише визначених п.61 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України.

Облік товарних запасів здійснюється фізичними особами – підприємцями  шляхом постійного внесення до Форми обліку інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід'ємною частиною такого обліку.

Первинні документи, на підставі яких внесено записи до Форми обліку, є обов'язковими додатками до такої форми. Внесення даних до Форми обліку щодо надходження товарів на підставі первинних документів здійснюється до початку їх реалізації.

Форма обліку ведеться за вибором ФОП у паперовій або в електронній формі.

Форма обліку має містити зазначені в довільному порядку дані ФОП: прізвище, ім'я та по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки ФОП або серія та номер паспорта / номер ID картки для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття РНОКПП та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку в паспорті, податкова адреса, назва та адреса місця продажу (господарського об'єкта) або місця зберігання, в межах якого ведеться облік.    Для паперової форми обліку зазначені дані мають міститися на титульному аркуші.  

         Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook.

 

Підписатися на Facebook 

fb.com/TaxUkraine

www.facebook.com/tax.donetsk

Підписатися на Telegram-канал

t.me/tax_gov_ua

Підписатися на YouTube

youtube.com/TaxUkraine

youtube.com/c/ДПСуДонецькійобласті

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно і безпечно за допомогою сервісу «InfoTAX» t.me/infoTAXbot