Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Наталія Калєніченко: Основним пріоритетом нашої роботи є цифровізація, легкість та простота

, опубліковано 01 грудня 2020 о 16:42

Цифровізація органів ДПС, розвиток електронних сервісів, надання електронних довірчих послуг – це, перш за все, легкість сплати податків і одночасне якісне виконання своїх обов’язків органами ДПС. Про це під час засідання колегії ДПС повідомила заступник Голови ДПС з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Наталія Калєніченко.

За її словами, платники активно користуються сервісами податкової. Так, зокрема, на сьогодні кількість користувачів Електронного кабінету вже сягнула 2,4 млн. З них 550 тис. – юридичні особи,  1,3 млн – фізичні особи-підприємці та 620 тис. – громадяни.

«Незважаючи на досить високу кількість користувачів, ми прагнемо досягти 100-відсоткового використання електронних сервісів платниками. Необхідність реалізації цього задуму підтверджується і результатами проведеного опитування в Телеграм-каналі. 62 % наших платників бажають спілкуватися з органами Державної податкової служби саме в онлайн-режимі», – розповіла Наталія Калєніченко.

В Електронному кабінеті реалізовано такі сервіси для платників – Е-реєстри, Е-системи, Е-послуги та Е-розрахунки. Найбільш популярні – Е-реєстри, пошук фіскального чека, пошук марки акцизного податку, Е- послуги і податкова звітність.

Найактивнішими користувачами податкових електронних послуг є платники, до сфери діяльності яких належать  комп’ютерне програмування, роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами, надання в оренду й експлуатацію  власного чи орендованого нерухомого майна, інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах тощо.

При зростанні кількості користувачів електронних сервісів водночас фіксується зменшення відвідування платниками Центрів обслуговування платників. Порівняно з минулим роком кількість наданих адміністративних послуг ЦОПами скоротилася на 500 тис. Загалом ДПС надає 126 видів адміністративних послуг, що є найбільшим показником серед органів виконавчої влади.

Важливим проектом, який наразі реалізується ДПС, є програмні реєстратори розрахункових операцій.

«Програмні РРО – це досить велика задача, яка на сьогодні стоїть перед податковими органами. У цього проекту дуже велике майбутнє, адже саме з допомогою ПРРО можна реалізувати досить великі цікаві кейси як для громадян, так і для платників податків. На сьогодні 3 тис. платників зареєстрували практично 50 тис. ПРРО. При цьому кількість фіскальних чеків уже сягнула більше 75 млн», – сказала Наталія Калєніченко.

Важливими кейсами, за її словами, також є Е-повернення та Е-рахунок. Так, зокрема, сервіс Е-повернення надає можливість платникам дистанційно подати (через Е-кабінет) заяви на повернення коштів. Ним скористалися вже 249 тис. платників.

Е-рахунок має запрацювати з 1 січня 2021 року, за яким платники зможуть сплачувати податки, збори та ЄСВ на єдиний рахунок, відкритий у Казначействі.

«Ми не зупиняємося. В планах у нас впровадження Е-акцизу, Е-рахунку, Е-адміністративних послуг. Тобто цифровізована  податкова служба  з максимальною кількістю електронних послуг – наш пріоритет», – зазначила Наталія Калєніченко.