Нещодавно в Волноваській державній податковій інспекції Головного управління ДПС у Донецькій області спільно з Покровською філією Донецького обласного центру зайнятості було проведено спільний захід у форматі онлайн з питання функціонування сучасних електронних сервісів для платників податків. Волноваську ДПІ на заході представляв заступник начальника Маріупольсько – Донецького, Бахмутсько – Горлівсько – Кальміуського відділу обслуговування платників Волноваської державної податкової інспекції Андрій Манько.
Фахівець нагадав, що платники податків можуть здійснювати взаємодію з державною податковою службою через Електронний кабінет платника податків (далі – Електронний кабінет), який є сучасним та зручним сервісом для реалізації прав і обов’язків платників податків, визначених Податковим кодексом України.
Через Електронний кабінет користувачі мають можливість:
Реєструватися як платники податків.
Подавати податкові декларації та звіти.
Перевіряти стан своїх податкових зобов’язань.
Сплачувати податки онлайн через банківські платіжні системи.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua через офіційний вебпортал ДПС.
Податківець звернув увагу, що Електронний кабінет надає можливість користуватися наступними функціями:
визначення напряму використання суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань і пені відповідно до статті 351 «Єдиний рахунок» ПКУ;
перегляд інформації по єдиному рахунку, у тому числі з Реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків;
управління сумами помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені відповідно до положень ПКУ, в тому числі шляхом подачі заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та/або пені;
перегляд інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами, у тому числі дані оперативного обліку податків, зборів, єдиного внеску, дані інтегрованих карток платників податків), а також одержання такої інформації у вигляді документа, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу та кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу;
подання платником податків повідомлення про використання та про відмову від використання єдиного рахунку;
проведення звірки розрахунків платників податків з державним та місцевими бюджетами, а також одержання документа, що підтверджує стан розрахунків, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу та кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.
Андрій Манько зазначив, що користуватися відкритою частиною кабінету можуть фізичні та юридичні особи, які мають вільний доступ до мережі Інтернет. При цьому ідентифікація особи не вимагається.
Користування приватною частиною кабінету можливе для платників податків та уповноважених посадових осіб державних органів, які здійснили вхід після проходження електронної ідентифікації за допомогою інтегрованої системи електронної ідентифікації.
Крім того, фахівець проінформував про Мобільний застосунок "Моя податкова", який також є одним з інструментів, які значно полегшують взаємодію платників податків з податковими органами. Цей додаток був розроблений для надання простих і зручних інструментів для подання податкових декларацій, отримання інформації про податкові зобов'язання, сплати податків і виконання інших операцій без необхідності звертатися до податкових інспекцій.
В ході інформаційного заходу платники податків отримали вичерпні відповіді на всі запитання, які їх цікавили.