Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

«Електронний кабінет» - тема семінару для платників у м. Волноваха

, опубліковано 31 січня 2022 о 08:34

Волноваською ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій області проведено  семінар засобами скайп – зв’язку з платниками на тему  «Функціонування ITC «Електронний кабінет». Переваги листування з податковими органами та надання відомостей про зміну даних, які вносяться до облікової картки платника податків в електронному вигляді»       

Спікер, старший державний податковий інспектор Волноваської ДПІ Лілія Ништик у ході спілкування з платниками зазначила, що сучасний рівень інформаційних технологій дозволяє вирішити чимало питань в органах Державної податкової служби України дистанційно.

Безконтактний спосіб взаємодії є особливо актуальним у період карантинних обмежень. Листування з податковими органами за допомогою інформаційно-телекомунікаційної системи Електронний кабінет - ІТС ЕК позбавляє потенційних ризиків зараження на COVID-19.

За допомогою цього сервісу можна здійснювати листування з органами ДПС в режимі online, формувати та надсилати електронні документи, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків та інш., перевіряти стан поданої звітності, вести документообіг та сплачувати податки в мережі Інтернет тощо.

Для ознайомлення користувачів з роботою ЕК функціонує розділ «Допомога», який є доступним як у відкритій так і у приватній частині кабінету. Даний розділ детально ознайомить користувача із роботою Електронного кабінету платника та кожним із його сервісів.

У відкритій частині ЕК можна ознайомитись з новинами в оподаткуванні та роботі ДПСУ, ознайомитись з бланками податкової звітності та іншими документами, що подаються до податкових органів, ознайомитись з договорами про визнання електронних документів. У цій частині доступні сервіси «Календар» (терміни подання звітності та сплати податків), «Контакти» (інформація щодо діючих ЦОП) та «Реєстри» (відкрита інформація з різних податкових реєстрів).

Приватна частина ЕК включає такі сервіси, як «Облікові дані платника» (інформація контролюючого органу щодо реєстраційних та облікових даних платника), сервіси «Перегляд звітності» (перегляд раніше поданої звітності незалежно від способу її подання) та «Введення звітності», сервіси «Вхідні/вихідні документи» та «Листування з ДПС», сервіс «Заяви, запити для отримання інформації», сервіс «Стан розрахунків з бюджетом». Також працюють окремі сервіси для платників ПДВ («СЕА ПДВ», «Показники СМКОР», «СЕА РП», «Реєстрація ПН/РК», «ЄРПН»).

Для фізичних осіб створено можливість за допомогою різних платіжних систем (Portmone,  EasyPay, LiQPay) сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти.

Окремо створений Сервіс «ЕК для громадян». Працює в режимі приватної частини. Даний сервіс дозволяє громадянам перевірити загальну інформацію про себе як платника податків та про об’єкти оподаткування, переглянути повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання, подати податкову декларацію про майновий стан та доходи, подати запит про суми виплачених доходів, подати облікову картку фізичної особи – платника податків за формою 1-ДР для отримання РНОК ПП вперше, подати заяву про внесення змін до ДРФО (5-ДР).

Вхід до приватної частини «Електронного кабінету» здійснюється за адресою cabinet.tax.gov.ua

Єдина вимога для електронного спілкування з органами ДПС є наявність електронного цифрового підпису (ЕЦП).

ЕЦП кожен бажаючий може отримати у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК). Наразі це: Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг (КНЕДП) Інформаційно-довідкового департаменту ДПС, АЦСК АТ «КБ «Приватбанк», АЦСК ПАТ «УкрСиббанк», ТОВ «Центр сертифікації ключів «Україна», АЦСК АТ «Ощадбанк», КНЕДП «Казначейство», КНЕДП «Дія» та інше.

Особливу увага громадян, фізичних осіб–платників податків звернули на те, що підпунктом 17.1.14 п. 17.1 ст. 17 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 275 5-VI із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) передбачено, що платник податків має право реалізувати через електронний кабінет (далі - ЕК) права та обов’язки, передбачені ПКУ та які можуть бути реалізовані в електронній формі засобами електронного зв’язку.

Вхід до ITC «Електронний кабінет» здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС (https://tax.gov.ua). Робота у приватній частині ITC «Електронний кабінет» здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису.

В електронному вигляді Облікова картка за ф. № 1ДР та Заява про внесення змін до Державного реєстру за ф. № 5ДР і на малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) через розділ «Облікова картка фізичної особи - платника податків. Форма 1ДР», заява за ф. № 5ДР через розділ «Заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків. Форма 5ДР» меню «ЕК для громадян» приватної частини ITC «Електронний кабінет».

3 рекомендаціями щодо порядку подання Облікової картки за ф. № 1ДР та Заяви за ф. № 5ДР фізичні особи можуть ознайомитися на офіційному вебпорталі ДПС у рубриці: «Головна/Фізичним особам/Подання відомостей для реєстрації фізичної особи/внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків засобами ITC «Електронний кабінет».

При заповненні Облікової картки за ф. № 1ДР та Заяви за ф. № 5ДР платник податків самостійно обирає контролюючий орган (Центр обслуговування платників), де бажає отримати документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків.

Для приєднання до Облікової картки за ф. № 1ДР та Заяви за ф. № 5ДР сканованих копій документів, що посвідчують особу та інших документів, які підтверджують зміни облікових даних, платнику податків необхідно використати закладку «Додатки», обрати опцію «Додати» та обрати «Документ довільного формату», який заповнюється наступним чином:

поля «Назва документу», «Номер документу», «Дата документу» заповнюються згідно з даними документа, що посвідчує особу та інших документів, які підтверджують зміни облікових даних;

у графі 2 «Найменування файлу документа» табличної частини обирається відповідна сканована копія документа.

При цьому кожен документ має бути збережено в окремому додатку (формат файлу може бути pdf/jpg із обмеженням розміру не більше 2МБ).

Платник податків (один з батьків) перевіряє сформований документ з додатками до нього шляхом натискання на кнопку «Перевірити». Для збереження документа (з додатками до нього) натискає кнопку «Зберегти», підписує сформовану Облікову картку за ф. № 1ДР або Заяву за ф.№5ДР кваліфікованим електронним підписом та направляє до контролюючого органу.