Відповідно до п. 70.7 ст. 70 розд. ІІ Податкового кодексу України та п. 1 розд. IX Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822 (далі – Положення №822), фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки або Повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) за формою №5ДР (далі – Заява за ф. №5ДР) (додаток 12 до Положення №822) або Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, щодо фізичних осіб, які обліковуються за серією та номером паспорта за формою №5ДРП (далі – Заява за ф. №5ДРП) (додаток 13 до Положення №822).
Фізичні особи подають Заяву за ф. №5ДР та Заяву за ф. №5ДРП особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого контролюючого органу (п. 2 розд. IX Положення № 822).
Згідно з п. 3 розд. ІХ Положення № 822 для заповнення Заяви за ф. №5ДР та Заяви за ф. №5ДРП використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.
Таким чином, у разі внесення до документа, що посвідчує особу, відомостей про зміну нумерації будинків, перейменування вулиць (проспектів, бульварів, площ, провулків, кварталів тощо), платник податків повинен подати до відповідного контролюючого органу Заяву за ф. №5ДР або Заяву за ф. №5ДРП.
Відповідно до п. 5 прим. 1 частини першої ст. 7 Закону України від 20 листопада 2012 року №5492-VI «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» зі змінами (далі – Закон №5492) до Єдиного державного демографічного реєстру вноситься така інформація про особу, зокрема відомості про зареєстроване або задеклароване місце проживання (перебування) особи, зняття особи з реєстрації місця проживання або про зміну місця проживання (перебування) особи.
Слід зазначити, що згідно з п. 2 Технічного опису бланка паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм (додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року №302 «Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України») до безконтактного електронного носія вноситься додаткова змінна інформація, передбачена Законом №5492.
П. 1 ст. 26 Закону України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні» передбачена видача органом реєстрації за заявою особи, витягу із реєстру територіальної громади, що підтверджує зареєстроване або задеклароване місце проживання (перебування) особи, у тому числі у зв’язку із зміною назви вулиць.
Отже, при отриманні фізичною особою – платником податків витягу, пов’язаного зі зміною назви вулиці, такий платник повинен подати до контролюючого органу Заяву за ф. №5ДР або Заяву за ф. №5ДРП.