Нещодавно старшим державним інспектором Ясинуватсько – Авдіївської ДПІ ГУ ДПС у Донецькій області Наталією Гуріною проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Електронні сервіси ДПС».
Основними питанням, з якими звернулись платники були:
Питання: Як скористуватись сервісом Електронний кабінет для сплати податків?
Відповідь: Платник податків в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату.
Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету надає можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти. Для юридичних осіб можливість сплати податків, зборів та платежів через Електронний кабінет не реалізована.
З інформацією щодо сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись в меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» Електронного кабінету.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Питання: Чи можливо дізнатись про свої доходи через електронний кабінет?
Відповідь: Так, звичайно. На офіційному веб-порталі ДПС в «Електронному кабінеті платника податків» функціонує сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб–платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді».
Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами. Інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб–платників податків можна отримати у приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету платника, з використанням лише електронного цифрового підпису фізичної особи.
Питання: Чи можливо скористатися електронним кабінетом без електронного цифрового підпису?
Відповідь: Електронний кабінет платника податків є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та Державної податкової служби України з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Він складається із загальнодоступної відкритої частини, вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача, та приватної частини (особистого кабінету).
Для ознайомлення користувачів з роботою Електронного кабінету функціонує розділ «Допомога», який є доступним як у відкритій так і у приватній частині кабінету. Даний розділ детально ознайомить користувача із роботою Електронного кабінета платника та кожним із його сервісів.
У відкритій частині Електронного кабінету платника можна ознайомитись з новинами в оподаткуванні та роботі ДПС, ознайомитись з бланками податкової звітності та іншими документами, що подаються до податкових органів, ознайомитись з договорами про визнання електронних документів. У цій частині доступні сервіси «Календар» (терміни подання звітності та сплати податків), «Контакти» (інформація, щодо діючих ЦОП) та «Реєстри» (відкрита інформація з різних податкових реєстрів).