Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Як зареєструвати/зняти з обліку РРО ?

, опубліковано 10 листопада 2021 о 11:13

Днями, в Мирноградській державній податковій інспекції відбувся черговий сеанс телефонної «гарячої лінії» під час якого були розглянуті питання щодо рєєстрації/зняття з обліку реєстратора розрахункових операцій (РРО).

Реєстрація реєстратора розрахункових операцій (далі РРО) – необхідна умова ведення підприємницької діяльності у роздрібній торгівлі, ресторанному та туристичному бізнесі, онлайн-торгівлі, обслуговуючій сфері, медіндустрії тощо. Підприємець може обрати будь-який фіскальний реєстратор, що відповідає його задачам, бізнес-процесам.

Перший крок – обрати та купити касовий апарат чи фіскальний реєстратор, що відповідатиме задачам вашого бізнесу та дозволить оптимізувати виконання будь-яких операцій. Оформлення купівлі та оплата.

            Далі необхідно визначитися із Центром сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій, які пройшли авторизацію у виробників придбаного вами апарату. Обравши зручний для вас ЦСО, переходьте до етапу укладання договору з ним. Центр зобов’язаний повідомити ДПС про те, що укладено договір із даним суб’єктом.

            Переходимо до Кабінету платника податків. У ньому можна знайти електронну форму Заяви про реєстрацію РРО. Те ж саме можна зробити і на паперовому носії, заповнивши форму N 1-PPO. ДПС зобов’язана розглянути заяву протягом одного робочого дня, після чого направити Довідку про резервування фіскального номеру в ЦСО.

            Центр сервісного обслуговування має фіскалізувати апарат, увести його у експлуатацію, підключити до еквайєра. Після цього майстер виконує опломбування апарата. Довідка про опломбування РРО та Акт вводу в експлуатацію підтверджують факт виконання цих операцій: документи в електронному вигляді надсилаються до ДПС. Важливо: ЦСО зобов’язаний ввести в експлуатацію касовий апарат протягом 3-х днів.

            Після отримання в ДПС Довідки про опломбування та Акту вводу в експлуатацію представник ДПС передає заявнику Свідоцтво про реєстрацію РРО. Свідоцтво має відправитися не пізніше, ніж через два робочих дні.

            Заключний етап – РРО встановлюється на місці, де він буде експлуатуватися, та підключається до мережі Інтернет (протягом одного робочого дня).

Перед тим, як зареєструвати РРО, важливо здійснити подання Форми №20-ОПП, в якій повідомляється про об’єкти, що оподатковуються, а також ті, що мають опосередкований зв’язок із оподаткуванням чи виступають інструментом здійснення підприємницької діяльності.

Форма обов’язково подається також в тих випадках, коли дані про об’єкти оподаткування змінюються. Маються на увазі: Тип; Найменування; Розташування; Стан, статус.

Повідомляти про всі об’єкти, що обкладаються податком, зобов’язані як фізичні, так і юридичні особи.

Щодо скасування реєстрації реєстратора розрахункових операції

Заяву про скасування РРО за формою № 4-РРО суб’єкт господарювання або представник суб’єкта господарювання подає до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО.

Перед скасуванням реєстрації РРО його необхідно розпломбувати в Центрі сервісного обслуговування (далі – ЦСО), з яким суб’єктом господарювання укладено договір про технічне обслуговування та ремонт РРО.

Разом із заявою про скасування реєстрації суб’єкт господарювання надає реєстраційне посвідчення.

Процедура розпломбування РРО в ЦСО за можливості проводиться і для РРО, щодо яких контролюючим органом прийнято рішення про примусове скасування реєстрації.

У разі викрадення РРО для скасування його реєстрації суб’єкт господарювання разом із заявою про скасування реєстрації надає копію відповідного документа органу поліції.

У заяві про скасування реєстрації зазначається спосіб отримання довідки про скасування реєстрації РРО за ф. № 6-РРО, наведеною у додатку 6 Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) (поштою або безпосередньо в контролюючому органі) або її копії (електронною поштою), в Електронному кабінеті.

Посадова особа контролюючого органу протягом п’яти календарних днів з дня отримання заяви про скасування реєстрації та реєстраційного посвідчення за наявності довідки про опломбування з відміткою про розпломбування РРО, надісланої ЦСО до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО, або у разі прийняття рішення контролюючого органу про скасування реєстрації РРО, проводить скасування реєстрації РРО шляхом внесення реєстраційного запису до інформаційно-телекомунікаційної системи ДПС та надає (надсилає) суб’єкту господарювання довідку про скасування реєстрації, що засвідчує скасування реєстрації РРО.

Суб’єкти господарювання, які у зв’язку із застосуванням програмних РРО вирішили відмовитися від застосування РРО, строк служби яких не закінчився, мають скасувати реєстрацію таких РРО.