Нещодавно за участі головного державного інспектора Ясинуватсько-Авдіївської ДПІ Головного управління ДПС у Донецькій області Булави Інни проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Електронний сервіс «єМалятко».
Основними питаннями, з якими звернулись платники були такі:
Питання: Які послуги надаються через «єМалятко»?
Відповідь: Головний державний інспектор повідомила, що базовою (обов’язковою) послугою комплексу «єМалятко» є державна реєстрація народження та визначення походження дитини. Отримати інші послуги окремо від цієї технічно неможливо.
Додатково заявники можуть обрати такі послуги:
- реєстрація у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (присвоєння дитині номеру платника податків);
- внесення інформації про новонароджену дитину до Єдиного державного демографічного реєстру з присвоєнням унікального номера запису (УНЗР) в ньому;
- визначення належності новонародженої дитини до громадянства України;
- призначення допомоги при народженні дитини;
- призначення допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях;
- реєстрація місця проживання;
- внесення відомостей про дитину до Реєстру пацієнтів, що ведеться в центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я.
Питання: Що потрібно для замовлення послуги онлайн?
Відповідь: Фахівець повідомила, що для того, щоб замовити комплексну послугу «єМалятко» онлайн вам буде потрібен номер медичного висновку про народження. Медичний висновок є заміною паперового медичного свідоцтва про народження (форма 103/о), який видається лікарем у пологовому будинку. Номер медичного висновку надсилається матері дитини у смс (додатково лікар може видати роздруковану інформаційну довідку).
Замовити комплексну послугу «єМалятко» можна, якщо:
- ви ще не отримали свідоцтво про народження дитини;
- матір та батько дитини є громадянами України;
- дитина народилася у медичному закладі;
- у пологовому будинку було видано медичний висновок про народження;
- шлюб між батьком та матір’ю було укладено в Україні.
Щоб засвідчити, що саме ви подаєте заяву, потрібен кваліфікований електронний підпис. Отримати підпис можна онлайн у Приват 24 або офлайн у одному з акредитованих центрів сертифікації ключів.
Питання: Де отримати послугу офлайн? Які документи потрібні?
Відповідь: Вам знадобляться:
- оригінали паспортів батьків або цифрові паспорти у застосунку Дія;
- номер медичного висновку або оригінал медичного свідоцтва про народження (форма 103/о, видається у пологовому будинку);
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) обох батьків — оригінали не потрібні, достатньо усно,- назвати номер, мати скан-копії або фото;
- інформація про дату, місто та орган, що уклав шлюб (якщо батьки перебувають у шлюбі), — оригінали не потрібні, достатньо усно продиктувати інформацію, мати скан-копії або фото;
- УНЗР одного з батьків для присвоєння УНЗР дитині (за наявності УНЗР у одного з батьків);
- номер банківського рахунку у форматі IBAN для зарахування допомоги на дитину.
Також може знадобитися:
- письмова згода одного з батьків щодо присвоєння дитині прізвища – обов’язково нотаріально посвідчена! (якщо батьки мають різні прізвища і заяву подає один із них);
- письмова згода другого з батьків щодо реєстрації народженої дитини з одним із них прізвища – обов’язково нотаріально посвідчена! (якщо батьки зареєстровані за різними адресами і заяву подає один із них).
Подати заяву можна офлайн:
- у пологовому будинку, де народилася дитина (до виписки);
- у ЦНАП або відділі ДРАЦС (за місцем народження дитини або місцем реєстрації батьків).
Зараз послуга доступна: https://bit.ly/eMalyatko.