Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Добропілля. Семінар на тему: «Електронні сервіси ДПС. Порядок застосування РРО та зміни в законодавстві».

, опубліковано 27 вересня 2021 о 09:35

Днями фахівці податкової інспекції в м. Добропілля провели семінар для бухгалтерів та підприємців на тему: «Новації у сфері застосування РРО. Електронні сервіси ДПС».

У проведенні семінару взяла участь начальник Добропільської ДПІ Наталія НАРЕЗНЯК. В ході семінару розглянуто актуальні питання щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій. Начальник ДПІ звернула увагу, що відповідно до п. 16 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані у разі виявлення несправностей:

► реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО), а також пошкодження засобів контролю – протягом робочого дня, в якому виявлено несправності чи пошкодження, письмово або засобами телекомунікацій в довільній формі повідомити центр сервісного обслуговування, а також протягом двох робочих днів після дня виявлення несправностей чи пошкодження письмово або засобами телекомунікацій в довільній формі повідомити про це контролюючий орган, у якому суб’єкт господарювання зареєстрований платником податків (абзац перший п. 16 ст. 3 Закону №265);

► програмного РРО – протягом дня, в якому виявлено несправність, засобами телекомунікацій повідомити про це контролюючий орган, виробника програмного РРО та/або центр сервісного обслуговування (за наявності) за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абзац другий п. 16 ст. 3 Закону №265).

Згідно з п. 12 розділу ІІ Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 №317 (далі – Порядок №317), у разі виявлення несправностей програмного РРО або його викрадення чи компрометації особистого ключа суб’єкт господарювання зобов’язаний протягом дня, в якому виявлено несправність, засобами Електронного кабінету або засобами телекомунікацій направити до контролюючого органу, виробника програмного РРО та/або центру сервісного обслуговування (за наявності) Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО (додаток 2 до Порядку № 317).

Нормами Закону №265 не передбачено відповідальності суб’єктом господарювання у разі не повідомлення контролюючого органу про виявлення несправностей РРО та/або програмного РРО, а також пошкодження засобів контролю.

При цьому, за непроведення розрахункових операцій через РРО та/або програмного РРО застосовуються фінансові санкції передбачені до п. 1 ст. 17 Закону №265.

Не залишилось без уваги питання щодо користування електронними сервісами. Фахівці ДПІ зазначили, що для спілкування з податковою службою платники мають можливість безкоштовно, в режимі реального часу, 24/7 скористатись сервісом - Електронний кабінет(cabinet.tax.gov.ua).

Через відкриту частину Електронного кабінету (загальнодоступна) користувачі отримують доступ до інформації з публічних реєстрів. Крім того, громадяни та платники податків можуть ознайомитися з податковим календарем, роздрукувати бланки податкової звітності, заповнити декларацію про майновий стан і доходи, переглянути адреси та телефони Центрів обслуговування.

Більш широкий спектр послуг громадяни можуть отримати у приватній частині Електронного кабінету (особистий кабінет) – перегляд персоніфікованого податкового календаря, облікових даних платника, листування з органами ДПС, подання заяв, запитів для отримання інформації тощо.

Робота у приватній частині здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, що сертифікований у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів, зокрема, безкоштовно в АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДПС.

Не оминули увагою і питання легалізації праці та обов’язку роботодавців з дотримання мінімальних гарантій при виплаті заробітної плати. Присутніх інформовано про необхідність оформлення трудових відносин, важливість отримання легальної заробітної плати, а також про наслідки неофіційних трудових відносин і їх вплив на майбутню пенсію та переваги соціальної захищеності легального працевлаштування.

         На всі питання, що задавались платниками у ході семінару, були надані вичерпні відповіді.