Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Електронні сервіси від податкової: ДПС продовжує впровадження сучасних ІТ-рішень у сфері оподаткування

, опубліковано 05 серпня 2021 о 10:16

Державна податкова служба України (далі - ДПС) продовжує тримати курс на діджиталізацію та щоденно працює над розвитком сервісної складової та цифровізації послуг для платників податків. Взаємодія ДПС з Міністерством цифрової трансформації України дозволяє полегшити платникам податків процес отримання послуг, щоб сплачувати податки було легко та зручно. Електронні сервіси ДПС стають більш необхідними, доступними та корисними.

З метою інформування платників податків та громадськості про вже діючи та нові електронні сервіси ДПС, у місті Краматорську відбувся онлайн-семінар на тему «Електронні сервіси ДПС для платників податків».

Як зазначив завідувач Краматорського сектору електронних сервісів управління електронних сервісів Головного управління ДПС у Донецькій області Юрій Мелехов, електронні сервіси ДПС забезпечують дистанційне спілкування платників з податковою службою та значно спрощують отримання адміністративних послуг, довідок, подання звітності. Крім цього, всі актуальні новини, роз’яснення у сфері податкового законодавства платники податків можуть оперативно отримувати з першоджерел - на WEB-сайтах ДПС, Головного управління ДПС у Донецькій області та на відповідних офіційних сторінках у Facebook, YouTube та Telegram.

Державною податковою службою України запроваджені таки сервіси, як Е-кабінет, Е-ПДВ, Програмні РРО, Е-Повернення, Е-Субсидія, Е-прозорро, ID14, Е-малятко, InfoTAX, Спрощений Е-докуметообіг.

Платники податків мають можливість використання Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.tax.gov.ua). Це сервіс, в якому у форматі питань – відповідей представлена офіційна позиція ДПС з питань оподаткування, єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за яким покладено на ДПС.

Зростає популярність електронного сервісу «InfoTAX», який запроваджено з  листопада 2020 року ДПС та динамічно розвивається. Він  дає можливість платникам податків отримувати інформацію в режимі реального часу про стан розрахунків з бюджетом, реєстраційні та облікові дані, про результати обробки документів, про строки подання звітності та сплати податків.

Слухачам нагадали, що на сьогодні найпопулярнішим електронним сервісом залишається «Електронний кабінет». Це широкі можливості реалізувати свої права та обов`язки у сфері оподаткування в режимі on-line. Подати звітність чи заяву, дізнатися про майнові податки та як сплати їх on-line, отримати довідку про відсутність заборгованості, листуватись з органом ДПС, зареєструватися платником ПДВ, як за допомогою електронних сервісів перевірити свого бізнес-партнера, внести зміни до своїх облікових даних, замовити облікову картку платника, отримати довідку про доходи чи витяг з реєстру, зареєструвати РРО чи програмний РРО – все це не виходячи з дому чи кабінету.

Електронний кабінет працює цілодобово, крім часу, необхідного для його технічного обслуговування. Це його головна перевага. Електронний кабінет складається із двох функціональних частин: відкрита  (загальнодоступна) та приватна (особистий кабінет). Усі користувачі без використання кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) мають доступ до відкритої (загальнодоступної) частини Електронного кабінету. Робота у приватній частині електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП), отриманого у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

ДПС постійно удосконалює та розширює функціонал Електронного кабінету. Так, платники мають змогу:

  • подати повідомлення про використання Є-рахунку та отримати квитанції про включення платника до Реєстру платників, які використовують Є-рахунок;
  • отримати доступ до реєстру платників, які використовують Є-рахунок;
  • використовувати платіжні системи ГЕРЦ та Свіфт Гарант (крім існуючих);
  • отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчених кваліфікованою електронною печаткою ДПС;
  • реєстрації акцизних накладних/розрахунків та податкових накладних/розрахунків коригування до акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних за новими формами;
  • доповнити облікові дані інформацією про види діяльності (КВЕД).

у розділі «Допомога» розміщено актуальні інструкції про використання можливостей  Електронного кабінету.

Також спікер розповів, що в ITC «Електронний кабінет» діє електронний сервіс з використанням якого платники мають можливість доступу у режимі реального часу до даних інтегрованих карток платників, а також отримання Витягу щодо стану розрахунків платника з бюджетом та фондами соціального та пенсійного забезпечення (далі - Витяг). Платник має можливість надіслати запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та фондами соціального та пенсійного забезпечення за даними органів ДПС (далі - Запит) через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини електронного кабінету. Відповідь на Запит платнику надсилається через електронний кабінет не пізніше п'ятнадцяти робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та фондами соціального та пенсійного забезпечення за формою «F/J1400203». Витяг формується за період вибраний платником при створені Запиту з урахуванням строків давності, станом на дату відправлення Запиту до органів ДПС.

Завдяки ефективній співпраці ДПС, Міністерства цифрової трансформації та Міністерства фінансів України сервіси ДПС стають доступними громадянам також на Порталі Дія. Тепер увійти до Електронного кабінету можна з допомогою мобільного застосунку «Дія». Для швидкого входу користувач може скористатися QR-кодом:

  • обрати спосіб входу Дія та «Отримати код»;
  • відсканувати QR-код;
  • підтвердити особу через мобільний додаток «ДІЯ» та підписати Запит.

З травня 2021 року ДПС запроваджено 6 нових електронних послуг у застосунку «Дія» в розділі «Мої податки»:

- реєстраційні та облікові дані,

- дані стану розрахунків з бюджетом,

- відомості про доходи,

- дані про банківські рахунки,

- податкова звітність,

- авторизація з КЕП Дія.

Під час заходу Юрій Мелехов повідомив, що в Україні запроваджується одноразове (спеціальне) добровільне декларування. Це цивілізована легалізація активів громадян, які свого часу були приховані від оподаткування. Декларацію можна буде подати лише в електронному вигляді з 1 вересня 2021 року до 1 вересня 2022 року. Важливо, що це декларування є правом, а не обов’язком громадянина, а декларант у випадку декларування неоподаткованих свого часу активів буде звільнений від відповідальності. В рамках цієї амністії ставка податку складатиме 5 відсотків, а для закордонних
активів – 9 відсотків.

Наприкінці семінару було зроблено акцент на те, що максимальне використання електронних сервісів ДПС виключає особистий контакт, запобігає поширенню небезпечного COVID-19, дозволяє суб’єктам господарювання зручно вести бізнес та економити свій час.

З усіма електронними сервісами, які розміщені на офіційному веб-порталі ДПС, можна ознайомитися за посиланням: https://tax.gov.ua .

Державна податкова служба запрошує всіх до on-line спілкування! Це зручно та безпечно!