Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Актуальні питання щодо надання адміністративних послуг у центрі обслуговування платників

, опубліковано 03 листопада 2020 о 15:39

Про надання адміністративних послуг  в центрі обслуговування платників (далі –ЦОП) нещодавно спілкувалися  з платниками податків під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» фахівці Селидівської ДПІ.

На питання платників податків відповідала старший державний інспектор Черняк Тетяна.

Пропонуємо вашій увазі відповіді на найчастіші запитання:

1.Питання: Які послуги надаються в центрі обслуговування платників Селидівської ДПІ?

Відповідь: ЦОП- постійно діючий робочий орган ГУ ДПС, в якому надаються послуги посадовими особами ГУ ДПС відповідальними згідно з функціональними обов’язками за надання адміністративних послуг, консультацій, прийняття звітності, кореспонденції щодо отримання адміністративних послуг, інших документів (звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації, тощо) .   

Підрозділом 2.3 розд. ІІ Примірного положення центру обслуговування платників, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 537 «Про затвердження документів, які регламентують діяльність ЦОП(далі-Положення) визначено перелік адміністративних послуг, за отриманням яких платники можуть звернутись до ЦОП. Повний перелік складає 40 основних адміністративних послуг, який розміщений на офіційному вебпорталі Державної податкової служби України (Головна сторінка/Діяльність/Адміністративні послуги) за посиланням

 https://www.tax.gov.ua/diyalnist-/admin-poslugi, а також на інформаційних стендах розміщених в приміщенні ЦОП Селидівської ДПІ.

     Поряд з цим, підрозд. 2.4 розд. ІІ Положення визначено інші послуги та сервіси:

-  Приймання кореспонденції щодо отримання адміністративних послуг.
-    Приймання податкової та іншої звітностей.

-    Облік платників:

    - взяття на облік платників податків, платників єдиного внеску, об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням;

     - надання витягів з реєстру платників податку на додану вартість;
    - надання витягів з реєстру платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового;

     - видача довідки про зміну реєстраційного номера облікової картки платника податків.


-   Проведення звірки за письмовою заявою платників податку на майно з фізичних осіб (податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю (у т. ч. заява для застосування пільги)).
-  Погодження довідок-розрахунків та підписання довідок про видачу коштів для виплати заробітної плати без перевірки сум сплати єдиного внеску.
- Надання платникам безкоштовного програмного забезпечення для формування та подання податкової, фінансової та іншої звітностей платників в електронному вигляді.

-         Надання консультацій з питань:

- електронних сервісів;

- податкового законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС.

   - Приймання звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації в межах Законів України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (зі змінами) та від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (зі змінами).

              Всі послуги які надаються в ЦОП Селидівської ДПІ безоплатні.

 

2. Питання: Чи забезпечуються платники податків в ЦОП безоплатними бланками заяв для отримання адміністративних послуг та декларацій, передбачених ПКУ?

Відповідь: Відповідно до абзацу четвертого п.п. 5.3.6 п. 5.3 розд. 5 Примірного регламенту центру обслуговування платників, затвердженого наказом ДПС від 30.09.2020 № 537 «Про затвердження документів, які регламентують діяльність ЦОП» (далі – Регламент), відвідувачі безоплатно забезпечуються кульковими ручками, папером, бланками заяв для отримання адміністративних послуг та декларацій, передбачених Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями.
     Крім того, на стендах «Адміністративні послуги» розміщується, зокрема, інформація про можливість безоплатного отримання бланків заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністративної послуги із зазначенням місць в яких їх можна отримати, контактних даних посадових осіб, відповідальних за їх видачу (абзац двадцять другий п.п. 5.3.7 п. 5.3 розд. 5 Регламенту).

3. Питання: Чи видає орган ДПС довідки фізичній особі, про те, що вона не зареєстрована, як суб’єкт господарювання?

Відповідь: Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону України «Про адміністративні послуги» від 06 вересня 2012 року № 5203-VI, адміністративна послуга - результат здійснення владних повноважень суб’єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків такої особи відповідно до закону.

Суб’єктом надання адміністративних послуг на кожну адміністративну послугу, яку він надає відповідно до закону, затверджуються інформаційна і технологічна картки, а у разі якщо суб’єктом надання є посадова особа, - органом, якому вона підпорядковується (п. 1 ст. 8 Закону № 5203).

Надання органами ДПС довідок про наявність у фізичної особи статусу підприємця чинними нормативно-правовими актами не передбачено.

Водночас з метою забезпечення органів державної влади та учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців відповідно до Закону України 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» створено Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Відомості, що містяться в ЄДР, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених Законом № 755, за їх надання стягується плата (частина перша ст. 11 Закону № 755)

Відповідно до частини третьої ст. 5 Закону № 755 забезпечення ведення ЄДР та надання відомостей з нього належить до повноважень суб’єктів державної реєстрації.